مدیرعامل کارخانه چایسازی مرجان املش در گفتگو با دیارمیرزا؛

بهبود کیفیت چای با نوسازی ماشین آلات | استفاده از روش‌های نوین در برداشت برگ سبز و تولید چای

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برداشت چای هم اکنون توجیه اقتصادی دارد، گفت: امیدوارم شاهد رفع موانع تولید باشیم که موجب رونق مناطق چایخیز و معیشت کشاورزان خواهد شد و به مراتب آن اعتلای صنعت چای خواهیم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمدی‌نژاد، مدیرعامل کارخانه چایسازی مرجان املش در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت چای‌کاران و کارخانه داران هستیم، افزود: با استقبال مردم از مصرف چای ایرانی رغبت کشاورزان چایکار افزایش یافته و شاهد احیای باغات رها شده هستیم.

این کارخانه‌دار تولید چای داخلی را فاقد هرگونه رنگ و اسانس مصنوعی عنوان کرد و گفت: توجه مردم به چای ایرانی علاوه بر رونق تولید داخل سبب اشتغال‌زایی برای جوانان این مرز و بوم می‌شود.

صنعت چای هم اکنون توجیه اقتصادی دارد | افزایش خرید ۱۰ درصدی برگ سبز چای

وی با بیان اینکه صنعت چای هم اکنون توجیه اقتصادی دارد، گفت: امیدوارم در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها، شاهد رفع موانع تولید باشیم که موجب رونق مناطق چایخیز و معیشت کشاورزان خواهد شد و به مراتب آن اعتلای صنعت چای خواهیم بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به افزایش خرید ۱۰ درصدی برگ سبز چای، گفت: ۲۸۰ تن برگ سبز خریداری شده که اکثر آن درجه یک بوده است و ۲ میلیارد تومان تاکنون به چایکاران پرداخت شده است.

مدیر کارخانه چایسازی مرجان از تلاش این کارخانه برای بهبود کیفیت چای تولیدی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان برای کیفیت چای تولیدی در دو بخش ماشین آلات و بهداشتی هزینه شده‌است.

۲۵ نفر در کارخانه چایسازی مرجان مشغول کار هستند

احمدی‌نژاد با اشاره به ظرفیت تولید ۱۶ تا ۲۰ تن تولیدی کارخانه، گفت: ۲۵ نفر در کارخانه چایسازی مرجان مشغول کار هستند.

وی گام بعدی این کارخانه را توجه به مقوله بسته‌بندی چای عنوان کرد و گفت: باید عزم جدی از سوی کشاورز، کارخانه دار و مسئولان باشیم تا چای به دوران پرافتخار گذشته باز گردد.

مدیر کارخانه چای مرجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تولید را قلب اقتصاد کشور عنوان کرده‌اند، گفت: فرمایشات ایشان حجت را بر ما نیز تکمیل می‌کند و باید به دنبال روش‌های نوین در برداشت برگ سبز چای و همچنین تولید چای خشک باشیم و از فناوریهای جدید بهره بگیریم.

احمدی‌نژاد در پایان به دیارمیرزا گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت چای به ۷۰۰ تن برگ سبز چای برسیم.

Share