کارگرنیا خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی یازده درصدی زباله سوز سراوان | پسماند به یک موضوع امنیتی تبدیل شده است

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر رشت یکی از ابنیه‌های مربوط به زباله سوز، هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد و استاندار گیلان بابت تامین اعتبار این پروژه مهم به شورا و شهرداری رشت اطمینان خاطر داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به بازدید امروز جمعی از اعضای شورای شهر رشت از نیروگاه زباله سوز نوشهر اظهار کرد: این سفر با هدف بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر و آشنایی با نحوه فعالیت آن و همچنین رفع برخی از شبهات پیرامون تولید گازهای سمی توسط دستگاه‌های زباله سوز انجام شد.

وی با بیان اینکه موضوع احداث زباله سوز نوشهر همزمان با زباله سوز رشت مطرح شد، بیان کرد: علیرغم اینکه قرارداد احداث زباله سوز در شهر رشت همزمان با سه شهر تهران، نوشهر و ساری بسته شد، اما در شرایط فعلی زباله سوز در شهر تهران از سال ۹۳ و نوشهر از سال ۹۹ به بهره برداری رسیده، و در شهر ساری نیز به زودی به بهره برداری می‌رسد. اما در رشت فقط یک ابنیه مربوط به این زباله سوز پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و در مجموع می‌توان گفت پروژه زباله سوز رشت از پیشرفت فیزیکی یازده درصدی برخوردار است.

کارگرنیا به حضور هشت عضو شورا در بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه زباله سوز برای اعضای شورای رشت بسیار حائز اهمیت است و ما در این بازدید نسبت به فعالیت این دستگاه اطلاعات بسیار خوبی کسب کردیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون تولید گازهای خطرناک بر اثر فعالیت زباله سوز تصریح کرد: اعضای شورای رشت از این بابت دغدغه‌های فراوانی داشتند و در توضیحات ارایه شده توسط مدیران مجموعه زباله سوز نوشهر بخش عظیمی از این دغدغه‌ها برطرف شد و امیدواریم با همراهی ویژه نماینده عالی دولت در گیلان و نمایندگان محترم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورا و شهرداری رشت به زودی شاهد راه اندازی و بهره برداری از نیروگاه زباله سوز رشت باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه عزم شورای ششم رشت برای راه اندازی زباله سوز رشت جدی است افزود: متاسفانه تا پیش از این در شهر رشت بسیاری از پروژه‌هایی که زمزمه اجرای آن مطرح شد، در نهایت بدون نتیجه باقی ماند و به غیر از تحمیل هزینه‌های بیهوده، نتیجه‌ای عاید مردم رشت نشده است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه پسماند یکی از معضلات اساسی رشت است بیان کرد: این مشکل به یک موضوع امنیتی تبدیل شده و وزیر محترم کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان به توجه ویژه استاندار به منظور رفع مشکل زباله سراوان تاکید کرد.

وی به بازدید استاندار گیلان از کارخانه کمپوست اشاره کرد و گفت: یقینا احداث دستگاه زباله سوز تکمیل کننده فرآیند کمپوست است و استاندار گیلان در بازدیدی که اخیرا از کارخانه کمپوست انجام داد به تامین اعتبار مورد نیاز احداث زباله سوز در رشت به شورا و شهرداری رشت اطمینان خاطر داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تامین اعتبار مورد نیاز به منظور احداث زباله سوز دارای مصوبه دولتی است تصریح کرد: دولت موظف است در راستای حذف زباله به شهرداری‌ها کمک کند.

Share