رئیس شورای شهر رشت:

هزینه اِلمان‌های ساخته شده اعلام شود | پرهیز از ساخت اِلمان‌های یک بار مصرف

رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: هزینه اِلمان‌هایی که در ایام مختلف از جمله ماه محرم امسال برای برخی از نقاط رشت ساخته شده است اعلام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با انتقاد از یک بار مصرف بودن برخی از اِلمان‌های ساخته شده برای ایام محرم اظهار کرد: برای ساخت این اِلمان‌ها در ایام مختلف هزینه‌های هنگفتی پرداخت می‌شود و به همین علت باید این اِلمان‌ها به گونه‌ای تهیه شود که در سال‌های بعدی نیز قابلیت استفاده داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه پرهیز از تحمیل هزینه‌های هنگفت بر بیت المال باید مورد توجه باشد افزود: شهرداری رشت در حال حاضر نیز به لحاظ درآمدی با دغدغه‌هایی مواجه است و باید با صرفه جویی و پرهیز از تحمیل هر گونه هزینه غیرضروری و مضاعف، در حفظ بیت المال و صرف آن در موارد دیگر دقت و توجه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به نحوه انتخاب شرکت‌ها در راستای ساخت اِلمان‌ها اشاره کرد و گفت: این مهم باید بر اساس ضوابط و به دور از رابطه بازی و با توجه به کیفیت کار ارائه شده انجام شود.

کارگرنیا با بیان اینکه خبرهایی مبنی بر اینکه برخی از اِلمان‌ها در ایام مختلف پس از جمع آوری از سطح رشت به دور ریخته می‌شود به گوش می‌رسد افزود: این اقدامات عین حیف و میل بیت المال است و با افراد و سازمان‌هایی که در این رابطه کم کاری می‌کنند برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا ناظر بر عملکرد شهرداری هستند، بیان کرد: باید همان طور که نسبت به هزینه‌های شخصی زندگیمان حساسیت و احساس مسوولیت داریم نسبت به حفظ بیت المال و پرهیز از هر گونه حیف و میل در آن نیز دقت و توجه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه یک بار مصرف بودن اِلمان‌ها موضوع تامل برانگیزی است گفت: باید با شرکت‌هایی که در این باره بهترین کیفیت کاری و قیمت مناسب را ارائه می‌کنند همکاری شود.

Share