رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت:

نخستین جشنواره فیلم کوتاه رشت برگزار می شود

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه رشت خبر داد و گفت: فیلم ها باید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه ساخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یاسر محجوب، امروز (شنبه، ۱۵ آبان) در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار فراخوان نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت با بیان اینکه ساخت فیلم‌هایی با زمان حداکثر ۱۰۰ ثانیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کلیتی منسجم، کاری بسیار مشکل است گفت: فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، رسانه‌ای نو و مناسب است برای ابزارهای جدید که با قابلیت تأثیرگذاری بسیار بالا در جهان پرشتاب و پرهیاهوی امروز می‌تواند ثانیه‌هایی مخاطب بی‌وقت و کم‌حوصله را به خود مشغول کند و در کنار انتقال مفهوم و پیام خود، لذت بصری و زیبایی‌شناسانه هم به او هدیه کند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت (۱۰۰ ثانیه‌ای) را پرداختن به موضوعات و مشکلات شهری دانست و افزود: این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای، موبایلی با موضوعات «شهروند و زیبایی‌های شهری»، «شهروند و مشکلات شهری»، «شهروند و قوانین شهری»، « شهروند و رعایت حقوق شهروندی» و « شهروند و آسیب‌های شهری» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان آثار ارسالی به دبیرخانه باید حداکثر ۱۰۰ ثانیه باشد و تیتراژ فیلم جزء زمان فیلم محسوب می‌شود اعلام کرد: ثبت‌نام فقط از طریق سایت جشنواره به آدرس sobheghalam.ir صورت می‌گیرد و هر فیلم با مالکیت یک نفر به عنوان کارگردان اثر به جشنواره ارسال می‌شود.

محجوب با اعلام اینکه هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی از سوی یک شخص حقیقی یا حقوقی وجود ندارد اما در صورت پذیرش چند اثر از یک نفر تنها یک فیلم از وی در جشنواره حضور خواهد داشت، تاکید کرد: آثاری که پیش‌تر از شبکه‌های تلویزیونی و یا شبکه‌های مجازی پخش شده باشند حق شرکت در جشنواره را ندارند.

وی قابلیت اکران کلیه آثار ارسالی به جشنواره در سایت جشنواره و استفاده تبلیغاتی و رسانه‌ای آثار پس از بازبینی اولیه را متذکر شد و بیان کرد: هیچ یک از آثار ارسالی به دبیرخانه عودت داده نمی‌شود و حضور برگزیدگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف از دریافت جایزه تلقی خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت جشنواره و دریافت کد رهگیری پیامکی، این کد را بر روی DVD نوشته و به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند یادآور شد: فیلم‌های ارسالی باید دارای استانداردهای لازم صدا و تصویر باشد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت (۱۰۰ ثانیه‌ای) ۶ الی ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار و آیین اختتامیه به همراه تجلیل از برگزیدگان شنبه (۱۱ دی‌) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

محجوب جوایز این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: در بخش حرفه‌ای برگزیده کارگردانی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی، شایسته تقدیر کارگردانی لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی، برگزیده طرح و ایده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵ میلیون ریالی، شایسته تقدیر طرح و ایده لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی، برگزیده تصویربرداری تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی، شایسته تقدیر تصویربرداری لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی، برگزیده تدوین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی و شایسته تقدیر تدوین لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به بخش موبایلی جوایز رتبه اول این بخش را تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی، رتبه دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۵ میلیون ریالی، رتبه سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی اعلام کرد.

محجوب با اعلام نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در رشت، جنب بوستان ملت، ابتدای بلوار احمدزاده، کوچه سعدی، پلاک ۶۷ گفت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره دبیر اجرایی جشنواره و شماره واتس آپ: ۰۹۱۱۷۰۵۴۸۳۵ و یا ۳۳۷۳۷۲۱۰-۰۱۳ تماس حاصل کنند.

Share