با حضور رئیس هیات کوهنوردی گیلان؛

معارفه ارکان هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان برگزار شد+ تصاویر

جلسه معارفه ارکان هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان روز گذشته ۱۶ آبان ماه سال جاری با حضور جمعی از اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  جلسه معارفه ارکان هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان روز گذشته ۱۶ آبان ماه سال جاری برگزار شد و در ابتدا شیرین زارع، نایب رییس هیات استان به سخنرانی پرداخت.

وی اظهار کرد: خدمت به ورزشکاران موجب افتخار است و امیدوارم با مشارکت و همدلی ورزشکاران عضو هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان بتوانیم اتفاقات خوبی در جهت توسعه این ورزش انسان ساز برداریم.

در ادامه جلسه رستم محمدی مسئول کمیته پیشکسوتان هیات استان خاطرنشان کرد: پتانسیل های بسیار بالایی در بین ورزشکاران کوهنورد و صعودکنندگان گیلان وجود دارد.

وی افزود: با هم دلی های مضاعف می توان گامهای موثری برای موفقیت های روزافزون این هیات برداشت.

محمدی ادامه داد: کوهنوردان با قرار گرفتن در مسیری مشترک نه تنها به قله کمال می رسند بلکه خویشتنداری را تمرین می کنند.

وی افزود: دیدن همدلی همنوردان در مسیر کوه از باشکوه ترین لحظات زندگی کوهنوردان است که تجریه آن آرزوی هر انسان در جهان هستی است.

محمدی خاطرنشان کرد: خوشحالم که فردی دلسوز و مدیری با سوابق درخشان برای ریاست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان منصوب شد.

وی ادامه داد: رسولی قصد دارد از پتانسیل های کوهنوردی و صعود های ورزشی استفاده کند و ما نیز در کنار ایشان ایستاده ایم تا برای این هیات اتفاقات خوبی بیفتد.

غلامین، مسئول کمیته آموزش و دبیر شورای عالی راهبردی نیز در ادامه این مراسم گفت: تاکنون ۲۸ کمیته در این هیات تشکیل شده است و به زودی چند کمیته نیز در این هیات ایجاد خواهدشد.

وی افزود: با ایده های بسیار خوبی که از سوی دکتر رسولی پیشنهاد شده است به زودی شاهد وقوع رخدادهای جدید خواهیم بود.

در ادامه مراسم امروز شیری، رییس هیات شهرستان رشت و عضو شورای راهبردی نیز تصریح کرد: گیلان از نظر امکانات سنگنوردی فقیر است و می توان گفت که جز چند استان آخر کشور از نظر برخورداری از امکانات است.

وی افزود: ایجاد امکانات موجب خواهد شد که قهرمان های بیشتری از استان گیلان در این رشته ورزشی کشور بدرخشند.

شیری تصریح کرد: وجود مربی از دیگر نیازهای شهرستان ها است. هر کجا از مربی ها محروم هستیم و ضعف داریم از پرورش استعدادها عقب خواهیم ماند.

در ادامه جلسه رضا رسولی رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان گفت: امیدوارم با تیم منسجم با دستان گره کرده مسیر اجرایی تحقق اهداف مورد نظر هیات را سریع و درست طی کنیم.

وی افزود: این در کنار هم بودن را به فال نیک می گیرم و امیدوارم بتوانیم آینده ای درخشان را در کنار هم برای هیات مان رقم بزنیم.

رسولی خاطر نشان کرد: مسولیت هایی که به عزیزان داده شده است برای این است که تخصصی تر به اهداف مورد نظر هیات دست یابیم.

وی ادامه داد: باهم بودن و به یک قله رسیدن هدفی ارزشمند است و این تفاوت بزرگی است که ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی دارد و این خود با پیام مهمی همراه است.

وی تصریح کرد: جلسات موضوعی به طور مستمر برگزار خواهد شد تا از نظرات فرهیختگان استفاده کنیم .نگاه من معطوف به آینده است زیرا درصورتی موفق خواهیم بود که نگاه به گذشته فقط به سمت و سوی بهره گیری از تجربیات باشد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان افزود: صادقانه و صمیمانه کار خواهیم کرد تا آینده بهتری برای این هیات رقم بخورد.

رسولی بر بهبود وضعیت اقتصادی در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تاکید کرد و گفت: برآنیم بتوانیم به لحاظ اقتصادی پویاتر باشیم و به گونه ای عمل شود منافع زیرساخت های ایجاد شده به اعضای هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان برگردد.

فاضل بازیار معاون ورزش و جوانان گیلان نیز درپایان جلسه گفت: همدلی ها در بین اعضای هیات موجب خواهد شد که اتفاقات خوبی برای ورزش استان بیفتد.

وی افزود: رفتارهایی از برخی از کوهنوردنماها صورت می گیرد مورد تایید نیست و حسابشان جدا از ورزشکاران واقعی این رشته ورزشی در استان است.بازیار با اشاره به اینکه باید از پتانسیل شهرداری ها برای کمک به هیات استفاده کنیم، تصریح کرد: کوهنوردی از جمله رشته های ورزشی همگانی است و باید برای همگانی کردن صخره نوردی گامهای موثرتری برداشته شود.

در مراسم آیین معرفی ارکان هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان، شورای عالی راهبردی هیات استان به منظور تعیین خط مشی و سیاست‌های کلان هیات تشکیل شد. این شورا تلاش می کند تا با همفکری و تبادل تجربیات دغدغه‌ها و چالش‌های موجود در هیات را بررسی و راهکارهای کاربردی را ارائه کند. اعضای این شورا بازوان توانمند هیات هستند و تلاش خواهد شد از توانمندیهای عزیزان در جهت تحقق اهداف هیات استان استفاده شود.

در پایان مراسم ارکان هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان با حضور نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان و دیگر عزیزان حاضر در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان معرفی شدند.

Share