حمایت از ورزش‌های همگانی در راستای توسعه ورزش‌های قهرمانی است

استاندار گیلان در جمع هیئت‌های کوهنوردی کشور در ارتفاعات اسالم حضور یافت

استاندار گیلان حمایت از ورزش‌های همگانی را در راستای توسعه ورزش‌های قهرمانی دانست و گفت: ورزش‌های همگانی و خانوادگی نشاط اجتماعی را در جامعه ترویج می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری عصر امروز در جمع هیئت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی از استان‌های مختلف کشور در ارتفاعات اسالم شهرستان تالش با قدردانی از حرکت اجتماعی و ارزشمند هیئت‌های کوهنوردی که با رویکرد حفاظت از محیط زیست کوهستانی در این مسیر گام برمی دارند افزود: جنبه‌ی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کنار ترویج رشته ورزشی کوهنوردی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه هر قشری با یک شیوه به حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی می‌پردازد گفت: پیمایش کوهستان‌ها با هدف ارزشمند پاکیزگی جنگل می تواند برای مردم الگو و اثرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان کوهنوردان را پیام‌رسان حفاظت از طبیعت خدادادی دانست و اظهار داشت: هر انسانی می تواند با یک حرکت انسان‌دوستانه پیام خود را در بخش‌های مختلف بویژه عرصه‌های زیست محیطی به مردم اعلام کند.

وی بر ضرورت ترویج و تداوم حرکت‌های مردمی در راستای مسائل زیست محیطی تأکید و تصریح کرد: این اقدام‌ها باعث می شود تا جوانان با انگیزه‌ای بالا در موضوع‌های مختلف به صورت پررنگ نقش‌آفرینی کنند و پیام‌رسان خوبی برای جامعه باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسئولان زمینه‌ساز حمایت از هیئت‌های ورزشی هستند افزود: هر بخشی که جوانان و ورزشکاران به صورت علاقمندانه حضور پرشور دارند با ایجاد امکانات مختلف به ویژه در ورزش‌های قهرمانی از آنان حمایت می‌کنیم.

پیمایش جنگل با رویکرد حفاظت از محیط زیست کوهستانی و مبارزه با مواد مخدر برای سومین سال متوالی با حضور هیئت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی از استان‌های مختلف کشور در ارتفاعات اسالم شهرستان تالش به میزبانی هیئت کوهنوردی استان گیلان برگزار شد.

۲۱۱ نفر از کوهنوردان از استان‌های خوزستان، گیلان، تهران، اردبیل، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی و کهکیلویه و بویراحمد مسافت حدود ۴۰ کیلومتری مسیر جنگلی خلخال در استان اردبیل به ارتفاعات اسالم در استان گیلان را با شعار جهانی «مبارزه با کیسه‌های پلاستیکی» به مدت ۲ روز پیمودند.

گردهمایی کوهنوردان از استان‌های مختلف در سال ۹۵ از مسیر زنجان به گیلان، در سال ۹۶ از مسیر قزوین به گیلان و در سال جاری از مسیر اردبیل به گیلان برگزار شد.

Share