دادستان مرکز گیلان تاکید کرد؛

رودخانه معدن نیست و نباید مجوز برداشت از بستر رودخانه ها صادر شود

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رییس کل دادگستری گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان از کف بند شهرستان املش بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان و تعدادی از معاونین قضایی از کف بند کهلستان شهرستان املش بازدید کردند.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان هدف از بازدید میدانی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان قضایی از کف بند کهلستان را گزارشات مردمی مبنی بر برداشت بی رویه در رودخانه حد فاصل بین دو شهرستان املش و لنگرود عنوان کرد و اظهار داشت: این برداشت های بی رویه با اخذ مجوز بدون نظارت دستگاههای مسئول، موجب تخریب آب بندان و بستر رودخانه شده و در فصل برنج کاری، قطعا کشاورزان منطقه را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طی نامه ای با تذکر قانونی به دستگاه های متولی اعلام شده است که رودخانه معدن نیست و نباید مجوز برداشت از بستر رودخانه ها صادر شود و درصورت برداشت حسب ضرورت نیز می بایست اقتضائات زیست محیطی لحاظ گردد تصریح کرد: علیرغم تاکیدات و تذکرات قانونی باز هم شاهد برداشت های غیر قانونی و تخریب آب بندان های کشاورزان در برخی مناطق هستیم که هر ساله منجر به تخریب پل های مواصلاتی بین روستاها شده و زندگی مردم را مختل می نماید.

دادستان مرکز استان در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیانی که اقدام غیرقانونی و ترک فعل داشته و با ارتکاب فعل مجرمانه موجب ایراد خسارت به بیت المال شده اند، باید پاسخگو باشند و با تشکیل پرونده قضایی به جرایم آنان رسیدگی می شود.

Share