با حضور رئیس کل دادگستری گیلان صورت گرفت؛

رونمایی از یک تخته فرش ابریشمی دستباف مددجویان زن زندان رشت

یک تخته فرش ابریشمی که با همت بانوان مددجوی زندان رشت بافته شد صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام خلیلی رونمایی گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری و سیدمهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان و معاونین قضایی از یک تخته فرش دستباف ابریشمی مددجویان زن زندان رشت رونمایی شد.

دادستان مرکز استان گیلان در این مراسم با اشاره به برنامه‌های قوه قضاییه در دوره تحول برای ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ درصد بانوان زندانی در گیلان مشغول کار و یادگیری مهارت‌های مختلف در زندان می‌باشند.

وی با اعلام اینکه با همت بانوان مددجوی زندان رشت، بافت یک تخته فرش ابریشمی به ارزش تخمینی ۴ میلیارد تومان به اتمام رسیده است گفت: تلاش همه مسئولان قضایی و مدیران زندان استان گیلان آموزش مهارت و حرفه به زندانیان برای بازاجتماعی کردن آنان است.

فلاح میری در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که در زندان مهارت خاصی را فرا گرفته و در آن تبحر کسب نموده‌اند بعد از آزادی، با بازگشت به آغوش خانواده، بستر اشتغال را برای خود و خانواده مهیا می‌نمایند.

فلاح میری در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل زندان‌های گیلان و قاضی ناظر زندان رشت تصریح کرد: دادستانی با بازدیدهای مستمر بر عملکرد و نحوه فعالیت زندان‌ها نظارت دارد.

Share