معاون دادگستری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

حمایت دستگاه قضا از ۷۰ واحد تولیدی گیلان که در آستانه تعطیلی بودند | با تغییر کاربری برخورد می‌کنیم

آقایی گفت: تمام تلاش ما صیانت از داشته‌های استان است و با توجه به تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر عدم تغییر کاربری اراضی، ما در کنار امور اراضی به طور جدی برای برخورد با افرادی که زمین‌های خود را تغییر کاربری می‌دهند، هستیم و حتی اجازه استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تغییرات هم نمی‌دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا مطرح کرد: دستگاه قضایی تلاش می‌کند در راستای اقتصاد مقاومتی، از سرمایه گذاران فعال سالم و خوش فکر حمایت کند زیرا هر چه در راستای توسعه انسانی و بسترسازی توسعه اشتغال تلاش کنیم، میزان نابهنجاری‌ها و کج رفتاری‌ها کاهش خواهد یافت.

آقایی در ادامه در خصوص عقیم‌سازی تحریم‌های دشمن گفت: دستگاه قضا بنابر فرمان رهبر معظم مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی در صدد دور زدن تحریم‌ها و عقیم‌سازی آن‌ها از طریق خودکفایی است.

وی افزود: کارگروه حمایت از اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی برای افزایش اشتغال‌زایی و حمایت‌های بیشتر از فعالان اقتصادی تشکیل شده است.

حمایت دستگاه قضا از ۷۰ واحد تولیدی گیلان که در آستانه تعطیلی بودند

آقایی در رابطه با آمار حمایت‌های دستگاه قضا از مجموعه‌های اقتصادی، اظهار داشت: تا کنون دستگاه قضا بیش از ۷۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ که در آستانه تعطیلی بودند و همچنین مشکلات مالی با سازمان‌ها و بانک‌ها داشتند مورد حمایت قرار داد و همچنین از بالغ بر ۲۲ واحد تولیدی در طی این شش ماه اخیر بازدیدی جهت بررسی مشکلات صورت گرفت که همه این مجموعه‌ها به چرخه تولید بازگشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بیان کرد: هر پنجشنبه من و همکارانم جهت گفتمان در راستای مشکلات عدیده مجموعه‌های تولیدی جلساتی در کارگروه حمایت از فعالان اقتصادی برگزار می‌کنیم.

در تلاش برای بازگرداندن دو کارخانه پوشش و ایران پوپلین به چرخه تولید هستیم | به طور جدی با تغییر کاربری اراضی برخورد می‌کنیم

وی در ادامه در خصوص دو کارخانه پوشش و ایران پوپلین مطرح کرد: پرونده‌های دو کارخانه پوشش و ایران پوپلین به صورت جدی تشکیل شده، در حال بررسی است و در حال تلاش برای بازگرداندن این دوکارخانه به چرخه تولید هستیم.

آقایی گفت: تمام تلاش ما صیانت از داشته‌های استان است و با توجه به تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر عدم تغییر کاربری اراضی، ما در کنار امور اراضی به طور جدی برای برخورد با افرادی که زمین‌های خود را تغییر کاربری می‌دهند، هستیم و حتی اجازه استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تغییرات هم نمی‌دهیم. این موضوع دلیلی بر عدم حمایت از روستاییان و جلوگیری از افزایش جمعیت روستاها نیست.

معاون دادگستری گیلان تاکید کرد: ما اگر در استان‌های شمالی تلاش نکنیم و افراد سودجو از ظرفیت‌های استان استفاده کنند، طبیعتا بعد از چند سال دیگر شاهد از بین رفتن تمام اراضی کشاورزی خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما بایدها و نبایدها را به مدیران سازمان‌ها می‌گوییم و اگر احیانا مشکلاتی پیش بیاید حتما تذکر داده خواهد شد، تصریح کرد: فساد ستیزی خط قرمز مقام معظم رهبری و دستگاه قضایی است.

Share