معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در نشست تخصصی بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی سد لاسک:

محیط زیست را ابزار سیاسی و کسب رای در انتخابات نکنیم|تاکنون چند هکتار جنگل دست‌ساز ایجاد کرده‌اید؟!

آقایی با بیان اینکه در قانون اساسی امده که حراست از محیط زیست یک تکلیف است، یادآور شد: محیط زیست و منابع طبیعی را نباید ابزاری برای اهداف سیاسی و منفعت طلبی قرار دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست تخصصی بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی سد لاسک در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد.

در این نشست احمد قایی معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان گفت: گیلان یک استان گردشگری است و به دو علت مورد توجه مسافران است اول به علت پیشینه تاریخی گیلان در حوزه علوم عقلی و حوزه علوم نقلی است و مورد دوم ذخایر و منابع طبیعی خدادادی سبب شده که استان مورد توجه گردشگران واقع شود.
معاون پیشگیری از جرایم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه بر اثر بد اخلاقی هایی که از سوی گردشگران صورت گرفته باعث شده است که ضررهای به جلوهای استان زده شود گفت: گیلان وارث جنگلی است که ثبت جهانی شده است و جنگل هیرکانی از مناطق گردشگرپذیر و چشم نواز استان است.
وی ادامه داد: جنگل هیرکانی میراث استان است که باید حفظ و حراست شود زیرا وقتی به تاریخچه آن نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که اتفاقاتی زیادی در این جنگل‌ها رخ داده است.

از وزیر برای احداث جاده در دل طبیعت نامه می‌گیرند / نیت سمنها کمک به محیط زیست است نه منفعت طلبی

آقایی با استناد به سخنان رهبری در مورد حفظ از منابع طبیعی اظهار کرد: فرمایش رهبری فرمودند باید از منابع طبیعی و محیطز یست حفظ و حراست گردد و حتی در جنگل و مراتع نباید مسجد و حوزه علمیه ساخته نشود.
این مسئول با اشاره به وقوع سیل اظهار کرد: مهمترین عامل این خسارت نابودی جنگل‌ها بود و اگر در دستگاه های قضایی گیلان تلاش صورت نمی‌گرفت گیلان نیز بی شک سرنوشت همسایگان خود را پیدا می کرد.
آقایی با اشاره به اینکه گردشگری سبب رونق استان می شود گفت: در ماسال ۱۱۰۰ دامدار زندگی می کنند و باید این افراد را صیانت کنیم چون اقتصاد آن منطقه بر پایه دامداری است و گردشگری در مرحله دوم قرار دارد.
وی افزود: توسعه استان از طریق گردشگری مهم است اما زمانی نتیجه خواهد داد که طبیعت حفظ شود. متاسفانه برخی آقایان نامه از وزیر برای جاده کشی در دل طبیعت دریافت می کنند که این مغایر با حفظ طبیعت و محیط زیست دارد.
معاون پیشگیری جرایم دادگستری استان گیلان تصریح کرد: هر کاری در دستگاه قضایی انجام می شود برای کمک به مردم و برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی است و سمن ها و سازمان مردم نهاد امین مردم و حاکمیت هستند زیرا قصد آنها کمک است و منفعت طلبی نیست.

محیط زیست را ابزار سیاسی و کسب رای در انتخابات نکنیم

وی ادامه داد: به کمک مدیران استان توانستیم جلوی خیلی از منفعت طلبی‌ها را بگیریم. اگر همکاری  صورت نمی‌گرفت امروزه چنین شرایط را نداشتیم.
آقایی با بیان اینکه در قانون اساسی امده که حراست از محیط زیست یک تکلیف است، یادآور شد: محیط زیست و منابع طبیعی را نباید ابزاری برای اهداف سیاسی و منفعت طلبی قرار دهیم و بگوییم اگر این کار انجام شود و فلان پروژه احداث شود رای زیادی به‌دست می آوریم زیرا این خلاف منافع عمومی است.

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه در هر طرحی ابتدا باید سود و زیاد را باهم بسنجیم بعد اقدام کنیم، افزود: اگر همت و تلاش نداشته باشیم و به میز دلبسته باشیم در آینده مورد لعن و نفرین آندگان قرار خواهیم گرفت.

اقایی افزود: خط قرمز ما حفاطت از محیط زیست، جلوگیری از غارتگری ها و اجرای قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه توسعه استان نباید در مقابل غارت گری باشد، افزود: توسعه و حفظ محیط زیست باید موازی هم باشند.

به گزارش دیارمیرزا معاون دادگستری گیلان گفت: می‌خواهیم سد احداث کنیم تا هکتارها جنگل از بین برود و بعد بگویند جنگل دست ساز می سازیم؟! این اقایان اول بیایند نشان دهند چند جنگل دست ساز تاکنون درست کردند! ایا این واقعیت است یا اوهام و خیال آنها است.

Share