رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت اعلام کرد:

حدود ۸۱ هزار نفر در شهرستان رشت هنوز واکسن دز یک را تزریق نکرده‌اند

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: انتظار داریم حدود ۸۱ هزار نفری که هنوز دز یک واکسن را در سطح شهرستان تزریق نکرده‌اند، به سرعت اقدام به تزریق واکسن کنند تا از پیک ششم در امان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۳ آبان و یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، اظهار کرد: حضور همه اقشار در جبهه حق علیه باطل نشان می‌دهد که تفکر انقلابی حاصل تلاش‌های یک ملت است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به روند واکسیناسیون در سطح شهرستان افزود: با تلاش‌های همکاران اکنون نسبت به دو ماه گذشته در مرحله خوبی از واکسیناسیون قرار گرفته‌ایم. کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند در این مدت انصافا سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به فعالیت دو پایگاه تزریق واکسن شبانه روزی گفت: دومین مرکز شبانه روزی شهر رشت هفته گذشته با همت سپاه، بسیج و مرکز بهداشت شهرستان راه اندازی شد و امروز دو پایگاه فعال شبانه روزی در شهر رشت با استقبال مردم مواجه هستند.

فتح‌اللهی بااشاره به اینکه ۸۷ درصد دانش‌آموز دز یک واکسن و ۳۱ درصد دانش‌آموزان دز دوم واکسن در شهرستان رشت را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: در شهرستان رشت مجموعا ۶۵ هزار و ۵۲۵ دانش‌آموز بالای ۱۲ سال داریم که از این تعداد ۵۷ هزار و ۶۴۶ دانش‌آموز دز یک و همچنین ۱۸ هزار و ۲۷۹ دانش‌آموز دز دوم را دریافت کرده‌اند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه به زودی شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود، افزود: پیش‌نیاز حضور دانش‌آموزان و معلمین تزریق هر دو دز واکسن و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است تا شاهد راه‌اندازی باشکوه چرخه علم و دانش باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۸ درصد رسیده است، گفت: امروز ۸۵ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان مشغول به انجام واکسیناسیون هستند.

فتح‌اللهی ادامه داد: آمار بستری‌های ما در سطح شهرستان تعداد ۱۶۶ نفر و آمار پذیرش روزانه ۴۰ نفر است که متاسفانه آمار فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر اعلام شده است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۴۶۹ دز واکسن در شهرستان تزریق شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۶۸۲ هزار و ۷۶۰ واکسن دز اول و ۴۸۹ هزار و ۷۰۹ واکسن دز دوم می‌باشد. در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۸۶ درصدی دز یک و ۶۲ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه واکسن به اندازه لازم در سطح استان موجود است، اضافه کرد: انتظار داریم حدود ۸۱ هزار نفری که هنوز دز یک واکسن را در سطح شهرستان تزریق نکرده‌اند، به سرعت اقدام به تزریق واکسن کنند تا از پیک ششم در امان باشند.

وی خاطرنشان کرد: استقبال خوب مردم با فرهنگ استان گیلان از روند واکسیناسیون موجب شده، تا با افتخار رتبه یک تزریق و سرعت واکسیناسیون در کشور را داشته باشیم و این افتخاری برای استان اولین‌ها در کشور است.

فتح‌اللهی بیان کرد: بیش از ۳۰۴ هزار نفر در سطح شهرستان در نوبت دز دوم تزریق واکسن هستند و در روز هم شاهد تزریق سه برابری دز دو واکسن به نسبت دز یک در مراکز واکسیناسیون هستیم و امیدواریم تا یک ماه آینده آمار تزریق هر دو‌ دز واکسن در سطح شهرستان را به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: در هفته گذشته تعداد ۲۱۲۳ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۱۹ واحد اخطار و تعداد ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان در شهرستان، گفت: روز پنج شنبه به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان، گردهمایی در سطح شهر رشت میدان ذهاب شهرداری را خواهیم داشت و همچون سال گذشته به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم راهپیمایی برگزار نخواهد شد.

Share