رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

ورود حدود ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به گیلان | حذف محدودیت سنی از مهر ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ورود ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به استان در هفته جاری، گفت: محدودیت های سنی از اواسط مهر ماه برای واکسیناسیون برداشته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  دکتر ارسلان سالاری شامگاه دوشنبه در گفتگویی با اشاره به ورود بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن از ابتدای آغاز واکسیناسیون به استان گیلان، اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال در گیلان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد افراد گروه سنی بالای ۷۰ سال نیز واکسن کرونا تزریق شده است، گفت: این آمار در گروه‌های سنی بالای ۵۰ سال و افراد بالای ۱۸ سال نیز به ترتیب ۶۰ و ۳۸ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به شتاب گیری روند واکسیناسیون در این استان با ورود محموله‌های جدید به کشور، افزود: با پیگیری‌های انجام شده در این هفته حدود ۳۰۰ هزار دُز واکسن به استان گیلان وارد شده است.

وی با بیان اینکه این مقدار واکسن در سطح شهرستان‌های استان گیلان توزیع شده است، اضافه کرد: از اواسط مهر ماه محدویت‌های سنی برای واکسیناسیون برداشته می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌های استان گیلان حدود ۳۰۰ پایگاه واکسیناسیون راه اندازی شده است، تصریح کرد: ۵۰۰ تیم در اجرای واکسیناسیون در سطح استان گیلان مشارکت دارند.

Share