انتقادات جدی مسعود عباس نژاد در جلسه شورای شهر رشت؛

از قرارداد احداث ایستگاه‌های دوچرخه خبر نداشتم | جاده تهران را بلوار کشی کنید و درخت بکارید

عباس نژاد در جلسه شورای شهر رشت گفت: چطور می‌شود که قرارداد احداث ایستگاه‌های دوچرخه بسته می‌شود و بنده به عنوان رییس کمیسیون ترافیک خبر ندارم؟ اصلا نمایندگان مردم کجای داستان هستند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود عباس نژاد، عضو شورای شهر رشت عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای شهر با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم شهر، ورودی رشت در جاده تهران است، گفت: از ورودی تهران به رشت، ۱۰ کیلومتر آن در اختیار شهرداری است و شهرداری از همه ساختمان‌ها و شرکت‌ها که در این محدوده قرار دارد عوارض دریافت می‌کند.

مسعود عباس نژاد اظهار کرد: مشکلی که وجود دارد بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی است. درگیری بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی سبب زیر سوال رفتن آبروی شهر و استان شده است. از امروز پیگیری جدی برای آسفالت این جاده صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از اینکه ۱۰ کیلومتر وارد شهر می‌شویم، آثاری از شهر نیست. جداسازی خیابان به صورت اتوبان انجام شده است.

عضو شورای شهر رشت در خصوص پرداخت عوارض گفت: ورودی شهر رشت از سمت جاده سنگر که مردم آنجا هم، عوارض پرداخت می‌کنند، در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در بررسی تخلفات، ارائه بودجه ۲ میلیاردی دیده می‌شود اما بودجه آن را برای تعریض جاده حذف می‌کنند. شهرداری رشت چه کاری برای مردم آن منطقه انجام میدهد که مدام هم به آن‌ها اخطار میدهد. چون مردم بخش ضعیف هستند صدایشان را کسی نمی‌شنود.

وی در مورد اجرای پروژه زرجوب به صیقلان گفت: این پروژه اعتراضات زیاد مردمی را به همراه دارد. بنده هر روز زیر فشار افکار عمومی مردم قرار دارم. موضوعی که هیج کدام از اعضای شورای شهر در جریان این طرح نبودند!

عباس نژاد تاکید کرد: از مدیران شهرداری می‌خواهم موضوعاتی را که در جریان است، به کمیسیون‌های مربوطه اعلام کنند.

وی افزود: چطور است قراردادی بسته میشود اما عضو ناظر شورا حضور ندارد؟ چطور می‌شود که قرارداد احداث ایستگاه‌های دوچرخه بسته می‌شود و بنده به عنوان رییس کمیسیون ترافیک خبر ندارم؟ اصلا نمایندگان مردم کجای داستان هستند؟ چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ برای خودشان قرارداد می‌بندند و اجرا می‌کنند اما حرفش را ما باید بخوریم. آن‌ها حتی پاسخگو هم نیستند.

عضو شورای شهر رشت یادآور شد: از رییس شورا می‌خواهم که از شهردار پاسخ بگیرد تاشان نظارتی شورا حفظ شود.

وی ادامه داد: هرساله در روز درختکاری هزاران میلیارد تومان پول درخت می‌دهیم، اما نتیجه‌اش را نمی‌فهیم چه شد؟! از امروز تصمیم بگیرید که ورودی جاده تهران را بلوار کشی کنند و درختان چندساله بکارند. ورودی‌ها را مثل ورودی شهرهای دیگر کنیم. تا کی حسرت شهرهایی مانند فومن را بخوریم؟

عضو شورای شهر رشت در مورد بهم ریختگی سازمان‌ها و مناطق نیز گفت: مردم گرفتار هستند و دچار کاغذ بازی شده اند. هیچ برنامه مدونی در مورد زمان اخذ پروانه وجود ندارد. اگر کسی آشنا داشت که کارش درست می‌شود، اگر نداشت باید سال‌ها دوندگی کند. این حوزه را باید شهردار ساماندهی کند.

عباس نژاد با اشاره به این مطلب که در آینده نزدیک چیزی به عنوان کمیسیون ماده ۱۰۰ نخواهیم داشت، گفت: مناطق باید نقشه راه برای درآمد داشته باشند. شهردار باید برای درآمد پایدار، فکری کند.

به گزارش دیارمیرزا، عضو شورای شهر رشت ادامه داد: در حوزه تاکسی نیز رانندگان از شهرداری چه خدمانی دارند می‌گیرند؟ تعاونی مخصوص تاکسی ایجاد شود ما همیشه نمی‌توانیم با نگاه قهریه به آن‌ها نگاه کنیم امروز تاکسی‌ها می‌خواهند پلاک شخصی شوند.

وی در پایان در مورد حوزه اتوبوسرانی گفت: پیگیری‌های لازم انجام شد. در حال حاضر ۳۵ اتوبوس فعالیت می‌کنند که تا آذر ماه به ۵۰ اتوبوس خواهد رسید. متاسفانه نگاه مدیریت شهری از سازمان‌های خدمات‌رسانی نگاه درآمزایی است. اما برای نگهداری اتوبوس‌ها بودجه‌ای دیده نمی‌شود. با راه اندازی کمیسیون توسعه پایدار در همه حوزه ها، برنامه ریزی شود و عملکرد خوبی برای شهروندان داشته باشد.

Share