احمدی فرد در جلسه شورای شهر بندرانزلی؛

پای دلالان از صحنه شورا و شهرداری انزلی حذف شود | مردم انزلی در جریان مسائل پشت پرده نیستند

یازدهمین جلسه عادی و غیرعلنی (به جهت شرایط بیماری کرونا) شورای اسلامی شهر بندرانزلی، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری و کارشناسان شهرداری بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یازدهمین جلسه عادی و غیرعلنی (به جهت شرایط بیماری کرونا) شورای اسلامی شهر بندرانزلی، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری و کارشناسان شهرداری بندرانزلی، با موضوع نامه شهرداری درخصوص خرید کتاب آیین نمایش عروس گولی، نامه شهرداری درخصوص واگذاری مکان سابق ۱۳۳ به تاکسی بی‌سیم، نامه شهرداری درخصوص درخواست فروش شش دستگاه ماشین آلات مستهلک شهرداری، نامه شهرداری به پیوست درخواست کلانتری ۱۲ غازیان، نامه شهرداری درخصوص محوطه‌سازی کلانتری ۱۳، نامه شهرداری به پیوست اصلاحیه ردیف‌های عمرانی و جاری بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، نامه شهرداری درخصوص خواهر خواندگی بندرانزلی با یکی از شهرهای لهستان، یکشنبه (۴ مهر) در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در ابتدا با تسلیت اربعین سرو و سالار شهیدان امام حسین (ع)، ایام‌الله هفته دفاع مقدس را که یادآور خلق حماسه‌ی جاودان مقاومت امت ولایتمدار ایران است گرامی داشت و به روح بلند شهدای گلگون کفن دوران هشت سال دفاع مقدس درود فرستاد.

شعبان جعفری با تبریک روز جهانی جهانگردی و گردشگری در این جلسه عنوان کرد: پنجم مهر ماه امسال مصادف است با روز جهانی جهانگردی و گردشگری که این روز را خدمت همه فعالین این عرصه تبریک می‌گویم و همانطور که همیشه اعلام کردم راه توسعه شهر انزلی در قبال توسعه گردشگری است و همه ما باید در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبرک روز جهانی ناشنوایان و روز جهانی سالمندان، هفتم مهر ماه روز ایمنی و آتش نشانی را تبریک گفته و ادامه داد: روز آتش نشانی را خدمت همه آتش نشانان قهرمان، خصوصا آتش نشانان فداکار شهر انزلی صمیمانه تبریک عرض میکنم و اعتقاد دارم که وجود این فداکاران بی‌ادعا همواره ضامن امنیت جان و مال مردم است.

جعفری با تسلیت شهادت علی لندی در این جلسه عنوان کرد: عروج دلاورانه این نوجوان قهرمان کشور که نشان داد روحیه ایثار و فداکاری در کشور همواره تداوم دارد را خدمت خانوداه محترم ایشان و مردم دلیر و ولایت مدار ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیامی با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای ابراز همدردی کردند و به این خانواده داغدار تسلیت گفتند.

وی با تبریک صعود تاریخی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: تیم ملی فوتبال بانوان کشور با سرمربی‌گری سرکار خانم مریم ایراندوست مربی ارزنده انزلیچی و با حضور نصرت ایراندوست به عنوان مدیریت فنی و امیر جماییلی به عنوان مربی دروازه بانان این تیم برای اولین بار توانست به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند که این موفقیت را خدمت همه مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.

نقش دلالان در انتخاب شهردار انزلی

حسن احمدی فرد در ابتدا با اشاره به اینکه برگزاری جلسات علنی منجربه شفافیت شورای ششم و نظارت مردم بر عملکرد شورا خواهد شد، اعلام کرد: بنده قصد داشتم موضوعات مهمی را به صورت شفاف بیان کنم اما ترجیح می‌دهم که این مطالب را در حضور اصحاب رسانه عنوان کنم و با توجه به وضعیت پایدار شهر انزلی از نظر بیماری کرونا پیشنهاد می‌کنم که جلسات آینده شورا به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شود.

احمدی فرد ضمن تبریک انتخاب مهدی خلیلی به عنوان شهردار انزلی عنوان کرد: بابت این انتخاب هیچ هراسی ندارم و افتخار می‌کنم که در مرحله نهایی به ایشان رای دادم و اکنون نیز تمام قد از ایشان حمایت می‌کنم و امیدوارم با هماهنگی و تعاملی که بین شورا و شهرداری اتفاق می‌افتد قدم‌های مثبتی برای شهر انزلی برداشته شود.

حسن احمدی فرد در این جلسه اعلام کرد: متاسفانه مسائل پشت پرده منجر به حذف جوانان نخبه شهر در مسیر انتخاب شهردار شد که مردم انزلی در جریان بسیاری از این مسائل نیستند و شورا را مورد آماج حملات و تهمت‌های خودشان قرار می‌دهند. امروز تصمیم داشتم به صورت شفاف این مسائل را با مردم در میان بگذارم که ترجیح می‌دهم این صحبت‌ها در حضور اصحاب رسانه مطرح شود. مسائلی توسط یک عضو شورا درخصوص ورود دلالان و پول‌هایی در جلسه غیرعلنی مطرح شد و قرار بود نهادهای امنیتی به آن ورود کنند که تاکنون پیگیری نشده و بنده از همینجا اعلام می‌کنم که تا آخرین توانم پیگیر این موضوع خواهم بود تا برای همیشه پای این دلالان از صحنه شورا و شهرداری حذف شود.

وی با اعلام اینکه یکی از راه‌های درآمد پایدار این است که از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود، تصریح کرد: هزینه زیادی درخصوص ایجاد سرویس‌های بهداشتی و پارکهای محله‌ای انجام می‌شود اما دقتی برای تعمیر و نگهداری آن صورت نمی‌گیرد و به حال خود رها می‌شود و متاسفانه به دلیل‌عدم نظارت درست شاهد تخریب آن‌ها هستیم. همچنین در شورای پنجم برای پاکسازی ساحل یک دستگاه ساحل روب خریداری شد اما متاسفانه امروز به دلیل مشکل یدک کش بدون استفاده مانده است.

احمدی فرد در انتها مطرح کرد: بنده منتظر گزارش حسابرسان رسمی هستم و امیدوارم هرچه زودتر تفریغ بودجه ۹۹ به همراه گزارش حسابرسان به دستمان برسد تا بتوانیم بسیاری از موضوعات به صورت شفاف بیان کنیم چون می‌دانم که در ایام انتخابات پول‌هایی بدون مجوز شورا از مردم گرفته شد و بدون رعایت چارچوب قانونی هزینه شد که باید با توجه به تفریغ بودجه و گزارش حسابرسان قضیه را پیگیری کنیم.

Share