دیارمیرزا در گفتگو با دوتن از اعضای شورا بررسی کرد

دلیل برگزاری غیرعلنی جلسات شورای/بدیعی فر:دلیل خودکشی کارگران شهرداری انزلی مسائل مالی نبوده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در حالی که شورای دوره چهارم شهر انزلی اکثر جلسات خود را علنی برگزار کرده و ۸ مورد آن غیر علنی بوده است حدود ۳۹ روز از آخرین جلسه علنی شورای شهر بندر انزلی میگذرد و این موضوع سبب شده که دلیل عدم برگزاری علنی جلسات را جویا شویم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در حالی که شورای دوره چهارم شهر انزلی اکثر جلسات خود را علنی برگزار کرده و ۸ مورد آن غیر علنی بوده است حدود ۳۹ روز از آخرین جلسه علنی شورای شهر بندر انزلی میگذرد و این موضوع سبب شده که دلیل عدم برگزاری علنی جلسات را جویا شویم.

 در همین راستا خبرنگار دیارمیرزا در بندر انزلی با دوتن از اعضای شورای شهر بندر انزلی به گفت و گو پرداخته و موضوع را پیگیری کرده است.
badieifar_0280محمدرضا بدیعی فر، رییس شورای شهر انزلی در مورد تعداد کم جلسات این شورا گفت: قانون، تعداد جلسات را ماهی دو جلسه تعیین کرده است ضمن اینکه در این مدت ما جلسات فوق العاده نیز داشته ایم.
وی در مورد جلسات غیر علنی شورا که محوریت موضوع آن بررسی خودکشی دو تن از کارگران شهرداری بود اظهار داشت: زمان مناسبی برای این صحبت ها نیست زیرا افرادی قصد دارند که با طرح این موضوعات به مشکلات شهرداری دامن بزنند. فقط در مجموع بگویم مشکلات افراد خودکشی کرده طبق بررسی صورت گرفته مالی نبوده است.
رییس شورای شهر انزلی به مشکلات مالی شهرداری اشاره و تصریح نمود: نامه ای به دست شورا شهر رسید که همایشی ۴ آذر در سالن صدا و سیما تهران برای حل مشکلات شهرداری ها برگزار خواهد شد پس مشکلات مالی فقط برای شهرداری انزلی نیست.

خودکشی کارگران دلیل برگزاری جلسات بصورت غیرعلنی است

ahmadiimnrدر همین راستا با امیر احمدی فرد یکی از اعضای شورای شهر به گفت و گو پرداختیم و نظر او را در مورد عدم برگزاری جلسات بصورت علنی و همچنین دلایل این کار پرسیدیم؛ وی در ابتدا بیان داشت: شورا در این مدت جلسه برگزار کرد ولی به دلیل خودکشی دو تن از کارگران شهرداری انزلی جلسات به صورت محرمانه و غیر علنی برگزار شد تا علت را از شهردار جویا شویم.
وی تصریح کرد: گاهی مسائلی پیش می آید که اعضاء شورا ترجیح می دهند آن موضوع انعکاس رسانه ای نداشته باشد و این مساله کاملا طبیعی و همچنین قانونی است. اگر دو سوم اعضاء شورا تشخیص دهند که آن موضوع نیاز به آرامش بیشتری دارد یا اینکه به درخواست شهردار و یا فرماندار جلسه غیر علنی و فوق العاده برگزار میکنیم که این دو جلسه نیز به درخواست شهردار برگزار شد و جلسه بعدی نیز در همین موضوع غیر علنی برگزار خواهد شد .
احمدی فرد با بیان اینکه یکی از محاسن شورای چهارم انزلی برگزاری جلسات آن بصورت علنی بودن است, عنوان کرد: متاسفانه مردم از جلسات شورا به اندازه کافی استقبال نکرده اند و به غیر از چند تن از اصحاب رسانه, افراد دیگری به شورا نمی آیند. این در صورتی است که حضور مردم هم باعث دلگرمی اعضاء می شود و هم تمرکز و حساسیت در موضوعات مطرح شده بالاتر می رود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیارمیرزا که چگونه در جلساتی که خبرنگاران حق صحبت و پرسش ندارند مردم به جلسات ورود کنند؟ پاسخ داد: بنده این سئوال با یک مثال عینی پاسخ می دهم، دو سال پیش قرار بر این بود شورا نرخ تاکسی را افزایش دهد و پیشنهاد تاکسیرانی آن بود که نرخ تاکسی از ۳۵۰ تومان به ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند که در کمیسیون اعضاء مخالفت کردند و با ۴۵۰ این موضوع را تصویب کردیم.زمانی که این موضوع یه صحن شورا آمد و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی انزلی به همراه خود ۱۰ تن از تاکسیرانان به جلسه آورده بود ,این موضوع باعث شد که اعضاء شورا نظر خود را تغییر دهند. پس حضور مردم بی تاثیر نیست .شاید در مورد انتخاب شهردار این موضوع صدق نکند و موضوعی از پیش تعیین شده بود ولی مطمئن باشید حضور مردم در جلسات تاثیر گذار است.

 

tel final1

Share