ثابت قدم شهردار اسبق رشت؛

مدیریت شهری به تسلط علمی از اقتصاد شهری، شخصیت عملگرا و شناخت محیطی از شهر نیاز دارد

ثابت قدم گفت: ضمن تشکر از ابراز لطف، معافیت اینجانب از پیشنهاد ارائه شده، کسب توفیق در مسیر خدمات رسانی برای شورای شهر و شهردار منتخب آتی بندرانزلی را از خداوند متعال مسئلت دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  این روزها از سیدمحمدعلی ثابت قدم به عنوان یکی از گزینه های تصدی شهرداری انزلی نام برده می شود.

شهردار اسبق رشت در همین راستا با صدور بیانیه ای نوشت:

با عرض سلام
خدمت مردم و اعضای محترم شورای اسلامی بندرانزلی
پیشاپیش ضمن آرزوی توفیق و قبولی طاعات و عزاداریهای اربعین حسینی

به عرض می رسانم:

۱. حمایت‌ها و تماسهای شهروندان گرامی، رسانه ها و تعداد کثیری از مسئولین مربوطه مبنی بر حضور اینجانب جهت خدمتگزاری در بندرانزلی، نشان‌دهنده فهم و درک عمیق مردم از اقدامات صورت گرفته در دوران حضور و مسئولیت در شهر رشت بود، که از نظر بنده بدون هیچ اغراقی وظیفه ذاتی و حداقلی بوده که هر شهرداری می بایست انجام میداد و عدم انجام این امور و ترک فعل آنها که متاسفانه به کرات رخ داده است موید نارضایتی مردم به واسطه رکود و بی‌عملی پاره ای از مسئولین به ویژه در ۴ سال گذشته بوده است.

۲. از آنجا که مبانی اقتصاد مقاومتی عمیقاً به توسعه درون‌زا براساس منابع انسانی و طبیعی هر جغرافیا است، فلذا در تعیین مدیران شهری تعلق به مکان براساس هویت، سازگاری با تاریخ، سنن حتی گویش و…نقش تعیین کننده ای در ارائه خدمات عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به مردم در هر محدوده ای دارد، فلذا براساس تجربه و نتایج مثبت حاصل از آن در بدو ورود به شهرداری رشت در سالیان گذشته، شدیداً به استفاده از نیروهای بومی توانمند پایبند بوده به گونه ای که شهرداری‌ها بتوانند در طول زمان به کادرسازی از درون ساختار خویش بپردازند.
۳. به عنوان دانش آموخته و معلم در رشته‌های مهندسی و شهرسازی و به واسطه تجربه از حوزه های مسئولیتی سابق و بویژه در شرایط امروز مدیریت شهری توامان نیاز به سه پارامتر اساسی ذیل دارد؛

الف- دارا بودن فهم، تسلط علمی از اقتصاد شهری و ارتباط آن با مباحث اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به ویژه محوریت مردم در چارچوب شورای شهر و روستا.

ب- شخصیت فردی عملگرا که بتواند با شناخت از مفاهیم تئوری، ضمن ارتقای کیفی و کمی خدمت، شهروندان، برقراری عدالت و کارایی براساس انضباط اقدام و تصمیمات به موقع اتخاذ نماید.

ج- شناخت محیطی از شهر که به واسطه قدمت زندگی، شناخت از شخصیتها، محلات، هویت فرهنگ عمومی، روابط فی ما بین عناصر تاثیرگذار و…ایجاد می گردد.
با جمیع مختصات و عوامل فوق الذکر، ضمن تشکر از ابراز لطف، معافیت اینجانب از پیشنهاد ارائه شده، کسب توفیق در مسیر خدمات رسانی برای شورای شهر و شهردار منتخب آتی بندرانزلی را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سید محمدعلی ثابت قدم

Share