در جلسه شورا عنوان شد؛

رشت نیازمند یک کلانتری دیگر است | افزایش همکاری بین مدیریت شهری و ناجا

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه شهر رشت نیازمند یک کلانتری دیگر است بر جلوگیری از حاشیه نشینی در این شهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار “عزیزاله ملکی” در جلسه شورای اسلامی شهر رشت ضمن تبریک هفته ناجا اظهار داشت: پلیس خدمتگزار مردم است.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای شهر ششم همدلی و وفاق داشته و می‌تواند کارهای ارزشمندی را برای شهر رشت انجام بدهند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه میان شهرداری و پلیس باید تعامل کافی وجود داشته باشد، تصریح کرد: کم کاری هر یک از این دو سازمان‌ها منجر به متضرر شدن مردم می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مردم از شورای شهر انتظار دارند و مردم باید لمس کنند که معضلاتی از سر راهشان برداشته شده است.

ملکی در ادامه بر جلوگیری از حاشیه نشینی تاکید کرد و بیان داشت: هرچقدر حاشیه نشینی گسترش پیدا کند نیاز انتظامی ما نیز بیشتر می‌شود و تخلفات زیادی در این اماکن رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیاز است تا یک کلانتری دیگر به رشت اضافه شود گفت: مقدمات لازم برای اجرای این امر انجام شده است.

افزایش همکاری بین مدیریت شهری و ناجا

 محمد حسین واثق کارگرنیا به حضور فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان در این جلسه شورا اشاره کرد و گفت: هفته نیروی انتظامی یادآور رشادت‌های سبزپوشان بی‌ادعای جامعه است که همواره برای حفظ و امنیت مردم در تلاشند.

وی با تاکید به اینکه توسعه پایدار در سایه امنیت محقق می‌شود افزود: بخش عظیمی از این امنیت توسط نیروهای خدوم نیروی انتظامی تامین می‌شود و ضمن تبریک هفته نیروی انتطامی بر دلاور مردان و شیرزنان ناجا، برای این عزیزان در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب آرزوی توفیق دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سخن مقام معظم رهبری پیرامون نیروی انتظامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «هرکجا مردم کارکنان ناجا را دیدند، بدانند که حافظان جان، مال و ناموس آنان بوده و امنیت آنان را تأمین خواهند کرد.

کارگرنیا با بیان اینکه امروز پلیس ما برای مردم یک پناهگاه مهم محسوب می‌شود گفت: نیروی انتظامی یک نیروی مکتبی و دارای هویت اسلامی است و مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان نیروی انتظامی فرمودند: «کارکنان ناجا، به‌عنوان مدافعان ارزش‌های اسلامی باید مظهری از تقوا و پرهیزگاری و معنویت و دوری از فساد و گناه باشند و اهل فساد و بی‌تقوایی و اهل رشوه دادن و رشوه گرفتن باید از حضور ناجا بترسد و مردم از دیدن ناجا شاد و امیدوار شوند.»

وی به همکاری ما بین مجموعه مدیریت شهری و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: یقینا حفظ و تامین امنیت برای شهروندان به خصوص حاشیه شهرها یکی از حوزه‌های همکاری این دو مجموعه است و امیدوارم با تعاملات بیشتر این دو مجموعه بتوانیم گام‌های موثری در ابعاد مختلف برداریم.

سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک این هفته به ایثارگران و دلاورمردان پلیس، فرمایش مقام معظم رهبری که متخلفان و مجرمان باید از حضور پلیس احساس ترس و ناامنی کنند را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کارکنان ناجا حافظ جان و مال ملت هستند و امروز پلیس برای مردم پناهگاه امنی محسوب می شود.

علی بهارمست، حضور نیروی انتظامی در بسیاری از ماموریتها و خدمات مورد انتظار در کنار شهرداریها را امری کتمان ناپذیر دانست و در ادامه ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت مجموعه مدیریت شهری و زحمتکشان نیروی انتظامی معضلات و مشکلات شهری به تدریج مرتفع شود.

شایان ذکر است که در پایان مراسم به پاس زحمات و تلاشهای خستگی ناپذیر جان بر کفان نیروی انتظامی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود به فرماندهان نیروی انتظامی استان گیلان اهداء گردید.

Share