در دیدار اعضای شورا با کوچکی نژاد عنوان شد؛

تاج شهرستانی: در زمین‌های شالیزار اطراف رشت مجوز ساخت و ساز صادر شود!

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تقاضا داریم برای بخشی از زمین‌های شالیزار در اطراف رشت مجوز ساخت و ساز صادر شود افزود: متاسفانه قوانین از رشت به سمت استآن‌های همسایه و بالعکس گویا متفاوت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر رشت ظاهر سرسبزی دارد، اظهار کرد: زیرساخت‌های رشت به‌شدت معیوب است و همراهی و مساعدت سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در رفع این مشکلات می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

مجید عزیزی بابیان اینکه مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی هم به شورا و هم مجلس نگاه‌ دارند افزود: اجرای پروژه‌هایی ازجمله ژ پنج می‌تواند حجم بسیار بزرگی از ترافیک رشت را برطرف کند و چنین پروژه‌های نیازمند اختصاص اعتبارات ملی هستند و همچنین در دیگر پروژه‌ها ازجمله لند فیل سراوان و غیره نیز نیازمند این مساعدت هستیم.

وی با تأکید به اینکه مردم از نمایندگانشان در شورا و مجلس عملکرد می‌خواهند بیان کرد: شورای رشت به دنبال نگاه‌های خاص سیاسی نیست و در موضوع انتخاب شهردار رشت نیز با توجه به شناختی که از شهردار منتخب داشتیم نسبت به انتخاب وی عمل کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید جایگاه مدیریت شهری برای دیگر دستگاه‌ها به‌خوبی تعریف شود، تصریح کرد: در اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی نیازمند تعامل بیشتر دستگاه‌ها هستیم و یقیناً این مهم با مساعدت ویژه نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود انتظار هست با هماهنگی نمایندگان محترم مجلس و مدیریت ارشد استان و مدیران مربوطه پروژه‌هایی همچون تالاب انزلی و دو رودخانه شهر رشت برای همیشه تعیین تکلیف گردد تا مدیریت شهری بدون ممانعت حاکمیتی بتواند نسبت به اجرا این پروزه‌ها اقدام نماید.

فضای شورای ششم رشت مساعد اتفاقات خوب برای شهر است

سید امیرحسین علوی نیز با اشاره به اینکه جبار کوچکی نژاد جزء کارشناس‌ترین نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: فضای این دوره شورای رشت به‌شدت مساعد یک اتفاق خوب در همه حوزه‌ها است و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ارتباطات ملی خوبی که دارند می‌توانند بالاترین تاثیرگذاری را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه آماده برقراری بالاترین سطح تعامل با نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هستیم افزود: امیدواریم با این رویکرد نیازهای انباشته شده مردم رشت در حوزه زیر ساخت‌ها و غیره با همبستگی و سرعت بیشتر برطرف شود.

وی با تأکید به اینکه به چندین دستگاه لجستیکی شامل بیل بکهو و غیره برای رشت نیاز داریم افزود: انجام تمامی این اقدامات نیازمند اختصاص و جذب اعتبارات است.

علوی به اجرای آزمایشی ممیزی املاک اشاره کرد و گفت: بنده در این‌باره نیز از پیش طرحی را آماده کرده بودم که در اختیار سرپرست شهرداری رشت قرار دادم تا از نظرات کارشناسان این حوزه پیرامون اجرای آن در پروژه ممیزی املاک استفاده کنیم.

وی با انتقاد از عدم حرف شنوی دستگاه‌ها از شورا و شهرداری رشت بیان کرد: با ورود نمایندگان مردم رشت در مجلس، دستگاه‌ها مکلف به همراهی هستند و امیدواریم با این اتفاق در پروژه‌هایی همچون تالاب عینک رشت دیگر دستگاه‌ها نیز مجاب به همکاری شوند.

علوی به انتخاب اعضای شورا درباره شهردار رشت اشاره کرد و گفت: تقاضا دارم که با مساعدت نمایندگان مردم رشت در مجلس این مسیر تسریع شود و متاسفانه در این میان با تمامی همراهی که اعضای شورا و نمایندگان مردم رشت در مجلس پیرامون این مسئله دارند، شاهد انجام شیطنت‌هایی از سوی برخی هستیم.

تشکیل کارگروه عملیاتی پیرامون پروژه‌های عمرانی رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت در دیدار با نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فهرستی از مشکلات و دغدغه‌های رشت در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: از جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم کارگروه عملیاتی پیرامون پروژه‌های رشت تشکیل و روزانه پیگیر این موارد باشیم.

نادر حسینی با بیان اینکه در حوزه پسماند اتفاقات خوبی برای برخی از شهرهای شمالی کشور اختصاص پیدا کرده است افزود: برخی از شهرهای شمالی کشور در این حوزه بالغ‌بر هفتاد درصد اعتبار را جذب کرده اند اما متاسفانه رشت تا پیش از این در این حوزه موفق عمل نکرده است و امیدواریم با ورود نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیگیر اختصاص این اعتبار به رشت باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم تصریح کرد: مشکلات حوزه آسفالت و تامین قیر یکی دیگر از دغدغه ها است و یقیناً با این اتفاق می‌توانیم نسبت به انجام آسفالت در رشت با سرعت و کیفیت بهتری عمل کنیم.

حسینی به ایجاد پنج فرهنگسرا در پنج منطقه شهری رشت اشاره کرد و‌ گفت: با توجه به سبقه فرهنگی رشت اجرای این مهم نیز جزو الزامات است و همچنین در حوزه ساخت و سازهای نسقی در رشت نیز انتظار همراهی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی را داریم.

وی با بیان اینکه در شهر رشت با رویکرد جدیدی که در دولت، مجلس و شورای انقلابی وجود دارد باید حرکت کنیم گفت: در موضوع انتخاب شهردار رشت نیز انتظار داریم نگاه نمایندگان مردم رشت در مجلس پیرامون انتخاب شهردار را نگاهی جامع و قاطع ببینیم.

حسینی گفت: در موضوع انتخاب شهردار نیز انتظار داریم شهرداری را انتخاب، تأیید و تثبیت کنیم که در راستای دولت سیزدهم روحیه انقلابی گری داشته باشد و اگر غیر از این عمل کنیم زیان آن به شهر و شهروندان خواهد رسید و در این موضوع نگاهی جامع و قاطع داشته باشیم.

محدودیت های ساخت و ساز در رشت

علیرضا تاج شهرستانی در دیدار با نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اطراف رشت شالیزار وجود دارد اظهار کرد: برخی از شهروندان توانایی خرید املاک داخل شهر و سند دار را ندارند و از این بابت با خرید زمین‌های شالیزار نسبت به ساخت یک سرپناه برای خودشان و خانواده‌هایشان اقدام می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تقاضا داریم برای بخشی از زمین‌های شالیزار در اطراف رشت مجوز ساخت و ساز صادر شود افزود: متاسفانه قوانین از رشت به سمت استآن‌های همسایه و بالعکس گویا متفاوت است و در رشت محدودیت‌هایی در ساخت و ساز مشاهده می‌شود که در استآن‌های دیگر وجود ندارد.

وی با انتقاد از اینکه ارتفاع‌سازی در رشت با محدودیت‌های فراوانی مواجه است بیان کرد: در شهرهای همجوار شاهد ساخت و سازهایی بسیار بلند مرتبه هستیم اما در رشت به غیر از وجود چندین بانک مرتفع، موارد دیگر بلند مرتبه‌سازی مشاهده نمی‌شود.

جذب اعتبارات ملی با هدف شکوفایی هر چه بیشتر رشت

مسعود عباس نژاد در دیدار با نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم خروجی تمامی این جلسات سرعت بخشیدن به خدمات‌رسانی بهتر برای شهروندان باشد اظهار کرد: بنده با هر سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ارتباطات بسیار نزدیکی دارم.

عضو شورای اسلامی رشت بابیان اینکه قبل از ثبت‌نام در انتخابات شوراها طی دیداری که با کوچکی نژاد داشتم از ایشان قول گرفتم در صورت راه‌یابی به پارلمان شهری در حوزه ملی به مجلس محلی کمک نمایند و با ظرفیت چنین نمایندگانی می‌توانیم سالیانه اعتبار ملی خوبی برای رشت جذب کنیم که منجر به شکوفایی همه‌جانبه شهرمان می‌شود.

وی با ابراز گلایه از وضعیت ترافیک رشت تصریح کرد: مشکل اصناف در درون شهر موجب بروز حجم بسیاری از ترافیک رشت است و ایجاد شهرک صنوف در رشت یکی از نیازهای اصلی این شهر است و در حال حاضر آمادگی لازم به‌منظور خروج اصناف و ایجاد شهرک صنوف با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی وجود دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت به دوران فعالیت مرحوم قهرمانی در جایگاه استاندار گیلان اشاره کرد و گفت: در زمانی که مرحوم قهرمانی استاندار گیلان بود اعتبارات ملی خوبی به استان گیلان و رشت اختصاص پیدا کرد و امیدواریم با وحدت و همدلی مابین شورا و دیگر دستگاه‌ها و بالاخص نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خیرات و برکات فراوانی شامل این شهر واستان شود.

Share