در چهارمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا عنوان شد

برخی مدیران شهرداری بدون حضور در محل کار حقوق می گیرند | رشت مشکلات عمرانی عجیبی دارد

مجید عزیزی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از دریافت حقوق برخی از مدیران شهرداری بدون انجام کار، افزود: واقعا قابل قبول نیست که مدیران کنار گذاشته شهرداری در خانه و قلیان سرا بنشینند و حقوق بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهارمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی ‌شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ها با دستور:
۱- طرح لایحه موافقت با واگذاری یک قطعه زمین شارع ۸۰/۱۰۰ متر مربع در خیابان شریعتی روبروی مسجد حاج مجتهد، کوچه نبوی
۲- طرح لایجه تملک ملک واقع در مسیر قلی پور
۳- گزارش عملکرد شش ماه مناطق ۱، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۵ برگزار شد.

حوزه عمرانی شهرداری حیاط خلوت برخی از افراد شده است

مهدی نوری هریس، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه در خیابان نواب ساختمان هایی داریم که ماهیت ساختمان کلا تغییر کرده است، اظهار کرد: این تغییر ماهیت برای همه مشهود است اما شهرداری گزارش نمی دهد!

وی با اشاره به این که این موضوع برای شهرداری باید مهم باشد، افزود: نمی دانم چرا شهرداری در این زمینه ورود نمی کند و این برای من جای تعجب دارد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه انتقادات جدی به مسئله نظارت آسفالت مناطق وجود دارد، گفت: ناظرین مناطق بسیار ضعیف عمل می کنند و این واقعا دردآور است.

نوری با ابراز تاسف از وضعیت حاکم در حوزه عمرانی شهرداری، تصریح کرد: در مورد موضوع آسفالت، حوزه عمرانی شهرداری حیاط خلوت عزیزان شده است و ناظرین ما نیز به وظیفه خود عمل نمی کنند و از افراد توانمند نیز در این حوزه استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه من در این زمینه به صورت جدی ورود می کنم، گفت: اجازه نمی دهم حق مردم پایمال شود و تا آخر پیگیر موضوع هستم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه هیچ کس در شهرداری مناطق در سر جای خود قرار ندارد، خاطرنشان کرد: کارمندان و ناظرین شهرداری ها نیاز به کلاس آموزشی دارند زیرا مردم از عدم پاسخگویی مدیران شهرداری ناراحت هستند و شهرداری مناطق باید یک واحدی را به عنوان واحد آموزشی ایجاد کنند.

برخی از مدیران شهرداری بدون حضور در محل کار حقوق می گیرند

علیرضا تاج شهرستانی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه با کدام مجوز و بند قانونی، یک مدیر که در شهرداری از سمت خود کنار گذاشته می شود، به خود جرات می دهد بر سر کار حاضر نشود و حقوق مزایا بگیرد، اظهار کرد: بنده دیگر اجازه نخواهم داد که آن افراد به ریش اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری و مردم بخندند و در خانه بنشینند و حقوق بگیرند.

وی افزود: به من اطلاع داده اند که بسیاری از مدیران اسبق، اصلا سر کار نمی آیند و با این حال، حتی ماهیانه بالای ۱۰۰ ساعت اضافه کار هم دریافت می کنند

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حقوق آن دسته از مدیرانی را که دریافتهای میلیونی از شهرداری دارند ولی درخانه می نشینند باید گرفته و به پاکبانان زحمتکش تخصیص داده شود ، بیان کرد: اینجانب به شهروندان رشتی قول می دهم، در این خصوص با جدیت تمام ورود نمایم و مقابل آنها قاطعانه خواهم ایستاد.

تاج شهرستانی با بیان اینکه رویه اشتباه گذشته نباید تکرار شود، خاطرنشان کرد: کارمندان باید وجدان کاری داشته باشند زیرا همه می دانند که مشکل شهرداری چیست اما هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

وی با انتقاد از وضعیت خیابان های شهر رشت گفت: ورودی اصلی شهر رشت از سمت تهران مانند جاده خاکی است که این واقعا مایه تاسف است.

شهر رشت مشکلات عمرانی عجیب و غریبی دارد

مسعود عباس‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه تشکیل جلسات کمیسیونها به دلیل رفع مشکلات مناطق است، اظهار کرد: در هر منطقه شهرداری، ۴ معاونت شهرسازی، عمرانی، اداری مالی و خدمات شهری داریم.

وی افزود: اگر معاونت خدمات شهری یک روز به وظیفه خود عمل نکند اتفاقات ناگواری در شهر رقم می خورد اما اگر کارها درست انجام شود همه چیز سرجای خودش خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: معاونت شهرسازی در قالب سیاست های کلان شهرداری حرکت می کند و هیچ اختیاری از خود ندارد و معاونت اداری مالی نیز وظیفه خاص خود را دارد.

عباس نژاد افزود: اما معاونت عمرانی نقش مهمی در شهر دارد، شهردار ی رشت در قسمت عمران مشکل اساسی دارد زیرا تفکر عمرانی در حوزه مدیران شهری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مناطق ما اصلا مدیر عمرانی ندارند، افزود: شهر رشت مشکلات عمرانی عجیب و غریبی دارد و معاونت عمرانی شهرداری رشت چند سالی است که کلا تعطیل است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه طرح و برنامه خاصی در حوزه عمرانی در شهر رشت وجود ندارد، بیان کرد: حوزه عمرانی ویترین شهرداری است و باید پروژه های عمرانی خوب و در حد شهر رشت در کمیسیون عمران دیده شود.

باید جلوی باندبازی در این شهر گرفته شود

مجید عزیزی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از دریافت حقوق برخی از مدیران شهرداری بدون انجام کار، افزود: واقعا قابل قبول نیست که مدیران کنار گذاشته شهرداری در خانه و قلیان سرا بنشینند و حقوق بگیرند.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ما اطلاعات این افراد را داریم، گفت: ما وجدان و تعهد داریم و این موضوع را تا آخر پیگیر هستیم و برای من جای سوال است که اینها چطور این حقوق را بر سر سفره زن و بچه خود می برند.

عزیزی با انتقاد از وضعیت حاکم بر شهرداری گفت: برخی مدیران سابق شهرداری با لابی وارد قدرت شدند و دنبال مسائل حاشیه ای هستند اما بدانند که ما به شدت پیگیر موضوع هستیم.
وی با بیان اینکه شهر رشت نماد استان است، تصریح کرد: کار تخصصی آسفالت و عمران باید از مناطق گرفته شود به سازمان عمران داده شود.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه دستورالعمل ها باید اجباری باشد، خاطرنشان کرد: باید نیازهای مناطق شناسایی شود و نیروهای بدنه شهرداری نیز بدانند که رصد می شوند.

عزیزی با تاکید بر اینکه باید جلوی باندبازی در این شهر گرفته شود، گفت: در راستای کمک به مناطق دنبال رفع مشکلات آنها هستیم.

در ادامه مدیران مناطق ۵ گانه شهرداری رشت گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال را ارائه دادند.

  کسری ۴ میلیارد تومانی منطقه یک

رضا حیدری، معاون منطقه یک شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان این که ما ۳۹ میلیارد بودجه داشتیم، اظهار کرد: ۸ میلیارد تومان از این بودجه به فضای سبز تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ میلیارد تومان از این بودجه را استفاده کردیم، بیان داشت: برای ادامه، ۱۵ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که در حوزه پیاده رو، بهسازی ، اصلاح هندسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون منطقه یک شهرداری رشت گفت: ۵۰ درصد کارها انجام شده و یک مناقصه ۲ میلیارد تومانی نیز کارهایش در حال انجام است.

حیدری با اشاره به پروژه تکمیل پارک ها، پروژه هشت دی و آسفالت با اولویت مناطق کم برخوردار، بیان کرد: با این وضعیت حدود ۴ میلیارد تومان کسری داریم.

وی با اشاره به اینکه برای کلیه مناطق نزدیک ۱۲ میلیارد نیاز به تعریف بودجه داریم، گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای روکش و آستفات و ۵/۲ میلیارد تومان نیز برای پروژه های استعلامی نیاز داریم.

معاون منطقه یک شهرداری رشت خاطرنشان کرد: برای دیوارگذاری؛ که مصوبه کمیسیون ماده ۱۱۰ را دارد، بودجه ای موجود نمی باشد.

خیابانهای مرکز شهر از وضعیت خوبی برخوردار نیستند

یوسف یزدانی، شهردار منطقه دو رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ شهرداری چند پروژه بزرگ را برنامه ریزی کرد و به همین دلیل سهمیه مناطق کاهش پیدا کرد، اظهار کرد: مبلغ ۲۷ میلیارد تومان در سال جاری بودجه داشتیم که حدود ۹ میلیارد تومان آن برای فضای سبز است.

وی افزود: در بحث آسفالت ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، لایروبی و لوله گذاری یک میلیارد تومان ، پیاده‌رو یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و بخش بازار یک میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان بودجه داریم.

شهردار منطقه دو رشت با بیان اینکه در بافت مرکزی و قدیمی شهر قرار داریم، تصریح کرد: پیاده روهای ما برای سالهای گذشته و قدیمی هستند و به همین دلیل برای پیاده روسازی مبلغ ۵ میلیارد تومان درخواست بودجه داده بودیم.

یزدانی با بیان اینکه خیابانهای مرکز شهر از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، افزود: درخواست اصلاح بودجه و ردیف اعتباری را داریم زیرا وضعیت منطقه از نظر آسفالت خیابان های اصلی و فرعی وضعیت مطلوب و قابل قبولی نیست.

وی با اشاره به اینکه لوله گذاری و هدایت آب های سطحی بازار در سال گذشته انجام شد، بیان کرد: بعد از آن در این مدت آب گرفتگی در بازار رشت نداشتیم و لوله گذاری اطفا حریق نیز در بازار در حال انجام است.

شهردار منطقه دو رشت خاطرنشان کرد: بحث کف پوش بازار نیز در حال برنامه ریزی است که از مهر ماه شروع می شود.

رضا ویسی، سرپرست منطقه سه شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه انشاالله با تلاش کمیسیون عمران و مشارکت عمرانی شهرداری مشکلات برطرف می شود، اظهار کرد: در منطقه سه، رشد منفی داشتیم در ۶ ماه گذشته در تعداد پرونده ها و مساحت پرونده میزان رشد، نسبت به سال گذشته منفی بوده است.

وی با بیان اینکه به دلایلی سال گذشته از نظر تعداد پروانه ها خاص بود، افزود: در تابستان سال گذشته با موج مراجعه مردم به شهرداری روبرو بودیم که به دلیل مصوبه خوب شورا بوده است.

سرپرست منطقه سه رشت گفت: در سال ۹۸ تعداد ۹۰۰ پروانه داشتیم که در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۱۶۹۰ تا رسید که این رشد فوق العاده است و این اتفاق به خاطر لایحه تشویقی بود.

ویسی با اشاره به اینکه همان اول سال با مصوبه ۵ ماهه مواجه شدیم که مصوب تشویقی را نداشت، خاطرنشان کرد: فکر کنم می شد از تجربه های سال گذشته استفاده کرد و به دلیل همین این اقدامات نامناسب در فرورین ماه با ۶۱ درصد منفی در بحث درآمد روبرو شدیم.

مریم گل احضار، سرپرست منطقه چهار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال ۹۷ مبلغ ۴۳ میلیارد تومان کل بودجه درآمدی ما بود، اظهار کرد: مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون بودجه جاری و مبلغ ۳۸ میلیون و ۸۰۰ بودجه عمرانی بود

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بودجه درآمد ما ۸۰ میلیارد تومان و هزینه عمرانی ما ۳۴ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان بود.

سرپرست منطقه چهار رشت گفت: یک سری مواردی هستند که عمرانی نیستند مانند فضای سبز و فناوری اطلاعات که بودجه اینها هم در عمرانی است اما در مجموع مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاصی عمران در حوزه آسفالت، لایروبی، پیاده روسازی، ترافیک و روشنایی داریم.

Share