اظهارات مخالفان و موافقان امیرحسین علوی؛

شهرداری رشت به محل انتقامجویی تبدیل نشود | علوی اشراف کاملی به مدیریت شهری دارد

پس از ارائه برنامه های امیرحسین علوی به عنوان تک کاندیدای شهرداری رشت، اعضای شورا به طرح سوال از او پرداختند و سوالات خود را مطرح کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از ارائه برنامه های امیرحسین علوی به عنوان تک کاندیدای شهرداری رشت، اعضای شورا به طرح سوال از او پرداختند.

سید حسین رضویان:

در اظهارات آقای علوی دو مطلب را احساس کردم که یکی سیاست متوازن و یکی اصلاح درون سازمانی است.

اوراق خوبی را در اختیار ما گذاشته شد البته کاش چند روز جلوتر این برنامه ها به دست ما می رسید.

ایشان برنامه های را ارائه کردید که آرمان های شهر ایده آل است. اما مواردی که در این برنامه ها آمده است. آیا هزینه های آن در نظر گرفته شده است و سازوکار  مناقصه ها شما چطور عمل خواهد شد.

شهر دوستدار محیط زیست یک دهان پر کن است این اولویت چندم شما است؟ و مگاپروژه زیرگذر فرهنگی در چند سال و با کدام بودجه انجام خواهد شد؟

بودجه شهری که عنوان کردید با کدام تورم انجام دادید. ایده اصلی شما برای مدیریت رشت چیست ؟

مجید عزیزی:

مجید عزیزی در هشتمین جلسه علنی شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان افزود؛ رژه خودرویی اتش نشانان شهر رشت به مناسبت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی متاسفانه بدون حضور مسوولین ارشد شهرستانی و‌ با مظلومیت برگزار شد.

نایب رییس شورای شهر رشت در خصوص انتخاب شهردار جدید رشت گفت؛ انتخاب امیر حسین علوی برای همکاران شورایی هزینه بردار است که با مخالفت های زیادی روبه رو می شویم.

وی با بیان اینکه کاندید شهرداری رشت را متهم به رفیق بازی و استفاده ابزاری از جایگاه شورا می کنند، خاطرنشان کرد؛ منتقدین بر این باورند علوی برای ارتقاع جایگاه سیاسی و اجتماعی خود از رای مردم سو استفاده کرده است.

عزیزی با اشاره به اینکه شهردار منتخب باید بتواند اقناع جمعی را شکل دهد و‌تغییر و‌تحول را در بدنه شهرداری اشکار سازد، افزود؛ علوی بعنوان یک نیروی شورایی داری تجربه فنی و سازمانی کافی و کمک رسان به شورای ششم بوده است.

وی با بیان‌ اینکه شورای شهر با کسی تعارف ندارد اگر اعتماد لازم به شهردار منتخب جذب شود ، شورا به وظایف نظارتی خود خواهد پرداخت ، گفت؛ شهردار منتخب اگر در انتخاب مدیران و مشاوران اشتباه کند دچار چالشی جدی خواهد شد.

نادر حسینی:

در مدت حضورمان دو شهردار انتخاب کردیم. ما قسم خوردیم که مشکلات شهر رشت، مبارزه با فساد و رانت در اولویت کار ما باشد. ما به عنوان نماینده مردم باید ۴ سال دیگر به مردم پاسخ دهیم. شهر دارای چالشهای متعدد است. تعامل با نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان در اولویت های شهردار منتخب باشد. این مهم است که مردم امیرحسین علوی را با چه توانمندی های می شناسند و تصمیم سازی های ایشان در سیاسی و اجتماعی چگونه بوده است. این حرفهای من نشان از موافق و یا مخالف بودن من نیست بلکه باید حرفهای خودم را بزنم.

مسعود عباس نژاد:

تغییر نسل مدیریت در شهر ما از الزاماتی است که باید انجام شود. در سنوات گذشته اسم های تکراری برای شهرداری رشت مطرح می شدند. چرا نباید به کسی که سالها در کمیسیون های شورا فعال بوده و در کنار مدیریت شهری بود و صاحب نظر است اعتماد کرد. امروز نیاز به همدلی همه اعضا داریم. بنده باور دارم با انتخاب علوی شهری در خور نامش خواهیم داشت. اگر اقای علوی تا زمانی که به دنبال همدلی شورا باشد و به دنبال یارکشی نباشد قطعا موفق خواهد شد. هیچ گونه عهد و اخوت با کسی نبستیم. امیدواریم اعتماد ما به علوی منشا خیر و برکت برای شهر و شهروندان داشته باشد.

هادی رمضانی:

اگر هرکسی با برنامه بیاید و بعد عمل نکنیم به خدا باید جواب پس دهید. در حوزه مدیریتی وقتی مسئولیتی میگیریم باید پاسخگو باشیم. در اوایل انقلاب افرادی که در جایی تخصص نداشتند قبول مسئولیت نمی کردند اما چه شد که بعد از ۴۰ سال افراد تخصص ندارند اما به دنبال مسئولیت هستند. خواهشی که دارم این است آنچه که می گویید بر اساس داشته هایمان باشد. به مدیریت انسانی ما باید شهردار منتخب توجه داشته باشد و افرادی انتخاب کند که تخصص داشته باشند. ما در دوره سوم شورا نیز شهردار جوان انتخاب کردیم اما ساختار را عوض کرد و هنوز ما درگیر آن هستیم.

سیدشمس شفیعی:

گزینه من برای شهرداری رشت آقای عطایی بود با توجه به اینکه ایشان از بدنه شهرداری بودند و رای کارکنان شهرداری را داشتند و آقای علوی امروز باید به اینکته توجه داشته باشد و قدر منابع انسانی شهرداری را بداند.

برنامه های مدیریتی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی می شوند، در برنامه های ارایه شده توسط کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت مشارکت شهروندان به صورت آکادمیک به چشم نمی خورد.

مشارکت سازمان های تاثیرگذار به عنوان حلقه مفقوده برنامه های ارایه شده است. جایگاه رسانه ها و بانوان در برنامه های ارائه شده دیده نشده است و مباحث مطرح شده در حوزه مالی نیز نقصان داشت و انتظار داریم به فردی پاسخگو به شهروندان تبدیل شود.

ایشان پیش از این به عنوان عضو شورا درعزل و نصب مدیران شهرداری بسیار دخالت داشته است هرچند این مسئله در شورای ششم توسط علوی مشاهده نشده است و انتظار داریم که میدان شهرداری به محلی برای انتقامجویی تبدیل نشود و بسیاری از مدیران از این اتفاق نگرانی دارند.

آقای علوی حال که به عنوان شهردار انتخاب می شوید مدیران مناسب را انتخاب کنید و خدانکرده به گونه ای نباشد که مدیریت شهری صحنه انتقام جویی نباشد. من به شما رای مثبت میدهم و از شما حمایت کردم اما توصیه های خودمان را باید انجام بدهیم.

مهدی نوری هریس:

بنده ۸ سال با ایشان آشنا هستم اما رفاقت نداشتم. در این دو ماه که همکار بودیم نگاه ایشان و اشراف کامل به مطالب دارد. همه ما شعار جهادی بودن دادیم. من نوری هریس که یک شهرداری چی هستم معتقدم باید ساختار تغییر کند. رشت به عنوان شهر اولین ها متاسفانه در همه چیز جز آخرین ها هستیم. آقای علوی چشم و دل سیر است. هیچکس نمی تواند بگویند آقای علوی جایی به خطا رفته. اما در عزل و نصب ها دخالت کرده این را دیدم و این جزء وظایف شورا است. از آقای علوی میخواهم که برای مردم گزارش کار بدهید و عملکردها را عنوان کنید. با این نگاه داریم حمایت میکنیم که در چهار سال اتفاقات خوبی برای رشت رقم بزنید. اگر درصدی ببینم که خلاف عمران شهر رشت گام برداشتید بی شک استیضاح خواهید شد و این چتر حمایتی را از شما بر میدارم.

Share