آیا به تولید میوه خشک و کسب درآمد از آن فکر کرده اید؟

دستگاه میوه خشک کن آراد ماشین در سه ظرفیت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شود. این شرکت دستگاه های خشک کن خود را با دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش عرضه می کند.

با مشاهده قیمت بالای میوه خشک عرضه شده در بازار و فراوانی میوه در باغات مناطق مختلف کشور، افراد بسیاری به فکر راه اندازی کسب و کار تولید میوه خشک و کسب در آمد از آن می افتند. این افراد باید پیش از شروع کار مواردی را در نظر بگیرند.

  • برای شروع کار چه مقدار سرمایه نیاز دارند؟
  • چه مجوزهایی برای تولید میوه خشک در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی باید اخذ شود؟
  • چه تجهیزات و دستگاه هایی برای تولید میوه خشک نیاز است؟
  • بهتر است چه میوه هایی را خشک کنیم؟
  • سود حاصل از این کار چه مقدار است؟

سرمایه مورد نیاز برای تولید میوه خشک

برای محاسبه سرمایه مورد نیاز برای شروع کار میوه خشک کنی، باید بدانید که قرار است در چه ظرفیتی کار خود شروع کنید. آیا تصمیم دارید در خانه و با سرمایه کم میوه خشک تولید کنید یا به فکر راه اندازی کارگاه نیمه صنعتی هستید. ممکن است بودجه کافی داشته باشید و بخواهید در حجم های بالاتر و به صورت صنعتی میوه و سبزی خشک تولید کنید.

با توجه به موارد بالا دستگاه ها، تجهیزات، سرمایه در گردش، نیروی کار و فضای مورد نیاز متفاوت خواهد بود. قیمت دستگاه های مورد نیاز در خط تولید میوه خشک در شرکت های مختلف متفاوت است، همچنین سرمایه مورد نیاز برای خرید یا اجاره کارگاه و یا سوله در شهرهای مختلف ایران یکسان نیست، بنابراین نمیتوان گفت که برای شروع کار، دقیقا چه مقدار سرمایه مورد نیاز است.

هزینه لازم برای خرید میوه با توجه به نوع آن و منطقه جغرافیایی محل زندگی متفاوت است. به تولید کنندگان میوه خشک توصیه می شود که سعی کنند تا درصورت امکان واسطه ها را کمتر کنند و از باغداران و یا میادین میوه و تره بار که میوه ها را با قیمت پایین تری به فروش می رسانند خرید کنند. هر چه میوه ها، با قیمت پایین تری تهیه شوند در نهایت سود بیشتری عاید تولید کننده میوه خشک خواهد شد.

مجوزهای لازم برای راه اندازی کار میوه خشک کنی

بسیاری از کسانی که میوه خشک تولید می کنند مجوز ندارند! میوه خشک بصورت فله ای و یا در بسته بندی های مختلف فروخته می شود. افرادی که میوه خشک را بصورت فله ای می فروشند معمولا به مجوز احتیاج ندارند. در سطح خانگی نیز می توان بدون داشتن مجوز کار کرد.

افرادی که می خواهند میوه خشک را با برند خود به فروش برسانند باید برای تولید و بسته بندی مجوز داشته باشند. برای مشاغل خانگی نیاز به اخذ مجوز از سازمان وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی می باشد.

برای دریافت مجوز بهداشت باید تولیدکننده، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مراجعه کند. شرایط اخذ این مجوز با توجه به ظرفیت کار متفاوت می باشد.

دستگاه های مورد نیاز برای تولید میوه خشک

برای تولید میوه خشک در ظرفیت های مختلف به دستگاه های متفاوتی نیاز است. در سطح خانگی بسیاری از کارها را می توان بصورت دستی انجام داد. با داشتن یک دستگاه خشک کن خانگی و یک اسلایسر دستی می توان به راحتی میوه های مختلف را خشک کرد.

برای داشتن یک کارگاه نیمه صنعتی علاوه بر دستگاه خشک کن نیمه صنعتی نیاز به اسلایسرهای برقی یا دستی، هسته گیر و وان شستشو پلی اتیلن خواهیم داشت.

در خط تولید میوه خشک صنعتی دستگاه هایی نظیر وان های شستشوی اتومات، اسلایسر، پوست کن، هسته گیر، دستگاه های خشک کن صنعتی و دستگاه بسته بندی قرار دارند.

کیفیت میوه خشک تولید شده، به مواردی از قبیل کیفیت اولیه محصول، فرایندی که روی میوه انجام می شود و عملکرد درست دستگاه خشک کن وابسته است.

دستگاه خشک کن مهم ترین بخش از خط تولید میوه خشک است. اگر قصد را ه اندازی کسب و کار تولید میوه خشک را دارید، برای خرید دستگاه ها و تجهیزات، حتما به شرکت های سازنده معتبر مراجعه کنید. با این کار هم از کیفیت دستگاه ها مطمئن هستید و هم با قیمت مناسب تری دستگاه های مورد نیاز را خریداری خواهید کرد.

یکی از شرکت های سازنده موفق در زمینه ساخت دستگاه های صنایع غذایی شرکت آراد ماشین است. این شرکت سازنده تمام دستگاه های مورد نیاز در خط تولید میوه خشک است و بصورت کاملا تخصصی روی دستگاه های خشک کن کار می کند.

دستگاه میوه خشک کن آراد ماشین در سه ظرفیت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شود. این شرکت دستگاه های خشک کن خود را با دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش عرضه می کند.

برای مشاهده مشخصات دستگاه های خشک کن، به وبسایت این شرکت به آدرسmachinsaz.com  مراجعه کنید.

خشک کردن کدام میوه ها سود بیشتری دارد؟

برای انتخاب نوع میوه برای خشک کردن، نکات مختلفی را در نظر بگیریم. با توجه به منطقه ای که در منطقه ای که زندگی می کنید و محصولاتی که در آنجا تولید می شود می توان با ارزان ترین قیمت ممکن میوه ها را از باغداران خریداری کرد.

در فصول مختلف و در بهترین زمان ممکن که عرضه محصولات زیاد است می توان با قیمت بسیار مناسبی، میوه های مربوط به همان فصل را خریداری و خشک کرد.

این نکته را در نظر بگیرید که از میوه های درجه یک که معمولا قیمت بالایی دارند و برای خشک کردن مناسب و بصرفه نیستند.

فروش میوه خشک بصورت فله ای یا بسته بندی شده انجام می شود. مشتریان میوه خشک فله، معمولا بنکدار ها، تجار میوه خشک و خشکبار فروشی ها می باشند. با فروش میوه خشک بصورت بسته بندی شده به مشتریان نهایی، تولید کننده، سود بیشتری کسب خواهد کرد.

دستگاه های مختلفی برای بسته بندی میوه خشک ساخته شده است. از انواع دستگاه توزین، دستگاه سیل وکیوم، دستگاه دوخت و … برای بسته بندی میوه های خشک شده می توان استفاده کرد.

دریافت مشاوره های رایگان تولید میوه خشک

برای شروع کار میوه خشک کنی، نیاز است تا پیش از راه اندازی کسب و کار خود، حتما از افراد متخصص مشاوره بگیرید تا با چالش هایی که ممکن است در بین کار با آن روبرو شوید آشنا شوید. برای این کار بهتر است با تولید کنندگان و افرادی که تجربه این کار را دارند صحبت کنید.

شرکت آراد ماشین، از شرکت های با تجربه ای است که علاوه بر طراحی و ساخت دستگاه های صنایع غذایی، با داشتن سال ها تجربه به ارائه مشاوره های رایگان در خصوص راه اندازی کسب و کارهای مختلف از جمله تولید میوه خشک می پردازد.

Share