پس‌از یک دهه حضور و اقامه ۵۰۶ نماز جمعه؛

آخرین خطبه‌های حافظ نیا در قامت امام جمعه آستارا | حجت الاسلام حافظ نیا امام جمعه اسکو شد

کاظم حافظ نیا با اشاره به پایان حضور ۱۰ساله‌اش در قامت امام جمعه آستارا بیان کرد: عازم شهر اسکو در استان آذربایجان شرقی می‌شوم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت زرد کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به تفسیر آیه ۱۰۲ سوره آل عمران گفت: انسان با تقوا، خدا ترس بوده و مسلمان از دنیا خواهد رفت و رعایت تقوا از مهمترین ویژگی‌های مومن است.

حافظ نیا با بیان اینکه تقوا یعنی اطاعت تمام و کمال از خداوند متعال است، تصریح کرد: عدم انجام حرام‌ها و انجام عمل صالح و به یاد داشتن خداوند در تمام امور از مصادیق بارز تقوا است.

وی با اشاره به بیان آثار فراموشی یاد خدا در قرآن بیان کرد: هر کس خداوند را فراموش کند دجار سختی در دنیا و آخرت می‌شود، عاقبت انسان غرق در دنیای مادی و کاذب حقانیت پروردگار، سخت زندگی‌کردن در دنیا و کور وارد شدن در آخرت است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اینکه شناخت پیامبر اکرم صلی الله، خوشبختی و عاقبت به خیری را برای مومنان در پی دارد، بیان کرد: هر آنچه که در قرآن هست در وجود مبارک رسول الله مشاهده می‌کنیم و هر مسئولی که از ناراحتی مردم ناراحت شود، مسئول لایق و شایسته‌ای برای جامعه اسلامی خواهد شد.

حافظ نیا گفت: پیامبر (ص) برای هدایت مردم تمام تلاش و توان خودشان را به کار بست و نسبت به مومنان رحیم و مهربان و در مقابل دشمن أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار بودند.

وی با اشاره به شنبه ۱۶ ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه تاریخ اسلام در اولین سال هجری قمری بیان کرد: اثار و برکات این نماز جمعه در قرآن کریم سوره جمعه بیان شده است و باید کسب و کار را رها کرده و در وقت نماز جمعه به سوی مسجد رهسپار شد.

خطیب جمعه آستارا با تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: مسلمین با اصول مشترک مثل پیامبر، کتاب، احادیث، دشمن، موعود و قبله واحد اشتراکات بسیاری با یکدیگر دارند و با یک صف واحد باید در مقابل آمریکا و اسرائیل بایستند.

وی راهکار وحدت و ایجاد اتحاد اسلامی را رفع زمینه‌های شبهه و اختلاف دانست و تصریح کرد: باید با آگاهی مسلمانان این زمینه‌ها رفع شود و توجه به انتشار فتواهای تقریبی از سوی مقام معظم رهبری، ایجاد گفت و گوهای علمی و گسترش عقلانیت بین امت اسلامی و رفع جهالت از مهمترین راهکارهای ایجاد اتحاد بین امت اسلامی است.

حافظ نیا با اشاره به پایان حضور ۱۰ساله‌اش در قامت امام جمعه آستارا بیان کرد: مردم آستارا همیشه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، ولایت مداری و تعصب خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان داده‌اند و امروز از استان سرسبز گیلان دیار میرزا کوچک خان و شهیدان انصاری، املاکی و شهدای والامقام خداحافظی کرده و به استان قهرمان‌پرور آذربایجان شرقی دیار ستار خان و شهید باکری‌ها کوچ خواهم کرد.

وی گفت: بنده همیشه به فضل خداوند امیدوارم بوده و به جز او توکل نکردم و در اظهار حق و دفاع از حقوق مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی با کسی تعارف و مماشات نداشتم، بر علیه هیچ شخصی قلم نزدم و قدم برنداشتم و هر گونه ادعا در این باب را تکذیب می‌کنم، کامل مستقل بوده و وام دار هیچ کسی نبودم، سعی کردم گوش شنوای مردم باشم و انتقال اینجانب به درخواست شخصی خودم به دلیل ملاحضات شخصی از سال‌های گذشته بود و علی رغم میل و عنایت نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان با کسب اجازه از ایشان عازم شهر اسکو در استان آذربایجان شرقی می‌شوم.

حافظ نیا بیان کرد: حضورم در آستارا جزء پر افتخارترین دوران عمرم بود و از همه عزیزانی که یار و یاور برنامه‌های دینی و مذهبی و فرهنگی و برادر کوچکشان بودند، کمال تشکر و قدردانی بی‌نهایت را دارم.

در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان، اعضای ستاد نماز جمعه آستارا با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش‌های ۱۰ساله حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا در قامت امام جمعه این شهرستان قدردانی کردند و تا آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی امام جمعه موقت آستارا تمامی امور مربوط به جایگاه امام جمعه شهرستان را بر عهده گرفت.

Share