امام جمعه آستارا تاکید کرد؛

نباید برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی زیر بار حرف زور رفت | کسی که فرار مالیاتی دارد مفسد است

امام جمعه آستارا گفت: باید گلوی اشخاصی که فرار مالیاتی می کنند را فشرد، کسی که فرار مالیاتی می کند مفسد است و دست مفسدان اقتصادی را باید قطع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به تاکید امام رضا علیه السلام بر رعایت تقوا گفت: بعضی از گناهان نعمات خداوند را از انسان دور می کنند و به فرمایش امام رضا(ع) مومن نباید با انجام گناهان باعث این دوری شود.

حافظ نیا اولین گناه دور کننده نعمات را ظلم به مردم دانست و گفت: اگر کسی خواسته به مردم ظلم کند، نعمات خداوند را از خود دور می کند و دادرس و دادگر مظلوم خداوند متعال است.

وی ترک عادت نیک را دومین مورد دور کننده نماد از انسان دانست و بیان کرد: ترک عادات خوب نعمت‌ها را از انسان دور کرده و انجام کارهای نیک تنها باید به خاطر خداوند باشد.

خطیب جمعه آستارا سومین گناه دور کننده نعمات را ترک امر به معروف دانست و تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از ما هم این مورد را ترک کردیم، امنیت امروز کشور در سایه نظام، انقلاب و خون شهدا است و عدم واکنش به ناهنجاریها و بدرفتاری های اجتماعی باعث دوری نعمات از انسان می شود.

حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص لزوم استفاده از ماسک گفت: مسئولان باید به گلایه رهبری در خصوص عدم استفاده از ماسک توجه ویژه‌ای داشته باشند و همه باید به جهت حفظ سلامت خود و عدم انتقال بیماری استفاده از ماسک را در دستور کار قرار بدهیم.

وی با اشاره به شنبه ۱۴ تیر روز قلم گفت: خبرنگاران آستارا امانت داران عرضه قلم هستند و عزیزانی که اخبار نماز جمعه را پوشش می‌دهند در این شهرستان کاملاً با تدبیر و امانتداری به این تریبون مقدس خدمت می کنند.

وی با تبریک روز شهرداری و دهیاری ها گفت: زحمات و تلاش‌های دهیاران و شهرداران در این شهرستان بر کسی پوشیده نیست و دهیاران نباید منافع روستا را با هیچ چیزی عوض نکنند، روستا قابل فروش نیست و نباید برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی زیر بار حرف زور رفت.

حافظ‌نیا با تبریک روز مالیات گفت: همه ما باید در پرداخت مالیات دقت لازم را داشته باشیم و مسیر آبادانی کشور از پرداخت مالیات می گذرد.

امام جمعه آستارا ادامه داد: باید گلوی اشخاصی که فرار مالیاتی می کنند را فشرد، کسی که فرار مالیاتی می کند مفسد است و دست مفسدان اقتصادی را باید قطع کرد و البته اقتدار امروز قوه قضائیه در برخورد با مفسدان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر آمریکا گفت: تظاهرات چهل روزه میلیونی نژادپرستی در این کشور نوید اتفاقات خوبی را در دنیا می‌دهد، ابراز انزجار مردم آمریکا از سردمداران خود نشان دهنده شکست مفتضحانه دولت این کشور در اعمال سیاست‌های ضد انسانی و جنایتکارانه خود است.

حافظ نیا ادامه داد: آنها به دنبال تابستان‌داغ در ایران بودند ولی این بر سر خود آنها آمد، امروز تابستان آمریکا با اعتراضات مردمی داغ است و نابودی سردمداران آمریکا و صهیونیست نزدیک است.

Share