امام جمعه آستارا:

مسئولیت‌ها را به جوانان انقلابی بسپارید | هیچ کسی حق زورگویی به مردم را ندارد

حافظ نیا با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری گفت: امروز نسل جوان امید و آینده کشور هستند و مسئولان باید مسئولیت ها را به جوانان مومن متخصص و انقلابی بسپارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ در مصلی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به تفکر در دین گفت: یکی از مشکلاتی که امروز ما مسلمانان با آن سر و کار داریم عدم تفکر در دین است، انسان اگر این دین را کامل بفهمد نگاه او به دنیا هم بهبود پیدا میکند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) علیه السلام در باب تفکر در دین گفت: مردم بنده دنیا هستند، عده‌ای آنقدر دور دین می گردند تا دنیایشان بگذرد، مانند کسانی که در انتخابات دنبال دین هستند ولی وقتی کارشان تمام شد نماز، مسجد و منبر را رها می‌کنند.

امام جمعه آستارا داعش را مصداق بارز عدم تفکر در دین دانست و گفت: سطحی نگری در دین باعث افراط می شود، اگر دین را نفهمیم سلفی‌گری و داعش پدید می‌آید.

حافظ نیا فهم در دین را خصوصاً برای جوانان لازم دانست و تصریح کرد: جوانان باید دین شناس باشند، در اینستاگرام، تلگرام و فضای مجازی نمی شود دین را یاد گرفت و جوانان باید مطالعه خود را در مسائل دینی افزایش دهند.

امام جمعه آستارا با اشاره به فرمایش امام محمد باقر (ع) در باب تفکر در دین گفت: امروز سختی ها و مشکلات را قبول می‌کنیم ولی برخی مشکلاتمان هم از نداشتن تقدیر در معیشت است، در آستانه عید تقاضاهای کاذب چشم و هم چشمی باعث مشکلات اقتصادی برای خودمان می‌شود، وقتی برنامه و چارچوبی برای زندگی نداشته باشیم قطعاً به مشکل می‌خوریم.

حافظ نیا تقدیر در معیشت را برای مدیران هم یک الزام دانست و اضافه کرد: افزایش حقوق باید منطقی باشد و مسئولین، دولتمردان و مجلس باید به فکر معیشت مردم باشند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم حفظ منابع طبیعی را وظیفه همه مردم و مسئولان دانست و گفت: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی یک امانت خدادادی در دستان ما است، اگر این منابع حفظ نشوند تا ۳۰ سال آینده جنگلی در کشور نخواهیم داشت.

وی تمام داشته های کشور را به برکت خون شهدا دانست و افزود: ما مدیون جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم و باید قدر ایشان و خانواده شهدا را بدانیم و در روز ۲۱ اسفند با شهدا تجدید پیمان خواهیم کرد.

امام جمعه آستارا با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) گفت: این ماه سراسر شادی را گرامی داشته و امیدواریم در این ماه مبارک روزگار همه بر وفق مراد باشد.

حافظ‌نیا با تبریک سالروز تاسیس کانون فرهنگی مساجد گفت: این کانون ها تلاش های فرهنگی و هنری خوبی دارند ولی کافی نبوده و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب که فاصله زیادی هم با آن داریم تلاش جهادی برای مقابله با توطئه‌های دشمن کنیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به یکشنبه سالروز شهادت حضرت هادی (ع) گفت: در شب شهادت این امام همام برنامه سخنرانی و عزاداری در مساجد شهرستان خواهیم داشت.

وی روز راهیان نور را هم گرامی داشته و گفت: راهیان نور یک معدن طلای معنوی برای جامعه است، جوانان باید با آشنایی با فرهنگ شهدا مسیر زندگی خود را هموار کنند و مسئولین هم باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حافظ نیا با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری گفت: ترسیم افق چشم انداز کشور و تشبیه چهل سال اقتدار انقلاب شکوهمند اسلامی به گام اول از برکات بیانیه رهبر معظم انقلاب و جوانگرایی از دیگر ویژگی‌های این بیانیه است، امروز نسل جوان امید و آینده کشور هستند و مسئولان باید مسئولیت ها را به جوانان مومن متخصص و انقلابی بسپارند.

امام جمعه آستارا استیصال غرب را دیگر وجه این بیانیه عنوان کرد و گفت: اقتدار نظام باید همواره حفظ شود و با حمایت مردم، ایران اسلامی مقتدرانه در همه صحنه‌ها حضور دارد و بدانید که امروز دشمن خسته و به زانو در آمده است.

وی ساده‌زیستی مسئولان را یک امر لازم در زندگی تمام مدیران دانست و گفت: زندگی شما نباید با مردم فاصله داشته باشد و شما باید از تشریفات دوری کنید.

امام جمعه آستارا با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان و حضور وزیر اطلاعات در آستارا گفت: امیدواریم که حضور دولتمردان در استان گیلان مایه خیر و برکت باشد و مردم باید حضور ایشان را لمس کنند.

امام جمعه آستارا انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به ریاست قوه قضاییه ایجاد کننده شور و نشاط دانست و گفت: تلاش‌های ایشان در ادامه مسیر آیت الله آملی لاریجانی باعث اجرای صحیح عدالت در جامعه می شود و همه باید به ایشان در اجرای دادخواهی کمک کنند.

حافظ نیا تابع قانون بودن را لازمه کار همه مسئولان دانست و گفت: حواس همه باید جمع باشد، هیچ کسی حق زورگویی به مردم را ندارد و همه در مقابل قانون یکسانند.

امام جمعه آستارا رعایت قانون را در تعطیلات نوروز یک امر مهم دانست و گفت: احترام به قانون باید اولویت باشد، مردم بدانند که پلیس فقط به خاطر خودشان این توصیه ها را انجام می دهد

Share