مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان بیان کرد:

۱۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی ثبت نشده در بانک اطلاعاتی مشترکین گیلانی

محمداسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان از اجرای طرح تست، بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری بیش از ۲۶۰ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری برق مصارف عادی و دیماندی در سال ۹۹ در استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمداسماعیل هنرمند اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ و به همت کارکنان شرکت توزیع برق گیلان و با ظرفیت نیروی پیمانکار، ۲۶۰۲۱۱ دستگاه لوازم اندازه گیری مورد تست و بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲۰۶۹ مورد دستکاری کنتور کشف و پس از جمع آوری، اصلاح و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی نسب به برآورد خسارت وارد شده اقدام شد و ۲۲۱۲۹ میلیون ریال خسارت از متخلفان دریافت و قریب به ۱۲ میلیون کیلوواتساعت انرژی ثبت نشده در سیستم بیلینگ کارسازی شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این بازرسی‌ها موجب جلوگیری از تضییع حقوق سایر مشترکین می‌شود، افزود: از ابتدای سالجاری نیز تا کنون ۳۸۲۰۹ دستگاه لوازم اندازه گیری کنترل شده است که تعداد ۷۹۲ مورد تخلف و دستکاری مورد کشف قرار گرفت و تاکنون ۷۹۸۸ میلیون ریال جریمه برای متخلفان صادر و از هدررفت بیش از ۴۱۲ هزار کیلوواتساعت انرژی جلوگیری شد.

هنرمند خاطرنشان کرد: برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خصوص تست، بازرسی و کنترل مضاعف لوازم اندازه گیری و پایش مصرف مشترکین در سال جاری بیش از ۳۵۰ هزار مشترک هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد: در سال گذشته، ۷۴۲ دستگاه کنتور هوشمند قابل قطع از راه دور در سطح استان نصب شد که این موضوع یکی از عوامل موثر گذر از پیک تابستان بوده و گفتنی است برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای سال ۱۴۰۰، نصب ۲۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند می‌باشد.

هنرمند تصریح کرد: همچنین با تلاش همکاران این شرکت بیش از ۵۰۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان گیلان شناسایی و با هماهنگی نهادهای ذی ربط جمع آوری شده‌اند و بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان خسارت به شبکه‌های توزیع برق وارد کرده است.

وی اضافه کرد: به منظور محاسبه تلفات انرژی الکتریکی، طرح قرائت همزمان مشترکان با نصب کنتور هوشمند روی ۱۸ فیدر توزیع برق استان گیلان به اجرا درآمده است.

هنرمند در انت‌ها گفت: تست و بازرسی انشعاب‌های برق، اجرای طرح تست و بازرسی در راستای کشف انشعاب‌های غیرمجاز، افزایش سطح هوشمندسازی شبکه با توسعه کنتورهای هوشمند، توسعه کنتورهای مرجع، هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی برای مشارکت در طرح‌های مدیریت مصرف و همچنین توسعه نرم افزارهای اندرویدی در حوزه تست و بازرسی لوازم اندازه گیری، از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال جاری در راستای ارایه هرچه بهتر خدمات به هم استانی‌های عزیز خواهد بود.

Share