امام جمعه آستارا؛

قطعی آب و برق در آستارا هیچ توجیهی ندارد | مردم نان هم نخورند؟

حافظ نیا در خطبه های نماز جمعه گفت: آقای استاندار! این چه مدیریتی برای گیلان است؟ به یاری و داد مردم آستارا برسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اشاره به فرمایش امام حسن مجتبی(ع) در باب تقوا گفت: بنا به فرمایش ایشان زهد و پارسایی یعنی رغبت در تقوا و دوری از مسائلی که انسان را از مسیر درست به دور کند.

حافظ نیا زهد و پارسایی را تلف کردن مال ندانست و تصریح کرد: اسلام انسان را تشویق به در آوردن مال حلال و رفاه برای خانواده‌ می کند و این دین مبین هیچ محدودیتی برای اقتصاد انسان از راه حلال قائل نشده است.

وی با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) در باب زهد گفت: بنا به فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم زهد یعنی اعتقاد و اعتماد به روزی رساندن خداوند متعال است، ایشان تقوا را راضی بودن به رضایت خدا و تسلیم تقدیر پروردگار شدن فرموده اند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به جمعه و شنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور سالروز درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران پس از انقلاب اسلامی و شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی گفت: این عالمان عمری در راه خدا جهاد کرده و با طاغوت مبارزه کردند و راه این بزرگواران برای همیشه ادامه خواهد داشت، شهید مدنی آرزوی شهادت داشت و ۱۹ باری که به حج رفتند با این آرزو طواف کعبه را می کردند و شهادت، پاداش انسان های خدایی است.

وی با اشاره به یکشنبه ۲۱ شهریور سالروز شهادت دختر کوچک امام حسین علیه السلام حضرت رقیه سلام الله علیها گفت: حضرت رقیه (س) در خرابه شام پس از اینکه به دور سر مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) گشت جان به جان آفرین تسلیم کرد و در آستانه اربعین حسینی برای همه مومنان زیارت بین الحرمین را در آینده نزدیک آرزو می کنم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سه شنبه سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: در همه مناسبت های پیش رو مراسم عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حافظ نیا با اشاره به موضع گیری رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در باب مذاکرات هسته ای بیان کرد: مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد! مذاکرات صرفا برای رفع تحریم ها انجام می گیرد، دولت گذشته ۸ سال سرمایه و وقت مملکت را هدر داد در آخر هم هیچ عایدی از برجام حاصل نشد.

وی با اشاره به تعامل دولت سیزدهم با جهان گفت: به جز آمریکا در صورت عدم اصلاح و اسرائیل غاصب با تمام دنیا تعامل داریم و بازگشت آمریکا به برجام تنها در قالب رفع تحریم ها و تمکین به خواسته مردم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، مذاکرات با سبک قبلی به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید یک الگوی جدید با محوریت طرح جدید مجلس و با نظارت شورای امنیت ملی تعریف شده و اجرایی شود.

حافظ نیا با اشاره به فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندان های به ظاهر مخوف رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: شما هنوز از مدیریت زندان های خود عاجز هستید و این یک بی آبرویی برای شما بود، این ها از نشانه های افول اسرائیل است و اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است.

امام جمعه آستارا با انتقاد مشکلات قطعی های مکرر ۹ ساعته آب در اکثر نقاط شهر گفت: این مشکلات را من هم در خانه خودم تجربه می کنم، امروز که مسافری در شهر نبوده و هوا هم گرم نیست، قطعی آب در آستارا هیچ توجیهی ندارد، دولت برای زیر ساخت آب و فاضلاب آستارا چه کرده است؟ قطعی آب در پر بارش ترین شهر کشور خنده دار است و باید در کمترین زمان ممکن فکری به حال آن شود.

حافظ نیا با انتقاد از قطعی های مکرر برق در مقابل قبض های سرسام آور گفت: مگر با این قطعی ها مردم برقی مصرف کردند که قبض های سرسام آور صادر گردید؟ برخی ها به زور جیب مردم را خالی می کنند و افزایش سرسام آور قبوض برق هیچ توجیهی ندارد.

وی با اشاره به مشکلات آرد و نان در آستارا نیز بیان کرد: مردم نان هم نخورند؟ خرید برنج ۴۰ هزار تومانی که به اندازه کافی سخت است، سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان چه کاری برای حل مشکل نان مردم کرده است؟

حافظ نیا گفت: آقای استاندار! این چه مدیریتی برای گیلان است؟ به یاری و داد مردم آستارا برسید، شما باید به این شهرستان به عنوان پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه ای داشته باشید.

Share