محمود قاسم‌نژاد در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

رفع مشکل اکسیژن‌ساز بیمارستان‌ها و افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون

قاسم‌نژاد در مورد مسئله کمبود اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های گیلان اظهار کرد: با کمک وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خیرین در حال حاضر میزان اکسیژن بیماران تنفسی در سراسر استان مطلوب است و ما کمبود خاصی احساس نمی‌کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسم‌نژاد در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به این مطلب که از جمله اقدامات صورت گرفته در مقابله با بیماری کرونا، افزایش روند واکسیناسیون است، گفت: تاکنون ۳۵ درصد از مردم گیلان در مقابله با بیماری کرونا واکسینه شدند و سرعت واکسیناسیون نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا در شهریور ۳۰ میلیون دز واکسن در اختیار مردم قرار میگیرد و امیدوارم با این اتفاق تا پایان سال شاهد واکسینه شدن بخش اعظم مردم باشیم.

وی در مورد مسئله کمبود اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان نیز اظهار کرد: با کمک وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خیرین در حال حاضر میزان اکسیژن بیماران تنفسی در سراسر استان مطلوب است و ما کمبود خاصی احساس نمیکنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا افزود: در هفته اخیر بیمارستان ۶۴ تختخوابی تخصصی تنفسی در محوطه بیمارستان پورسینا توسط نیروی زمینی ارتش احداث شد و علاوه بر آن در سایت دانشگاهی لاکان خریداری یک سلوله با ظرفیت ۳۰۰ بیمار تنفسی را ارتش تقبل کرد.

وی ادامه داد: اکنون به نسبت دو هفته قبل میزان بستری‌ها در کل بیمارستان‌های استان نزدیک به ۱۵۰ نفر کاهش یافته که محدودیت بین استانی تا ۵ شهریور و محدودیت مشاغل گروهای ۲.۳و ۴ به این کاهش کمک کرد.

قاسم‌نژاد با اشاره به سرایت‌پذیری بیشتر ویروس دلتا در مورد تجمعات صورت گرفته در مراکز واکسیناسیون گفت: بخشی مربوط به کمبود واکسن و بخشی نیز به اطلاع‌رسانی به گروهای خاص برمیگشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه برخی افراد به صورت خانوادگی برای تزریق مراجعه می‌کردند، افزود: در همین راستا مراکز واکسیناسیون در تمام شهرستان‌ها افزایش یافته و از مردم میخواهیم پس از ثبت نام به مراکز واکسیناسیون بروند.

وی افزود: در ممنوعیت بین استانی‌ها بیش از ۳۰ هزار خودرو از طریق ورودی‌های استان یعنی چابکسر؛ رودبار و آستارا برگشت داده شده‌اند و این ممنوعیت تا ۵ شهریور ادامه دارد.

Share