وزیر بهداشت در رشت: راهی 20 ساله را یکساله طی کردیم

در مقابل دخترم، نرجس خانعلی‌زاده احساس شرمساری کردم | ویروس پاسپورت نمی‌خواهد!

وزیر بهداشت گفت: در مقابل دخترم، خانم نرجس خانعلی‌زاده، احساس شرمساری کردم، اظهار داشت: تفاوت فاحشی بین روزهای دفاع مقدس و زمان حال وجود دارد زیرا در دفاع مقدس همه روزنه‌ها بسته نبود بلکه راه‌هایی وجود داشت که مسیر حمله دشمن را می‌شناختیم اما امروز همه راه‌ها بسته شده بود برای ما!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت در آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد: گیلان سرزمین بزرگی است و کسی نیست گیلان را بشناسد و آن را دوست نداشته باشد.

وی ادامه داد: گیلان علاوه بر طبیعت زیبا و یگانه، سرزمین مردان، زنان، علما، دانشمندان و شهدای بزرگی است و همچنین قطعه مهمی از تاریخ و فرهنگ سرزمین ما است و بنده بر نقش‌آفرینی مردم فهمیم گیلان در تاریخ این سرزمین درود می‌فرستم.

نمکی به ادای احترام خود به مقام شامخ شهدای مدافع سلامت گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: امروز وقتی مقابل جایگاه شهدای سلامت ایستادم احساس کردم چه عظمتی جلوی من است و چه پشتوانه‌ای برای استوار ماندن تاریخ و فرهنگ این سرزمین وجود دارد.

در مقابل دخترم، خانم نرجس خانعلی‌زاده، احساس شرمساری کردم

وزیر بهداشت افزود: در مقابل دخترم، خانم نرجس خانعلی‌زاده، احساس شرمساری کردم، اظهار داشت: تفاوت فاحشی بین روزهای دفاع مقدس و زمان حال وجود دارد زیرا در دفاع مقدس همه روزنه‌ها بسته نبود بلکه راه‌هایی وجود داشت که مسیر حمله دشمن را می‌شناختیم اما امروز همه راه‌ها بسته شده بود برای ما!

نمکی همچنین ادامه داد: به دروغ و فریب یک مشت تروریست بین الملی راه را برای ما می‌بستند که من شرمنده دخترم نرگس خانعلی‌زاده بشوم!

باورم نمیشد که ما از قم ناگهان سر از گیلان در بیاوریم | ویروس پاسپورت نمی‌خواهد!

وی با اشاره به اینکه اتفاقات عجیبی در این مدت رقم خورده است، گفت: گیلان و قم دو نقطه اولیه بیماری کرونا بوده‌اند و من باورم نمیشد که ما از قم ناگهان سر از گیلان در بیاوریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما خودمان، کیت تست کرونا را طراحی کردیم زیرا به کشور ما کیت نمی‌دادند؛ تأکید کرد: ویروس پاسپورت نمی‌خواهد و همه جا می‌چرخد.

به گزارش دیارمیرزا، نمکی با اشاره به اینکه ما حتی ۵۷ دانشجو وارد شده از ووهان را با کیت خودمان تست کردیم، اظهار داشت: این موضوع را از اول می‌دانستیم که کسی به ما کمک نخواهد کرد.

در مدت کرونا خیلی‌ها پشت در‌های شیشه‌ای نشستند

وزیر بهداشت اولین کانون کرونا را شهر قم عنوان کرد و افزود: در مدت کرونا خیلی‌ها پشت در‌های شیشه‌ای نشستند و بنده این مسائل را یادداشت کردم و روزی منتشر خواهم کرد!

وی با تأکید بر اینکه امروز روز همدلی است، روز گلایه نیست، گرچه عده‌ای ما را لگد هم زدند؛ اظهار کرد: از ۲۳ بهمن در میان کیس‌های آنفولانزا ۲ یا ۳ مورد مبتلا به کرونا داشتیم.

نمکی با بیان اینکه در کمتر از ۶۰ روز وارد کننده ملتمس ونتیلاتور، ماسک و گان به تولید کننده تبدیل شد، گفت: پیک چهارم کرونا، ویروس انگلیسی بود که قدرت بیشتری نسبت به سایر ویروس‌ها داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: مرگ‌های بالای ۴۰۰ هزار نفر در آمریکا نشانه‌ای از پیک ویروس انگلیسی بود اما در ایران علی‌رغم اینکه ما در روز ۲۵۰ هزار بیمار داشتیم، توانستیم ۱۵۰ هزار بیماری که باید بستری می‌شدند را بهبود دهیم.

در این ایام جز مرحمت الهی، پدیده‌ای قدرتمند‌تر ندیدم

نمکی همچنین افزود: به نسبت جمعیت مبتلای پیک سوم کرونا در کشور نسبت به پیک چهارم، نصف آمار مرگ و میر داشتیم و من هرچه فکر می‌کنم در این ایام، به جز مرحمت الهی پدیده‌ای قدرتمند‌تر ندیدم.

وی با بیان اینکه طرحی را عنوان کردیم که در آن ۱۴۰۰ پروژه شامل ۱۴ هزار تخت در طول ۱۴ ماه به نیت ۱۴ معصوم درسال ۱۴۰۰ می‌خواهیم راه اندازی کنیم البته تا مرداد در خدمت دولت خواهیم بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته و جاری توانستیم ۹ دستگاه سی تی اسکن در گیلان بیاوریم که هرگز چنین اتفاقی نیافته بود، اظهار کرد: از ۱۳۸ تا سی تی اسکن کل کشور ۹ عدد به گیلان اختصاص یافت همچنین از ۵۲۰۰ ونتیلاتور کل کشور ۲۲۰ ونتیلاتور سهم گیلان شد و ۶۰۰ تخت عادی و ۸۰ icu به گیلان رسید.

۵۳ هزار نیرو به نیروهای استخدامی اضافه می‌کنیم

به گزارش دیارمیرزا، نمکی با اشاره به اینکه در استان گیلان توانستیم ۶۰۰ تخت عادی و هشتاد تخت‌ ای سی یو به تخت‌ها اصافه کنیم، گفت: یکی از دستاورد‌های ما این بود که ۵۳ هزار نیرو به نیروهای استخدامی اضافه می‌کنیم.

وی گفت: در یک سال گذشته و در طول زمان اپیدمی کرونا بیش از ۳۶۰ آزمایشگاه ایجاده کرده‌ایم و حماسه‌ای که خلق شد را با هیچ دوربینی نمی‌شود ثبت کرد و با هیچ قلمی نمی‌شود، نگاشت.

نمکی در بخش دگیری از اظهارات خود اتفاق بزرگ اپیدمی کرونا را بحث واکسن دانست و تأکید کرد: خوشبختانه مطالعات انیستیتو پاستور به عنوان اولین پایگاه و برکت به عنوان دومین پایگاه
تایید شد.

ملت ایران اگر فقیر هم باشند، حقیر نیستند | راهی ۲۰ ساله را یکساله طی کردیم

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه ملت ایران اگر فقیر هم باشند، حقیر نیستند که به خاطر ندادن هزینه‌ای بابت واکسن، هرگونه واکسنی را بی‌شناخت تست کنند! اظهار کرد: هر ایرانی که در خارج از ایران هم زندگی کند انتی بادی واکسن رازی و کوو برکت را در بدن دارد.

وی افزود: طبق گفته گذشته خود که وعده داده بودم تا اواخر بهار واکسن را تولید کنیم، ان‌شاءلله تا هفته آینده تولید واکسن را آغاز خواهیم کرد.

نمکی با بیان اینکه امروز سالم‌ترین و بی‌ضرر‌ترین واکسن بومی را در اختیار داریم، گفت: راهی که باید ۲۰ساله طی میک‌ردیم در یک سال طی شد.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه جمعیت بالای ۶۰ سال و بیماران صعب العلاج تا اواحر تیرماه واکسینه می‌شوند، گفت: پس از این موارد وارد واکسیناسیون بقیه گروه‌ها با ترکیب واکسن وارداتی و بومی خواهیم شد.

Share