دادستان بندرانزلی خبر داد:

دستگیری عاملان آتش سوزی تالاب انزلی | با متهمان برابر قانون برخورد خواهد شد

دادستان بندرانزلی از دستگیری ۲نفر که نیزار‌های تالاب بین المللی بندرانزلی را عمدی به آتش کشیدند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سبحانی گفت: برای ۲نفر که نیزارهای تالاب بین المللی بندرانزلی را به عمد آتش زده بودند و قصد تصرف این زمین‌ها را داشتند دستور بازداشت صادر و هر دو دستگیر شدند.

دادستان بندرانزلی گفت: یک نفر از متهمان به حریق عمدی اعتراف کرد و انگیزه خود را از آتش زدن نیزارها، مجاورت زمین خود با این تالاب اعلام کرد و گفت قصد داشته تا پس از سوختن نیزارها این زمین‌های ملی را تصرف کرده و در آن کشاورزی کند.

وی افزود: با متهمان برابر قانون برخورد خواهد شد.

بعد از ظهر دیروز ۲متصرف زمین‌های ملی با آتش سوزی عمدی سبب سوختن ۱۲هکتار از نیزارهای حاشیه تالاب بین المللی بندرانزلی شدند.

ارسلان زارع نیز از عمدی بودن حادثه حریق در تالاب انزلی با بررسی دقیق دستگاه‌های امنیتی، انتظامی ، قضایی و دستگیری ۲ نفر و اعتراف آنان اشاره کرد و افزود: سوء نیت افراد برای تصرف اراضی خشک شده پس از آتش سوزی کاملاً محرز است.

استاندار گیلان بر لزوم اهتمام بیشتر و استفاده از نیروهای خدمات‌رسان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضایی، بسیج، هلال‌احمر و سمن ها برای اطفای کامل حریق تأکید کرد و افزود: با هر فرد مجرمی که قصد تعدی به تالاب را داشته باشد باید برخورد جدی شود.

Share