مدیرکل مدیریت بحران گیلان؛

تالاب انزلی دوباره شعله ور شد | اعزام هواپیمای ایلوشین برای اطفای حریق

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هکتار از اراضی تالاب انزلی دچار آتش سوزی شده است، افزود: متاسفانه با وجود آب پاشی هلی کوپر موفق به اطفای آتش نشدیم و وزش باد عصر امروز به گسترش حریق کمک کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مهار بیش از ۹۵ درصدی حریق نیزارهای تالاب انزلی تا ظهر امروز، اظهار کرد: آتش را مهار کردیم، اما نیزارها مانند آتش زیر خاکستر از بعد از ظهر امروز مجددا شعله ور شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هکتار از اراضی تالاب انزلی دچار آتش سوزی شده است، افزود: متاسفانه با وجود آب پاشی هلی کوپر موفق به اطفای آتش نشدیم و وزش باد عصر امروز به گسترش حریق کمک کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، استفاده از امکانات اطفای هوایی را یک حق قانونی برای نجات محیط زیست دانست و تصریح کرد: درباره تالاب انزلی نمی توانیم ریسک کنیم و لذا با هماهنگی استاندار گیلان و اداره کل محیط زیست استان درخواست اعزام هواپیمای ایلوشین را از سازمان امداد هوایی کشور دادیم. همچنین اعزام چند بالگرد اطفا نیز به گیلان می تواند کمک خوبی باشد.

مرادی، با بیان اینکه هواپیمای مذکور ساعت هفت صبح فردا در فرودگاه رشت می نشیند، خاطرنشان کرد: این هواپیمای توانایی حمل ۴۰ هزار لیتر آب را دارد که این حجم از آب کمک موثری به اطفای حریق تالاب انزلی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته در منطقه هستیم و تا اطفای کامل حریق در تالاب تلاش خواهیم کرد، گفت: متاسفانه امکان دسترسی به عرصه های آتش گرفته در حاشیه تالاب وجود ندارد و هواپیمای ایلوشین بسیار مفید است.

Share