فرماندار رضوانشهر:

حمایت از بازسازی عتبات و عالیات یک رکن اساسی و حرکت فرهنگی است

فرماندار رضوانشهر گفت: حمایت از بازسازی عتبات و عالیات یک رکن اساسی و حرکت فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح روز پنجشنبه هجدهم شهریور مهندس محمود قاسمی در جلسه ستاد بازسازی عتبات و عالیات این شهرستان با اشاره به سوره مبارک والعصر گفت: کمک و حمایت از بازسازی عتبات و عالیات به مثابه اطاعت از بندگی خدا است، لذا باید این فرهنگ در جامعه تبیین و برجسته گردد.

وی با بیان اینکه برای میسر شدن و توسعه این فرهنگ باید با برنامه ریزی مدون و بدون وقفه در طول سال تلاش نمائیم اظهار داشت: با توجه به مشکلات ایجاد شده در سال های گذشته در خصوص تخریب اماکن مقدس با هدف مقابله با مسلمانان در عتبات و عالیات و کربلا ،همچنین شهرهای مذهبی عراق، متوجه شدیم که هدف دشمنان کم رنگ جلوه دادن این حرکت معنوی و مذهبی است، لذا ما باید در تداوم این هدف تعیین شده با گام استوار و مصمم حرکت نمائیم.

قاسمی تصریح کرد: ما می دانیم امروزه بروز جنگ از سوی دشمنان اسلام با اسلحه نیست بلکه با تهاجم فرهنگی در برهم زدن معادلات سیاسی نقش ایفا می کنند که بحث عتبات و عالیات که بنیانگذارش سردار شهید سلیمانی بوده است، همه ما وظیفه داریم در جهت تحقق اهداف بلند این سردار شهید گام برداریم.

فرماندار رضوانشهر تاکید کرد: بخشداران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران، شرکت های خصوصی و همه مدیران شهرستانی با جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در جهت تحقق سهمیه شهرستانی تلاش نمایند.

همچنین امام جمعه شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه گفت:کمک به ساخت حرم ها و صحن و سرای اهل بیت علیهم السلام باعث رضایت و خوشنودی ذات اقدس اله جل جلاله و رسول معظم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می شود.

حجت الاسلام و المسلیمن مهدی نژاد گفت: پیغمبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : هر کس برای فرزندان من در دنیا قدمی بردارد فردای قیامت برایش جبران میکنم.

وی بیان داشت: حضرات معصومین علیهم السلام همان وسیله ای هستند که قرآن کریم در باره آن ها می فرمایند : یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ اى کسانى که ایمان آورده اید پرهیزگارى پیشه کنید و وسیله اى براى تقرب به خدا انتخاب نمائید. بنابراین نتیجه می گیریم خدمت به کسانی که وسیله تقرب ما به خداوند هستند از افضل عبادات و بهترین پشتوانه ما در دنیا و آخرت هستند.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر ادامه داد و تاکید کرد: برای ساخت صحن و سرای اهل بیت علیهم السلام و امام زادگان باید همه تلاش ها معطوف به تسریع در کار باشد.

همچنین جعفر صفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر نیز در این جلسه گفت: کمک به بازسازی عتبات نشان دهنده ارادت مردم به اهل بیت عصت و طهارت (ع) است، ساخت و مرمت مکان های مذهبی و قبور مطهر ائمه حتی با کمک های مادی و محدود نقش مهمی در تقویت ارزش های الهی و خنثی کردن توطئه فرهنگی دشمنان در تضعیف ارزش های دینی دارد.

Share