فرماندار رضوانشهر خبر داد:

اجرای بیش از ۱۸۰ پروژه عمرانی توسط دهیاران رضوانشهر

محمود قاسمی، فرماندار رضوانشهر اظهار داشت: دهیاران روستاهای بخش مرکزی و پره سر این شهرستان طی سال گذشته بیش از ۱۸۰ پروژه اجرا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی در آیین تجلیل از دهیاران نمونه شهرستان رضوانشهر، با تشکر از زحمات و تلاش‌های دهیاران در امر خدمت‌رسانی و عمران و آبادانی روستاها و پیگیری مشکلات مردمی افزود: دهیاری‌ها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم هستند.

وی بیان کرد: دهیاران سفیران سازندگی و خدمتگزار در سطح روستاها هستند، مشکلات مردم را در بخش‌های مختلف پیگیری و مسئولیت اجرایی روستا را بر عهده دارند.

فرماندار رضوانشهر دهیاران را مهم‌ترین دست اجرایی مدیران دانست، گفت: دهیاران عزیز در همه امور و برنامه ها، یار و یاور مدیران اجرایی شهرستان هستند و در تقسیم‌بندی کارها، مهمترین و سنگین‌ترین امور همواره روی دوش آن‌ها می‌باشد.

قاسمی بیان کرد: زنجیره مدیریت در کشور زمانی تکمیل می‌شود که کار مدیریت و نظارت بر امور از خود مردم آغاز شود و در همین راستا طی سال گذشته بیش از ۱۸۰ پروژه مختلف در زمینه‌های مختلف عمران روستایی، اعم از راه، پل، ایستگاه مسافر، بوستان روستایی، ساختمان دهیاری و غیره توسط دهیاران در سطح روستا‌های پره سر و بخش مرکزی اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: انتخاب اعضای شوراها و دهیاران از بین مردم یکی از افتخارهای نظام در تایید مردم سالاری است و به واسطه آبادانی و توسعه روستاها، می‌توانند به بازگشت جمعیتو مهاجرت معکوس بیشتر امیدوار بود.

فرماندار رضوانشهر، واگذاری امور روستایی به مردم و تقویت مشارکت آنان از طریق اعمال مدیریت‌های محلی را نقطه قوت نظام و کشور دانست و افزود: مهم‌ترین رسالت دهیاران و شهرداران، ایجاد منابع پایدار با استفاده از ظرفیت‌های محلی و تولید اشتغال به‌خصوص در روستاهاست.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به مشارکت بیش از ۸۸ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات ۲۸ خرداد افزود: در انتخابات اخیر و با توجه به حجمه بسیار سنگین دشمنان مبنی بر ایجاد بی‌اعتمادی مردم نسبت به انتخابات، شاهد حضور بسیار خوب همه اقشار در این همه پرسی بودیم و مردم بار دیگر پایبندی خودشان را به آرمان‌های انقلاب اسلامی به اثبات رساندند.

شهرستان رضوانشهر دارای دو بخش بنام‌های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و دارای ۷۹ دهیاری می‌باشد.

در پایان ۱۰ نفر از دهیاران بخش مرکزی و پره سر بعنوان دهیاران نمونه تجلیل بعمل آمد که اسامی دهیاران نمونه سال ۱۴۰۰به شرح ذیل می‌باشد:

بخش مرکزی رضوانشهر: وحید رضایی دهیار روستای رودبارسرا، اسماعیل بادبا دهیار روستای رودسر، سجاد بخشی دهیار روستای شیربچه پیر، اصغر ابراهیمی دهیار روستای خیمه سر، هوشمند محمد بیگی دهیار روستای دیلج محله- بخش پره سر: رقیه کریمی دهیار روستای سندیان، فرزاد کریمی دهیار روستای کلاب، سعید نوزاد دهیار روستای مقدم محله، عاصم پرزور دهیار روستای مازوپشت، اکبرفداکار دهیار روستای نوده

Share