در ششمین جلسه علنی شورا بیان شد:

تاثیرگذاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز در وقوع آبگرفتگی‌های رشت

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه مناطقی که در رشت دچار آبگرفتگی می‌شوند در آن‌ها بحث ساخت و سازهای فاقد مجوز مطرح است، گفت: در محدوده خیابان گلزاران به علت ساخت و سازهای بدون ضابطه مشکلات آبگرفتگی امروزه رقم خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در شِشمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه اعضای شورا صبح امروز با رئیس کل دادگستری استان گیلان و دادستان عمومی و انقلابی شهرستان رشت دیداری داشتند، اظهار کرد: اعضای شورا طی دو جلسه مجزا با رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب به منظور بررسی برخی از مباحث حوزه مدیریت شهری دیدار کردند.

محمد حسین واثق کارگرنیا به بارش شدید باران از روز گذشته در رشت اشاره کرد و گفت: ۱۹ مورد آبگرفتگی در رشت بر اثر بارش باران به وقوع پیوست که با تلاش مجموعه خدوم شهرداری رشت برطرف شده است.

وی به اجرای پروژه جمع آوری روان آب‌های سطحی در رشت اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه از چند سال گذشته در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت و خوشبختانه حجم آبگرفتگی‌ها نسبت به سالهای پیشین بسیار کاهش یافته است.

آبگرفتگی میدان قلیپور رشت برطرف شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به آبگرفتگی در خیابان شهید قلیپور تصریح کرد: با اجرای پروژه جمع آوری روان آب‌های سطحی، مشکل آبگرفتگی در قلیپور برطرف شده بود اما گویا با اجرای این پروژه در میدان رشتیان مشکلاتی در این محدوده ایجاد شده است که انتظار داریم در اسرع وقت این مشکل بررسی و برطرف شود.

کارگرنیا به موضوع استعفای شهردار رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت طی ارسال تقاضانامه‌ای خطاب به بنده، به دلایل بیماری و مشکلات شخصی استعفای خود را از ادامه فعالیت در جایگاه شهردار رشت اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه پس از دریافت این تقاضا، از شهردار رشت جهت حضور در جمع اعضای شورا دعوت به عمل آمد، بیان کرد: در آن جلسه اعضای شورا از شهردار رشت تقاضا کردند که در این جایگاه ادامه فعالیت دهد و حتی اعلام کردیم اگر موضوعی یا رفتاری موجب رنجش خاطر شهردار رشت شده است به اعضای شورا اعلام کند تا مشکل پیش آمده برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه صحبت‌های بنده و دیگر اعضای شورا مثمر ثمر واقع نشد، گفت: شهردار رشت پس از صحبت‌های اعضای شورا، باز هم به موضوع استعفا اصرار دارد و در این راستا جلسه فوق العاده شورا به منظور بررسی این مهم تشکیل شده است.

بررسی نقطه کور آبگرفتگی در میدان قلیپور رشت

شهردار رشت نیز پس از حضور در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به موضوع آبگرفتگی برخی از نقاط رشت اظهار کرد: از بابت وقوع این مشکل از شهروندان عذرخواهی می‌کنم اما باید پذیرفت در مدت سه ساعت ۷۰ میلیمتر بارندگی در رشت رقم خورد.

سید محمد احمدی با بیان اینکه در بحث هواشناسی وقتی صحبت از بارش ۶۰ الی ۷۰ میلیمتری باران در یک روز باشد گزینه بحران مطرح است، افزود: در سال ۹۹ کمتر از سی درصد بودجه شهرداری برای پروژه جمع آوری روان آب‌های سطحی تحقق پیدا کرد و در بارندگی امروز در ۱۹ نقطه در رشت آبگرفتگی رقم خورد.

وی به نقاط مختلفی از رشت که بر اثر بارش باران امروز دچار آبگرفتگی شدند اشاره کرد و گفت: در برخی از محلات از جمله حمیدیان، صف سر، قلیپور و غیره این اتفاق رقم خورد و در آبگرفتگی رقم خورده در منطقه قلیپور نیز از مشاور دعوت شد و نقطه کور را بررسی کردیم و با اجرای کامل این پروژه در قلیپور تلاش می‌کنیم تا آبگرفتگی به طور کامل برطرف شود.

شهردار رشت با اشاره به درخواست استعفایش از ادامه فعالیت در جایگاه شهردار رشت بیان کرد: با شورانشینان در این باره صحبت‌هایی انجام شده است و بنده هیچ گونه دلخوری از اعضای شورای شِشم ندارم و از مردم شریف رشت، مجموعه همکاران شورا و شهرداری ندارم و شرمنده‌ام که توفیق ادامه خدمت ندارم و علت کناره گیری بنده واقعا شخصی است و قصد احراز پُستی را در آینده ندارم.

تاثیرگذاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز در وقوع آبگرفتگی‌های رشت

عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مناطقی که در رشت دچار آبگرفتگی می‌شوند در آن‌ها بحث ساخت و سازهای فاقد مجوز مطرح است، اظهار کرد: در محدوده خیابان گلزاران به علت ساخت و سازهای بدون ضابطه مشکلات آبگرفتگی امروزه رقم خورده است و ضرورت دارد از انجام چنین اقداماتی جلوگیری شود.

هادی رمضانی به تقاضای استعفای شهردار رشت اشاره کرد و گفت: استعفای شهردار رشت در این شرایط زمانی برای بنده قابل باور و پذیرش نبود و از روزی که استعفای شهردار رشت مطرح شد، یکسری صحبت‌ها نیز مطرح شده است.

تلاش برای رشت پویا

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از اتفاقات از پیش بینی‌ها خارج است، اظهار کرد: پیش از این نیز در حوزه مدیریت شاهد وقوع چنین اتفاقاتی بوده و هستیم و شورای شِشم رشت تمام تلاش خود را فقط برای کار و خدمت به رشت به کار گرفته است و برای همین نیز سعی کردیم ثبات مدیریتی را در رشت حفظ کنیم.

سید حسین رضویان با بیان اینکه سوگند میخورم که فقط برای تداوم خدمت و ثبات مدیریتی از شهردار رشت دفاع کردیم، گفت: به شهروندان یک بار دیگر تعهد می‌دهیم که چندین برابر بیش‌تر از قبل برای رشت پویا تلاش کنیم.

برطرف شدن آبگرفتگی در ۱۹ نقطه رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های شهردار رشت اظهار کرد: شهردار رشت حتی به فرض اینکه قرار بود امروز آخرین روز فعالیتش در حوزه مدیریت شهری باشد باز هم پس از وقوع بارندگی شدید به صورت میدانی در مناطق مختلف رشت حضور پیدا کرد.

سید شمش شفیعی با بیان اینکه پیش از این در بیش از یکصد نقطه رشت آبگرفتگی رقم می‌خورد، افزود: در شرایط فعلی در ۱۹ نقطه از رشت شاهد آبگرفتگی هستیم و ان شاالله این مناطق نیز با همت شورای ششم برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا همچون کوه از شهردار رشت حمایت می‌کنند، گفت: طی این چند روز اخیر شاهد برخی اجحافات بر علیه اعضای شورا بودیم که به دور از انصاف بود و برای نخستین بار در طول عمر فعالیت شوراها، اعضای شورای شِشم طی دو روز شهردار رشت را انتخاب کردند و یقینا اعضای شورا بر سر عهد و پیمانشان با شهروندان هستند.

استعفای شهردار برایم شوک‌آور بود

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استعفای شهردار رشت برایم شوک‌آور بود، اظهار کرد: شهردار رشت برای انتخاب آینده مسیر فعالیتی‌اش مختار است، اما در همین جلسه اعلام می‌کنم اگر سید محمد احمدی قرار است پس از این برای جایگاه دیگری ورود کند بنده از هم اکنون به عنوان یکی از مخالفینش هستم.

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه شهردار رشت پیش از این برای تصاحب این جایگاه تلاش‌های فراوانی انجام داد، افزود: اعضای شورای شِشم رشت به دور از حب و بغض شهردار شورای پنجم را برای ادامه فعالیت در شورای ششم انتخاب کردند و پس از این نیز باز هم تلاشمان را برای بهبود وضعیت شهر به کار می‌گیریم.

در این جلسه اعضای شورا با استعفای سید محمد احمدی شهردار رشت موافقت کردند و با رای موافق اعضا علی بهارمست با هفت رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

Share