مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد

اطفای حریق در نیزارهای تالاب انزلی توسط هواپیمای ایلوشین | لکه گیری تا فردا ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، مساحت سوخته را هفت هکتار و مساحت درگیر را ۱۲ هکتار دانست و بیان کرد: در حال حاضر اطفای حریق صورت گرفته، اما نیروها همچنان در منطقه مستقر هستند و لکه گیری ها ادامه دارد تا به محض روشن شدن دوباره، اقدامات لازم انجام گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت حریق در نیزارهای تالاب انزلی، اظهار کرد: آتش سوزی از بعد از ظهر دوشنبه آغاز شد و سه روز در حال اطفای حریق هستیم.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در نیزار بر خلاف حریق جنگل ها و مراتع است، افزود: به واسطه تالابی بودن منطقه امکان دسترسی با ماشین آتش نشانی وجود ندارد و لذا به فکر استفاده از ظرفیت های ملی با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان افتادیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از ورود بالگرد امدادی به منطقه درگیر آتش از همان ساعات اولیه آتش سوزی خبر داد و تصریح کرد: این بالگرد طی دو روز ۳۰ سورت پرواز داشت و اقدام به آب پاشی کامل منطقه کرد و موفق به مهار آتش در روز گذشته شدیم و از گسترش وسعت آتش جلوگیری کردیم.

مرادی، با اشاره به شعله ور شدن مجدد حریق از عصر روز گذشته، عنوان کرد: متاسفانه آتش به ریشه نیزارها رسیده بود و بالگرد تنها سطح را خاموش کرده بود و آتش زیر خاکستر با وزش باد مجددا روشن شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته ستاد مدیریت بحران را با حضور استاندار برگزار کردیم و تصمیم بر استفاده از هواپیمای اطفا شد، گفت: هواپیمای ایلوشین ظهر امروز برای نخستین بار وارد گیلان شد و طی چهار سورت پرواز اقدام به اطفای حریق کرد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به جابجایی ۴۰ هزار لیتر آب توسط هواپیمای ایلوشین، خاطرنشان کرد: خلبان پرواز اعلام کرده که اطفا صورت گرفته است، اما هواپیما تا فردا در استان خواهد ماند که در صورت شعله ور شدن مجدد حریق، اقدام به اضافه کردن بالگردهای اطفا کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش آتش نشانان و نیروهای حفاظتی و امدادی و بسیجیان جهت اطفای آتش، عنوان کرد: مه صبحگاهی امروز موجب فروکش کردن آتش شد و لذا نیروهای حفاظتی وارد تالاب شدند و دودها را خاموش کردند.

مرادی، مساحت سوخته را هفت هکتار و مساحت درگیر را ۱۲ هکتار دانست و بیان کرد: در حال حاضر اطفای حریق صورت گرفته، اما نیروها همچنان در منطقه مستقر هستند و لکه گیری ها ادامه دارد تا به محض روشن شدن دوباره، اقدامات لازم انجام گیرد.

Share