در راستای رفاه حال مردم بندرانزلی:

اراضی واقع در محدوده طرح جامع شهری و طرح‌های هادی روستایی از حریم تالاب انزلی خارج شد

پس از رایزنی و پیگیری‌های نماینده بندرانزلی تمامی اراضی واقع در داخل محدوده طرح جامع شهر انزلی و همچنین طرح‌های هادی روستایی انزلی از حریم تالاب خارج شد. بر این اساس صدور و تفکیک سند مالکیت اراضی در مناطق شهری و روستایی که از حریم تالاب خارج شده است بلامانع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از رایزنی و پیگیری‌های احمد دنیامالی، نماینده بندرانزلی تمامی اراضی واقع در داخل محدوده طرح جامع شهر انزلی و همچنین طرح‌های هادی روستایی انزلی از حریم تالاب خارج شد. بر این اساس صدور و تفکیک سند مالکیت اراضی در مناطق شهری و روستایی که از حریم تالاب خارج شده است بلامانع است.

بر اساس تصمیم وزارت نیرو و جلسات متعددی که با حضور همه کارشناسان و مطلعین امر در زمینه تعیین حریم و بستر تالاب انزلی برگزار شد، شرکت مدیریت منابع آب ایران با تایید شورای حقوق بیت المال، حدود دو هزار هکتار محدوده‌های فوق را از حریم تالاب انزلی خارج کرد.

شایان ذکر است براساس تصمیمی که در سال ۱۳۹۳ برای تالاب انزلی گرفته شده بود، حریم تالاب برخلاف کنوانسیون رامسر که حدود ۱۵ هزار هکتار بود تا ۲۵ هزار هکتار افزایش یافت.

این امر مهم که با پیگیری‌های یکساله و نیم نماینده بندرانزلی و همراهی و مساعدت رییس کل دادگستری و دادستان استان، استاندار و مدیرکل آب منطقه ایی استان گیلان حاصل گردید بسیاری از مشکلات روستائیان را بطور قانونی مرتفع می‌سازد و موجب حفاظت بهتر و دقیقتر از محدوده قانونی تالاب انزلی می‌شود.

Share