در بازدید رئیس مجمع نمایندگان گیلان از مجتمع بندری انزلی مطرح شد؛

انزلی را به مرکز تعمیرات کشتی، ساخت شناورها و یدک کش تبدیل می‎کنیم

دنیامالی در بازدید ۶ ساعته از مجتمع بندری انزلی با اشاره به برنامه ریزی در راستای بهره گیری از تمام ظرفیت مجتمع بندری انزلی بیان داشت: ایجاد مرکز تعمیرات کشتی، ساخت شناورها، یدک کش ها و کشتی‌های خزر تایپ و دریای سیاه تایپ در دستور کار مجتمع بندری انزلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد دنیامالی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و همچنین نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس با حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کرد و سپس از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی بازدید بعمل آورد.

دنیامالی در حاشیه بازدید شش ساعته از زیرساخت‌ها بندر انزلی در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه طبیعتاً یکی از مزیت‌های نسبی شهر بندرانزلی استقرار و وجود بندر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در محدوده منطقه آزاد قرار دارد نسبت به گذشته باید شاهد تغییر رویه‌هایی باشیم.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه زمانی بندر فقط محلی برای تخلیه و بارگیری بود، افزود: اما امروز با ویژگی که این بندر یافته و منطقه آزاد شده است باید ایجاد ارزش افزوده بر روی مواد اولیه را راه اندازی کنیم و به دنبال این هستیم که کارکرد صنعتی این بندر افزایش یابد که قطعاً این قابلیت در این منطقه وجود دارد معتقدیم با وجود ۱۶۰ هکتار اراضی و قابلیت توسعه دارد می‌توانیم از ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر اینکه باید از شرایط تحریم استفاده کرده و مبادلات بیشتری با کشورهای حاشیه دریای خزر داشته باشیم، گفت: شاید مجبور شویم با توجه به وجود تحریم‌ها و برخی مشکلات ناشی از آن بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را به این سمت مبادلات پایاپای هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه باید در این بندر واحدهای صنعتی نیروی انسانی بالا راه اندازی کنیم، تصریح کرد: با برنامه ریزی و پیگیری‌های به جد به دنبال آن هستیم که انزلی را در حوزه حمل و نقل به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

دنیامالی با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی بندر انزلی و عدم استفاده از ظرفیت کامل آن، افزود: قطعاً به دنبال ارتقای جایگاه انزلی و بازگردان آن به جایگاه اصلیش در دریای خزر هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه به دنبال این هستیم که انزلی را به مرکز تعمیرات کشتی، ساخت شناورها و یدک کش و کشتی‌های خزر تایپ و دریای سیاه تایپ نیز تبدیل کنیم، گفت: پیشنهاد اجرای این طرح از سوی بخش خصوصی ارائه شده و هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی موضوع است قطعاً با اجرای این طرح می‌توانیم زمینه ایجاد اشتغال فراوان را فراهم کنیم که یکی از مواردی که مرتب در حال پیگیری آن هستم این موضوع است.

وی همچنین به موضوع لایروبی حوضچه بندرانزلی توسط سازمان بنادر و دریانوردی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این پروژه قابل تقدیر است زیرا به هر میزان زمینه توسعه لایروبی در این منطقه فراهم شود به نفع تالاب انزلی و ایمنی کشتیرانی است که به صورت جدی پیگیر این موضوع نیز هستیم.

نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های خوبی توسط بخش خصوصی در بندر انزلی انجام شده است، اظهار کرد: آمادگی لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر را داریم و به عنوان نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس این قول مساعدت را به همه کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در این بندر را دارند، می‌دهم که تمام مشکلات آنها در حوزه بورکراتیک را حل خواهیم کرد.

دنیامالی با اشاره به اینکه افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در این منطقه هستند باید توانمند باشند زیرا شرایط برای کسانی که به دنبال اولین سرمایه گذاری خود هستند وجود ندارد، افزود: در این مبحث به دنبال مجموعه هایی هستیم که در گذشته این ظرفیت را تجربه کرده و سرمایه در گردش داشته و همچنین از لحاظ فنی تسلط کامل داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان تأکید کرد: امیدوارم با توجه به برنامه‌های تعیین شده، پیگیری ها و زحمات انجام شده در اجرای کار، طی دو سه سال آینده شاهد تغییرات ملموس در این منطقه باشیم.

Share