مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در گفتگو با دیارمیرزا:

۹۰ درصد جمعیت گیلان به اینترنت دسترسی دارند | پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سال جاری

توکلی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت استان به شبکه اینترنت دسترسی دارند، تأکید کرد: برنامه سال ۱۴۰۰ ما پوشش تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد توکلی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا در خصوص برنامه‌های این اداره‌ کل اظهار داشت: برنامه فعلی ما پوشش اینترنت پرسرعت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه حدود ۱۴ روستا در شهرستان لنگرود به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: اولویت ما در ابتدا پوشش روستاهای بدون اینترنت استان خواهد بود.

توکلی با اشاره به اینکه در کل استان گیلان حدود ۲۵۰ روستا وجود دارد که از وجود اینترنت پرسرعت بی‌بهره هستند، تصریح کرد: طبق برنامه‌های بالا دستی و اهداف وزارتخانه باید تلاش کنیم روستاهای بالا ۲۰ خانوار استان را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، آموزش مجازی در بستر اینترنت صورت می‌گیرد و وزارت ارتباطات در حال فراهم کردن امکانات لازم جهت دسترسی تمامی مردم به اینترنت پرسرعت است.

توکلی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت استان به شبکه اینترنت دسترسی دارند، تأکید کرد: برنامه سال ۱۴۰۰ ما پوشش تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان است.

وی برای فراهم کردن تجهیزات به دو بحث مالی و واردتی آنها باید توجه کنیم، اظهار داشت: یکسری ابلاغ به اپراتورهای جدید داریم که پروژه ملی نیز هستند برای مثال حدود ۵۰ سایت جدید برای اپراتور دوم که ایرانسل برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه این سایت‌ها برای پوشش حدود ۲۰۰ روستا است، همچنین قرار است ۶۰ سایت را ارتقاء دهیم، تصریح کرد: هر سایت دو میلیارد تومان است باید ببینیم اعتبارات چگونه است

توکلی در خصوص نظارت بر دفاتر پیشخوان اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ دفتر پیشخوان در حوزه شهری و تقریبا همین تعداد در حوزه روستایی داریم، گفت: اگر هر تخلفی از دفاتر پیشخوان رخ دهد، مردم می‌توانند با شماره ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تماس بگیرند که در دسترس عموم است و تخلفات را گزارش دهند که ما در کمیته تخلفات استان آن را پیگیری می‌کنیم.

Share