در گفتگو با دیارمیرزا مطرح شد؛

از خریداری ۴۳ هزار تن برگ سبز چای تا احیای ۵۰۰ هکتار از باغات چای رها شده

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه تاکنون ۴۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است، گفت: ۹۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵درصد آن نیز درجه ۲ است که مجموع ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده برابر با ۲۸۰ میلیارد تومان است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم حیدری در حاشیه بازدید از چند کارخانه چایسازی در لنگرود با ابراز رضایت از میزان برگ سبز خریداری شده به دیارمیرزا گفت: در کنار افزایش تولید باید کیفیت چای را نیز بالا ببریم که ضروری است کشاورزان در این راستا توصیه‌های سازمان چای و کارشناسان در رابطه با بهزراعی باغات چای را جدی بگیرند.

فرماندار لنگرود خواستار توجه جدی کارخانجات به زمینه فرآوردی شد و گفت: کوتاهی در این زمینه می‌تواند ذایقه مردم را به سمت چای خارجی گرایش دهد.

حیدری در پایان همچتیت از برگزاری نشست مشترک با تمام دست اندرکاران حوزه چای برای ارایه راهکارها به مجلس شورای اسلامی در راستای قوانین حمایتی از صنعت چای خبر داد.

۴۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است

رییس سازمان چای کشور در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه تاکنون ۴۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است، گفت: ۹۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵درصد آن نیز درجه ۲ است که مجموع ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده برابر با ۲۸۰ میلیارد تومان است.

حبیب جهانساز با اشاره به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان به چای‌کاران اظهار کرد: پس از عید فطر نیز بخش دیگری از مطالبات چای‌کاران از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و خشکی فروردین ماه در کیفیت برگ سبز چای اظهار کرد: خوشبختانه باتوجه به بهزراعی صورت گرفته شاهد کیفیت خوبی هستیم.

جهانساز با بیان اینکه هیچ مانعی برای صادرات چای وجود ندارد، گفت: میزان مصرف سالیانه چای خشک ۱۰۰ هزار تن است که ۳۰ هزار تن توسط تولید داخل تامین می‌شود.

رییس سازمان چای کشور از پیش بینی خرید ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: نزدیک به ۵۰۰ هکتار از باغات چای رها شده به عرصه تولید برگشته و ۵ هزار هکتار نیز عملیات اصلاح و احیا انجام شده است.

جهانساز همچنین از پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران و کارخانه داران، ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به باغداران جهت اصلاح و بهزراعی خبر داد.

Share