فرماندار رضوانشهر خبر داد:

۳۸ پروژه عمرانی طی هفته دولت در رضوانشهر بهره برداری می‌شود

فرماندار رضوانشهر گفت: در ایام هفته دولت، تعداد ۳۸ پروژه عمرانی مختلف با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی روز یکشنبه سی و یکم مردادماه در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن قبولی عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت از زحمات و تلاش‌های ائمه جمعه و جماعات، هیأت امنای مساجد و هیئات عزاداری، سپاه، بسیج، اداره صمت و کادر بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، پلیس راه و همه کسانی که در این مدت در خصوص دستورالعمل‌ها و رعایت محدودیت‌های کرونایی و تلاش نمودند صمیمانه قدردانی نمود.

وی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: همه کسانی که موضوعات داخلی افغانستان را به آمریکا گره می‌زدند دیدیم که بعد از ۲۰ سال امریکا آن کشور را با تمامی سربازانش ترک کرد و خیلی از کارشناسان سیاسی این موضوع را به مثابه جنگ ویتنام و مهمتر از آن می‌دانند، امیدواریم که مردم افغانستان به آرامش برسند.

فرماندار رضوانشهر به تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب که در حکم تنفیذ ریاست محترم جمهوری فرمودند: امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ی خدمت و آماده‌ی حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌ها، و نیازمند مدیریّتی باکفایت و جهادی و دانا و شجاع است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ی ملّت، بویژه جوانان را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کرده و به میدان کار و تلاش سازنده آورَد؛ موانع را از سر راه تولید بردارد؛ سیاست تقویت پول ملّی را بِجِد دنبال کند، و قشرهای متوسّط و پایین جامعه را که سنگینیِ مشکلات اقتصادی بر دوش آن‌ها است، توانمند سازد؛ مدیریّتی که با مشی فرهنگی خردمندانه، مسیر اعتلای مادّی و معنوی ملّت ایران را هموار کرده، حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته‌اش را شتاب بخشد.
محمود قاسمی ادامه داد: همانطوری که رهبری نقش مردمی را در مسیر انقلاب بسیار مهم تلقی نمودند و رهبر معظم بر این باورند که حضور مردم در همه‌ی مسائل، حل‌کننده‌ی مشکلات است. حضور مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد؛ هنر اصلی انقلاب هم همین بود.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص تلاش دشمنان برای تأثیرگذاری و مسلط شدن بر افکارعمومی کشورها از جمله مردم ایران با ابزار جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای گفت: دشمنان از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا اقدامات نظام را زیر سوال ببرند، لذا صدا و سیما و رسانه‌های ما باید مسلح و هوشیار باشند و همه باید تلاش نمائیم که دشمنان مأیوس گردند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر با اشاره سخنان آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم در خصوص وضعیت معیشت مردم که از دغدغه‌های ایشان می‌باشد و یکی از مشکلاتی که امروز غیر از موضوع معیشت و کسب و کار در کشور داریم، موضوع مهم اعتماد مردم است که آسیب دیده و حتما باید این اعتماد آسیب دیده بازسازی شود. گفت: این یکی از دغدغه‌های بنده نیز می‌باشد که بستگی دارد به ما دولتی‌ها که با مردم صادق باشیم و مقوله‌ای است که مورد غفلت واقع شده است لذا هرچه در توان داریم باید در طبق اخلاص بزاریم و برای مردم بیان کنیم.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر اظهار داشت: با وجود شرایط سخت اقتصادی و گرفتاری‌های موجود ناشی از بیماری کرونا، ۳۸ پروژه عمرانی و خدماتی در زمینه‌های فرهنگی، راه، گردشگری، کشاورزی، مسکن مددجویی و سایر موضوعات به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال در سطح این مناطق به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در ایام هفته دولت در این شهرستان افزود: بهره برداری از ۲ زمین ورزشی در سطح روستاها، بهره برداری از روکش آسفالت راه روستایی، حفر و تجهیز از چاه‌های عمیق کشاورزی و همچنین بازسازی تأسیسات آب کشاورزی از آن جمله است.

وی در ادامه با اشاره به تأمین آب شرب برای بیش از ۲ هزار و ۳۵۰خانوار در قالب ۱۹ روستا که بیش از ۷ هزار نفر جمعیت را در بر میگیرد گفت: برای اجرای این طرح عام المنفعه بزرگ بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

قاسمی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهور در خصوص ویروس کرونا نیز گفت: دست‌اندرکاران، همه توان خود را برای تسریع در واکسیناسیون عمومی به کار بگیرند، زیرا وضعیت شیوع کرونا نگران‌کننده است و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را بطور کامل رعایت نمایند.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با قدردانی از زحمات کادر درمان و همکاری خوب مردم این شهرستان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: کل جمعیت مورد هدف و واجد شرایط برای دریافت واکسن در این شهرستان حدود ۵۴ هزار نفر می‌باشد که از این میزان تاکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر واکسینه شده‌اند.

Share