دلخوش در تذکر شفاهی:

صدور چندباره جریمه در یک روز برای خودروهای غیربومی مردم آزاری است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با تاکید بر لزوم جلوگیری از تردد خودروهای غیربومی به مناطق شمالی کشور که به لحاظ شیوع کرونا، قرمز می باشند، بیان کرد: اما برای برخی از خودروها ۲ یا ۳ بار در یک روز جریمه یک میلیون تومانی صادر شد و این مردم آزاری است و باید ساماندهی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (دوشنبه ۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی ضمن تسلیت در پی فوت علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن با اشاره به تعطیلی چند روز اخیر گفت: دوشنبه گذشته اعلام شد که استان های تهران و کرج از فردای آن روز یعنی سه شنبه تعطیل است و من همان روز عصر شاهد حضور ۱۵ ردیف از خودروها در شانه های خاکی، اتوبان و جاده آسفالت در راه شمال بودم، اما متاسفانه محدودیت ها و جریمه خودروهای غیربومی از روز سه شنبه اعمال شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ضمن انتقاد از ناهماهنگی دولت در مدیریت این موضوع اظهار کرد: به رغم لزوم جلوگیری از تردد خودروهای غیربومی به مناطق شمالی کشور که به لحاظ شیوع کرونا، قرمز می باشند، اما برای برخی از خودروها ۲ یا ۳ بار در یک روز جریمه یک میلیون تومانی صادر شد و این مردم آزاری است و باید ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: این شیوه جریمه کردن خودروها و برخورد با مردم و پیاده کردن مسافران در حالی که تنها برای دو استان تعطیلی اعلام شده، درست نیست و باید هیات رئیسه مجلس این موضوع را در جلسه خود بررسی کند.

دلخوش در ادامه با اشاره به عدم اجرای اهداف قانون برنامه ششم توسعه در بحث نیروگاه های برق اظهار کرد: ما در اجرای قانون انرژی پاک موفق نبودیم و در آینده نیز مشکلاتی خواهیم داشت. به دلیل کمبود گاز، انرژی مورد نیاز نیروگاه ها به آنها داده نشد و نیروگاه ها نیز به دلیل مشکلات تامین آب و گاز مورد نیاز برای فعالیت خود، نتوانستند انرژی برق مورد نیاز کشور را تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه قطعاً در آینده ای نزدیک این مشکلات مجدد تکرار خواهند، شد، بیان کرد: باید تدبیری اندیشید و یا اینکه در دولت آینده بخش تولید برق را با وزارت نفت و بخش آب را با وزارت جهاد کشاورزی ادغام کرد تا مردم دچار آسیب نشوند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم درخصوص تعیین تکلیف مهندسان کشاورزی، بیمه کشاورزی و پیش دبستانی ها هم گفت: تبصره ۲ آیین نامه ابلاغی دولت  مصوب ۱۶ تیرماه سال جاری درخصوص خشکسالی و امهال وام های کشاورزی با قانون اصلی منافات دارد که از نماینده دولت می خواهیم، این موضوع را مدنظر قرار داده و تا زمان رفع، آن را پیگیری کند.

Share