دلخوش اباتری در نطق میان دستور:

نماینده مجلس نباید وکیل الدوله باشد | از مدیران کشور جرأت و جربزه عرض اندام گرفته شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: قول های بی مورد ندهید، امکانات کشور در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری  در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی را تبریک عرض می کنم و از فرمایشان مقام معظم رهبری هم در ارتباط با مشارکت مردم در انتخابات و هم در ارتباط با توجه به مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال مردم در دولت آینده تشکر می کنم، ایشان به برخی نمایندگان تذکر دادند که جای تقدیر دارد.

نماینده صومعه سرا در مجلس ادامه داد: شرایط بسیار حساسی را در ارتباط با حضور مردم در انتخابات پیش رو داریم و دشمنان ما در عرصه بین المللی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا به انقلاب ما آسیب بزنند. “ای نسل جوان زمان بیداری توست/ چشم وطن امروز به هوشیاری توست/فردای تو روشن است چون کوه بمان/ هرچند که خصم در پی یاری توست”.

وی اظهار داشت: در ابتدای نطق چند توصیه به نامزدهای انتخاباتی عرض می کنم، نکته اول مربوط می شود به مجلس و شأن و جایگاه قوه مقننه است، اصل ۵۷ قانون اساسی سه قوه را از هم منفک کرده است و هر کسی جایگاه خود را در قوا دارد، قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه طبق قانون اساسی اختیاراتی دارند، در شرایط فعلی نماینده مجلس نباید وکیل الدوله باشد. عزیزان نباید خودشان را به نامزدهای انتخاباتی آلوده کنند و باید شأن و جایگاه مجلس که مردم به نمایندگان رای داده اند در این عرصه حفظ شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: نکته دوم بر می گردد به نامزدهای انتخاباتی، نامزدها در ادوار مختلف صحبت هایی در خصوص مسکن و معشیت ارائه می کنند، انتظار می رود در ایام تبلیغات انتخاباتی با دقت تمام برنامه هایشان را در این زمینه ها بگویند، اگر مدیریت در کشور ما سازماندهی نشود و اگر مدیریت قوی، شجاع و مطمئن روی کار نیاید نه می توانیم اشتغال مردم را حل کنیم و نه می توانیم اقتصاد را درست کنیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: قطعا بدانید که دولت آینده هر که باشد باید به دنبال شایسته سالاری باشد باید به دنبال افرادی باشد که برای کشور دلسوزانه تلاش کند و تعهد و تخصص هم داشته باشد، این نباشد که چون با منی همراه منی، از بعد از انقلاب تا به امروز روز به روز افول کرده ایم و در آینده خواهیم دید ترقی نخواهیم کرد.

دلخوش در ادامه نطق خود عنوان کرد: آقایان برای خدمتگذاران در آینده ایجاد انگیزه کنند، امروز در کشورمان دستگاه های متعدد نظارتی داریم  و متاسفانه موازی کاری صورت می گیرد انتظار می رود که دولت آینده دستگاه های نظارتی را ساماندهی کند، امروز از مدیران کشور جرأت و جربزه عرض اندام گرفته شده است اگر مدیریت فشل است به خاطر این است که جرأت در بین مدیران وجود ندارد.

این نماینده مجلس مطرح کرد: نکته دیگر این است که آموزش و تربیت نیروی انسانی به درستی انجام نشده است، انتخابات شوراهای اسلامی را در پیش داریم، بارها گفته ام بعد از انتخابات، افرادی که رای می آورند را به حال خود نگذاریم، آقایی که در آینده رئیس جمهور خواهی شد در شایسته سالاری و آموزش دادن به زیر مجموعه خود دقت کنید، اگر این کارها انجام نشود، مشکل اقتصاد حل نخواهد شد.

دلخوش پیشنهاد کرد: به فکر بسیج اشتغال باشید و در برنامه های خود این ایده را مدنظر بگیرند، می توانیم مانند بسیج جبهه و جنگ از امکانات کشور، بخش خصوصی، بخش دولتی، بخش عمومی برای بسیج اشتغال کشور استفاده کنیم و بهره بریم، در حال حاضر جوانان با سواد بیکار هستند مثل قدیم نیست که جوانان بی سواد باشند و بیکار، اکثر جوانان با تخصص ها و مدارک بالا بیکارند از آقایانی که در شعارهای انتخاباتی ورود کردند می خواهیم امر اشتغال را مدنظر بگیرند.

وی افزود: تعامل با قوای دیگر اهمیت دارد، تجربه به ما نشان داد هر دولتی بعد از ۶ ماه که از روی کارآمدنش می گذرد با مجلس مقابله می کند، اما مجلس خط ریل گذاری را انجام می دهد، مجلس نظارت بر امور دستگاه های اجرایی را انجام می دهد، مجلس برای رفاه حال مردم قانون گذاری می کند، این طور نباشد که مجلس را از بالا نگاه کنید، آقایان بدانند که باید به مردم از پایین نگاه کنند نه از بالا، خاصیت دستگاه اجرایی این است که از پایین نگاه کند خصوصا به نمایندگان ملت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: قول های بی مورد داده نشود، امکانات کشور در نظر گرفته شود، ما چه میزان اوراق داریم که تازه از امسال بازپرداخت آن شروع می شود./

Share