رادنی دیدار در گفتگو با دیارمیرزا از اتفاقات یک سال اخیر سپیدرود پرده برداشت؛

بدهی‌های سپیدرود کمتر از ده میلیارد تومان است | مسئولین گیلان باید به کمک سپیدرود بیایند

دیدار گفت: بدهی باشگاه سپیدرود برخلاف اظهار نظرات افراد غیرمسوول که در باشگاه هیچ سمتی ندارند و در یک سال اخیر در مصاحبه‌های خود، بدهی‌های باشگاه را ‎۱۵ یا ۲۰ میلیارد اعلام کردند که این مصاحبه‌ها نیز تبعات بدی برای سپیدرود دارد؛ حدود ۱۰ میلیارد یا کمتر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رادنی دیدار، مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت در گفتگوی اختصاصی دیارمیرزا، اظهار کرد: پس از اتفاق ناگوار سقوط باشگاه سپیدرود به لیگ دسته دوم در سال گذشته، شاهد یک اتفاق خوب در بخش مالکیتی تیم بودیم و کارگروهی توسط فرماندار رشت با اطلاع دادستان مرکز استان گیلان تشکیل شد که متاسفانه این کارگروه اقدامش را ناتمام گذاشت.

از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به سپیدرود تا انتخاب آقازاده به عنوان مدیرعامل

وی افزود: این کارگروه زیر نظر فرماندار و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، رییس هیأت فوتبال استان، نماینده‌های نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و علی بهارمست به عنوان سرپرست تیم سپیدرود تشکیل جلسه داد.

دیدار با اشاره به اینکه ابتدا در این کارگروه فراخوانی داده شد تا کسانی که مایل به خرید باشگاه سپیدرود هستند، شرکت کنند، تصریح کرد: حدود شش گروه مختلف در این فراخوان شرکت کردند که به دلایل مختلف هیچکدام از این افراد در کارگروه مورد تأیید قرار نگرفتند؛ مدارک برخی ناقص بود و برخی نتوانستند قدرت مالی خودشان را اثبات کنند.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت، باز کردن پنجره نقل و انقالات باشگاه، تقبل سایر بدهی‌های سپیدرود رشت و راضی کردن علی کریمی را از شروط اصلی برای خریداران باشگاه بود، گفت: هرچند در این کارگروه با حضور هیچکدام از این خریداران موافقت نشد اما حداقل حسنش این بود که پس از سه-چهار بار واگذاری‌های پرحرف و حدیث سپیدرود در چند سال اخیر، حداقل این بار باشگاه را به یک فرد نامطمئن دیگر واگذار نکردند و گره کوری بر گره‌های کور باشگاه نیفزودند.

وی ادامه داد: درست است که عدم واگذاری باشگاه به یک مالک واجد شرایط خواسته هواداران سپیدرود را جامع عمل نپوشاند، اما همین که یک فرد غلط و اشتباهی به سپیدرود اضافه نشد، اتفاق بدی نبود.

دیدار افزود: به دلیل نزدیکی به زمان مسابقات لیگ دسته دوم باید هرچه سریعتر تیم تشکیل می‌شد و این کارگروه به اتفاق آرا و با پیشنهاد فرماندار شهرستان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و نماینده‌های نمایندگان مجلس، آقای مهدی آقازاده که از بازیکنان اسبق سپیدرود در دهه ۸۰ بود و در کادرفنی سپیدرود نیز حضور داشت به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت اظهار کرد: یک وظیفه اصلی یعنی باز کردن پنجره نقل و انتقالات باشگاه به مدیرعامل جدید سپرده شد و در ضمن به ایشان گفته شد اگر خریداری برای باشگاه ورود کرد، با خریدار جدید مذاکره کند.

ای کاش جلسات کارگروه ادامه‌دار می‌شد | تمام تلاش مدیرعامل بازکردن پنجره نقل و انتقالاب باشگاه بود

وی با اشاره به اینکه روند بررسی مشکلات باشگاه، روند خوبی بود و ای کاش این کارگروه با جلسات منظم ادامه‌دار می‌شد، تأکید کرد: مطمئنا اگر این کارگروه به صورت منظم تشکیل جلسه می‌داد اتفاقات خوبی برای باشگاه رقم می‌خورد اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

دیدار به دیارمیرزا گفت: تمام تلاش مدیرعامل بازکردن پنجره نقل و انتقالاب باشگاه بود که توسط یک بازرگان گیلانی به اسم «مهدی فرشاد فقیه» و چند نفر دیگر با پرداخت بخشی از بدهی‌ها سپیدرود پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز شد.

وی افزود: با پرداخت حدود پانصد میلیون تومان، حدود دو میلیارد تومان از بدهی‌های قطعی سپیدرود با حدود پانزده نفر تسویه شد و یک بدهی بزرگ از باشگاهبعد از مدت ها به صورت کامل پرداخت شد.

بدهی‌های سپیدرود کمتر از ده میلیارد تومان است

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت حسابرسی باشگاه و جمع آوری اسناد آن را یکی دیگر از اقدامات مهم کارگروه مذکور دانست و تأکید کرد: قرار شد یک بار برای همیشه بدهی‌های باشگاه به صورت کامل مشخص شود که پس از حسابرسی این بدهی‌ها بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد اعلام شد و اختلاف دو میلیاردی عدد اعلام شده نیز برای این است که بخشی از این بدهی‌ها فوتبالی نیست و بدهی به هتل‌ها و رستوران‌ها و… که نیازمند اسناد محکم‌تری است.

دیدار همچنین ادامه داد: بدهی باشگاه سپیدرود برخلاف اظهار نظرات افراد غیرمسوول که در باشگاه هیچ سمتی ندارند و در یک سال اخیر در مصاحبه‌های خود، بدهی‌های باشگاه را ‎۱۵ یا ۲۰ میلیارد اعلام کردند که این مصاحبه‌ها نیز تبعات بدی برای سپیدرود دارد؛ حدود ۱۰ میلیارد یا کمتر است و این حسابرسی‌ها باید در پایان این فصل نیز به روز شود.

وی اظهار داشت: در فصلی که گذشت قراردادهای اقتصادی خوبی توسط باشگاه سپیدرود بسته شد و پس از مدت‌ها مجموع قرارداد کادرفنی و بازیکنان باشگاه به حدود سه میلیارد تومان رسید که در شرایط فعلی رقم بسیار خوبی است البته بازیکنان شاخص و بزرگی نیز در باشگاه جذب شدند.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت گفت: به دلیل دو سقوط پی در پی سپیدرود از لیگ برتر به لیگ دسته دوم فوتبال کشور، نداشتن مالک و بسته شدن قراردادهای کوتاه مدت، سپیدرود مانند فصل گذشته در ابتدای فصل خالی از بازیکن شده بود که باید یک تیم کامل بسته می‌شد که در این راه آقایان سهیل حق‌شناس و مهدی آقازاده تلاش‌های فراوانی کردند و یک تیم قابل احترام که بالای ۹۰ درصد آن بومی و تلفیقی از بازیکنان باتجربه و بازیکنان جوان بود، بسته شد.

دیدار اظهار کرد: در ادامه آقای آقازاده توانست کمک پانصد میلیون تومانی را با مصوبه شورای شهر رشت از شهرداری دریافت کند و همچنین یک میلیارد تومان دیگر از شهرداری گرفته شد که در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شهرداری رشت به سپیدرود کمک کرد که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن جذب شد و ۲۰۰ میلیون تومان آن نیز در شرف پرداخت است.

وی ادامه داد: از طرف یک بازرگان خوشنام گیلانی و چندین نفر دیگر کمک‌هایی گرفته شد، همچنین کمک‌هایی نیز از طرف فرمانداری و اداره ورزش و جوانان به نمایندگی از دولت و با تلاش‌های آقای نوبخت، معاون گیلانی رئیس جمهور به سپیدرود شد که در مجموع در فصلی که گذشت چیزی حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای باشگاه سپیدرود دریافت شد که ۵۰۰ میلیون تومان هزینه باز کردن پنجره باشگاه و بقیه خرج لجستیک و قرارداد بازیکنان شد.

تقریبا تمام هزینه‌های لجستیک امسال سپیدرود به صورت نقدی پرداخت شد

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه به صورت میانگین حدود ۵۰ درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شده است و ۵۰ درصد دیگر باقی مانده است، گفت: تقریبا تمام هزینه‌های لجستیک امسال سپیدرود به صورت نقدی پرداخت شده است و بدهی که از این فصل برای باشگاه باقی مانده است همان حدود ۵۰ درصد قرارداد بازیکنان و کادرفنی است، البته دریافتی کادرفنی از ۵۰ درصد قرارداد خیلی کمتر است.

دیدار با اشاره به اینکه در نیم فصل دوم پس از اینکه در بار اول استعفای سهیل حق‌شناس از سوی مدیریت پذیرفته نشد، در نهایت در نیم فصل وی از تیم سپیدرود جدا شد، تصریح کرد: در تعطیلات نیم فصل پس از بررسی گزینه‌های مختلف، آقای علی نظرمحمدی که سابقه صعود به لیگ برتر با این تیم را داشت، به عنوان سرمربی سپیدرود رشت انتخاب کردند.

وی افزود: حدود ۵ یا ۶ بازیکن از جمله میثم فردوسی، حسین احمدلو، حسام یعقوبی و فرشاد اسماعیل‌زاده در نیم فصل از باشگاه جدا شدند و بازیکنانی از جمله مهیار نوری، وحید علی‌آبادی، احسان عبدی و محمد لطفی به تیم اضافه شدند.

کرونا باعث افت قوای بازیکنان خصوصا بازیکنان باتجربه تیم شد

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت نتایج نیم فصل دوم سپیدرود رشت را امیدوار کننده‌ دانست و افزود: بزرگترین مشکل سپیدرود بدبیاری باشگاه بود که اول نیم فصل دوم رخ داد و حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از بازیکنان اصلی، ذخیره و اعضای کادرفنی سپیدرود به کرونا مبتلا شدند و تمام آن تمرینات آماده‌سازی که در نیم فصل انجام شد، خراب شد و حدود دو هفته تمرینات تیم لغو شد و سپیدرود با کمتر از ۶ بازیکن تمرینات خود را انجام می‌داد.

دیدار همچنین اضافه کرد: سپیدرود می‌توانست با اقتدار بیشتری وارد مسابقات شود اما کرونا باعث افت قوای بازیکنان خصوصا بازیکنان باتجربه تیم شد. همچنین به دلیل لغو بازی‌های سپیدرود، در ادامه فشردگی بازی‌ها برای این تیم بیشتر شد.

وی گفت: با همه این وضعیت، سپیدرود تا یک هفته پایانی مسابقات شانس صعود به لیگ دسته اول را داشت که متأسفانه این اتفاق رخ نداد البته نه ابتدای فصل و نه در ادامه کسی قول صعود به لیگ دسته اول را نداده بود.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت اظهار داشت: اگر فقط سپیدرود مقابل دو تیم سقوط کرده نفت و گاز گچساران و آوالان کامیاران امتیاز از دست نمی‌داد، می‌توانست به عنوان تیم اول یا دوم به لیگ دسته اول صعود کند که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

در فصل آینده سپیدرود یک تیم کامل دارد که تنها نیازمند ترمیم است

دیدار با اشاره به اینکه نظرمحمدی به بازیکنان جوان بیشتری میدان داد، تصریح کرد: سپیدرود برخلاف سال‌های گذشته بیش از ۱۵ بازیکن زیر ۲۳ سال دارد که بیش از یک یا دو سال از قرارداد آنها مانده است، بازیکنانی که همه آنها بومی استان گیلان است که ثمره تیم‌های پایه باشگاه هستند که جا دارد از مربیان پایه تشکر کنیم زیرا در سال‌های اخیر بخش پایه در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید بهترین و بیشترین کار را در سپیدرود کردند.

وی افزود: سپیدرود امسال هم در رده‌ امید و هم در رده‌ جوانان قهرمان لیگ استان شد و نوجوانان نایب قهرمان شد و تیم جوانان راهی دسته اول شدند و تیم امید نیز در مناطق شرکت می‌کند.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت به دیارمیرزا گفت: رده پایه سپیدرود در این سال‌ها توانسته بازیکنان خوب و مثمر ثمری را به تیم بزرگسالان اضافه کنند و در فصل آینده سپیدرود یک تیم کامل دارد که تنها نیازمند ترمیم است.

دیدار گفت: ۸۰ درصد بازیکنان جوان سپیدرود در لیگ‌های دسته اول و دوم بازی کردند و در زمان جوانی به اوج پختگی رسیدند و می‌توانند مثمر ثمر باشند.

همچنان زخم بازِ نداشتن مالک در چند سال اخیر به شدت در سپیدرود احساس می‌شود

وی در بخش دیگری از گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه با توجه به پایان فصل، همچنان زخم بازِ نداشتن مالک در چند سال اخیر به شدت در سپیدرود احساس می‌شود زیرا نمی‌توان تنها با مدیرعامل باشگاه را اداره کرد، اظهار کرد: از ابتدای ورود تیم به لیگ برتر فوتبال کشور، سپیدرود مالک مشخصی نداشت و هرچند آقای مومنی برای سپیدرود زحمات زیاد کشید اما امین اموال بود و سپیدرود مالک اصلی نداشت.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت واگذاری‌های اشتباه به مالک‌های بعدی که در میانه کار با آنها قطع همکاری شد و تیم از آنها گرفته شد، یکی از بزرگترین چالش‌های باشگاه اعلام کرد و اضافه کرد: در سه سال اخیر آقای کیومرث بیات به صورت رسمی مالک باشگاه سپیدرود است اما ایشان چندین بار با دادن نامه‌هایی به اداره کل ورزش و جوانان گیلان و هیأت فوتبال استان گفتند که هیچ مسئولیتی در قبال تیم ندارم و نمی‌توانم هزینه‌های تیم را پرداخت کنم.

فدراسیون فوتبال آقای بیات را به عنوان مالک رسمی باشگاه می‌شناسند

دیدار همچنین ادامه داد: هم در لیگ دسته اول و هم در لیگ دسته دوم ایشان به شرط هزینه کردن، حکم مدیرعاملی آقایان مسعود حیدری، افشین ناظمی و حتی آقای آقازاده که در کارگروه انتخاب شدند، را امضا کردند زیرا فدراسیون فوتبال آقای بیات را به عنوان مالک رسمی باشگاه می‌شناسند.

وی گفت: خواسته هواداران، اهالی فوتبال و پیشکسوتان باشگاه سپیدرود این است که تیم حتما به یک مالک مشخص، متمول و بومی که به این تیم تعصب داشته باشد، واگذار شود.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت اظهار کرد: چون هزینه تیمداری در فوتبال به شدت زیاد شده است باید مسوولین سیاسی و اقتصادی به مالک جدید باشگاه کمک کنند؛ همانطور که در فوتبال ایران، فولاد، ذوب آهن، سپاهان و تیم‌های نفتی جنوب کشور، با کمک نیمه رسمی دولت تیمداری می‌کنند، برای سپیدرود هم نمی‌توانیم از یک بازرگان یا کارخانه‌دار بخواهیم که بیاید و به طور صددرصد برای تیم هزینه کند.

دیدار با اشاره اینکه هرینه‌های لجستیکی تیمداری بسیار زیاد شده است و یک سفر شمال تا جنوب بالای صد میلیون هزینه دارد، گفت: همین تیم اقتصادی بسته شده سپیدرود امسال بیش از ۵ میلیارد بودجه نیاز داشت و ما نمی‌توانیم از کسی بخواهیم بیاید برای تیم هزینه کند و مسوولین شهری و استانی کمکی به او نکنند.

وی اضافه کرد: ما اگر می‌خواهیم کارخانه‌داری در فوتبال گیلان ورود کند باید چشم‌اندازی برای آن متصور شویم یا اگر تاجری در فوتبال گیلان ورود می‌کند باید به او کمک‌های اقتصادی شود یا معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شود.

شهرداری رشت در تمامی این سال‌ها یار و یاور سپیدرود رشت بود

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه شهرداری رشت در تمامی این سال‌ها یار و یاور سپیدرود رشت و داماش (تا زمانی که حضور داشت) بود، گفت: همانطور که اعضای شورای شهر و شهردار رشت گفتند، با توجه به مشکلات مالی زیادی که سطح شهر وجود دارد، یک شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بارکش مسئولیت فوتبال رشت باشد.

دیدار تأکید کرد: باید مسئولین سیاسی و اقتصادی استان بنشینند و راهکاری که در دیگر استان‌ها وجود دارد را اجرایی کنند و ببینیم چگونه فولاد و سپاهان می‌توانند از بند معافیت مالیاتی استفاده کنند اما هیچکدام از تیم‌های گیلان چنین توانایی ندارند.

وی با اشاره به اینکه باید همه تلاش کنیم که سپیدرود به مالکیت برسد، اظهار کرد: همین الان طوماری توسط هواداران سپیدرود امضاء شده است و بیش از دو هزار نفر این کارزار را امضاء کردند که بخش کوچکی از جامعه هواداری باشگاه است زیرا برخی از هواداران دسترسی به گوشی یا اینترنت ندارند و بخش اعظمی از هواداران باشگاه شامل افراد مسن می‌شوند که با تکنولوژی ارتباط کمتری دارند.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه «مشت نمونه خروار است»، گفت: دو هزار نفر کارزاری را امضاء کردند که از دادستان مرکز گیلان خواستند که به مساله مالکیتی باشگاه ورود کند و خوشبختانه دادستان رشت فردی فوتبالی است و اطلاعات جامع و کاملی از باشگاه سپیدرود دارد که بسیاری از مسئولین سیاسی و حتی ورزشی استان آن اطلاعات را ندارند و ایشان پیشنهادات خوبی را برای حل مشکلات مالکیتی سپیدرود ارائه کرد.

اگر مشکل مالکیتی حل نشود این در جا زدن‌های سپیدرود ادامه خواهد داشت

دیدار ادامه داد: به نظرم باید کارگروهی که سال گذشته تشکیل شد به سرعت و با قدرت بیشتری تشکیل شود تا مشکل مالکیتی سپیدرود را در آن با حضور مسئولین عالی رتبه شهر حل کرد و اگر این مشکل حل نشود این در جا زدن‌های سپیدرود ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر همین روند ادامه داشته باشد شاید شرایط برای سپیدرود بدتر نیز شود، اظهار کرد: صعود سپیدرود در این وضعیت به لیگ دسته اول شاید برای این تیم کشنده نیز باشد زیرا زمانی که تیم مالک ندارد رفتن به یک رده بالاتر مثل مسکن موقتی است که اصل بیماری را پنهان می کند.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت با تأکید بر اینکه سپیدرود باید یک هیأت مدیره قوی‌ داشته باشد، گفت: سه سال است که مالک نداریم چه برسد به اینکه هیأت مدیره داشته باشیم.

متأسفانه عمر مدیریت در باشگاه سپیدرود به یکسال نمی‌رسد | سپیدرود ضریب نفوذ اجتماعی و پتاسیل بسیار زیادی دارد

وی با اشاره به اینکه متأسفانه عمر مدیریت در باشگاه سپیدرود به یکسال نمی‌رسد، اظهار داشت: آقای آقازاده بعد از مدت‌ها توانستند یکسال کامل در سپیدرود مدیرعامل باشند بنابراین نمی‌توان با این شرایط برنامه بلند مدتی برای تیم داشت.

دیدار عنوان کرد: بنده شاهدم که در این چند سال اخیر اسپانسرهایی به تیم سپیدرود ورود کردند و خواهان قراردادهای بلندمدت با این تیم بودند اما به دلیل اینکه قرارداد مدیرعامل‌های تیم یکساله بود و نمی‌توانستند تعهدی بیش از یکسال بدهند این اسپانسرها از عقد قرارداد منصرف شدند.

وی با اشاره به اینکه سپیدرود ضریب نفوذ اجتماعی و پتاسیل بسیار زیادی دارد، گفت: تیم‌های پایه سپیدرود می‌توانند بار زیادی از مشکلات مالی باشگاه را از طریق فروش بازیکن، حق رشد و تحویل بازیکن به تیم بزرگسال برطرف کند و هم اکنون نیز تعداد زیادی حق رشد از سایر باشگاه‌ها طلبکار هستیم.

خواسته‌ همه این است که برای مجهول بودن مالکیت سپیدرود فکری شود

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت تأکید کرد: خواسته‌ همه این است که برای مجهول بودن مالکیت سپیدرود فکری شود و حداقل امسال در لیگ دسته دوم که کادرفنی و بازیکنان خوبی حضور دارند و با شروع زودهنگام تمرین، می‌تواند تیم خوبی را وارد مسابقات کند که به لیگ دسته اول صعود کند، مالک خوبی پیدا کند تا به ظرف مدت کوتاهی به ساحل آرامش برسد.

دیدار ضمن درخواست کمک از مسوولین شهری و استانی، به دیارمیرزا گفت: جا دارد به نمایندگی از خانواده بزرگ سپیدرود رشت از اعضای شورای پنجم شهر رشت که روزهای آخر فعالیت خود در شورا را می‌گذرانند، تشکر کنم زیرا هر سال کمک‌های مالی خوبی به باشگاه کردند و می‌توانم بگویم شهرداری و شورای شهر رشت بهترین اسپانسر سپیدرود در چهار سال اخیر بودند.

وی از شورای جدید شهر رشت درخواست کرد که همانند شورای پنجم و چهارم یار و یاور باشگاه باشند البته شهردار رشت دکتر احمدی نیز پشتیبان بسیار خوبی برای سپیدرود بود و خبرهای خوبی برای باشگاه دارند که منتظر می‌مانیم هر زمان خودشان صلاح دیدند این خبر را اعلام کنند و اگر وعده شهردار عملی شود بار بزرگی از سپیدرود رشت برداشته می‌شود.

دیدار در پایان با بیان اینکه سپیدرود نیازمند مالکی است که بتواند برای سپیدرود هزینه کند، هیأت مدیره را انتخاب کند و هیأت مدیره، مدیرعامل را تعیین کنند، گفت: امسال آقایان آقازاده، نظرمحمدی و بهارمست برای سپیدرود زحمات بسیار زیادی کشیدند و یکسال خوب را برای سپیدرود رقم زدند و در نبود هیأت مدیره زحمات را به دوش کشیدند همچنین دکتر افتخاری نیز خلاء هیات مدیره را برای ما پر کردند و کمک‌های زیادی به سپیدرود کردند.

Share