مربی تیم‌های پایه سپیدرود رشت در گفتگو با دیارمیرزا:

تیم‌های فوتبال پایه رشت وضعیت خوبی ندارند | دلالی و شرط‌بندی سم جدید فوتبال شده است

وطن‌خواه در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های پایه سپیدرود رشت که گفته شده بود توسط کیومرث بیات به فرد دیگری واگذار شده است، نیز گفت: یک سرمایه گذار در این زمینه وارد شده بود که خوشبختانه جلوی این کار گرفته شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میثم وطن‌خواه، مربی تیم‌های پایه سپیدرود رشت در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا در خصوص وضعیت تیم‌های پایه در فوتبال گیلان، اظهار داشت: اوضاع تیم‌های پایه فوتبال شهرستان رشت اصلا خوب نیست و عملا فوتبال پایه تعطیل شده است.

وی با بیان این که تیم فولاد خوزستان سال‌ها بر روی تیم‌های پایه خود کار کرد و اکنون در جام باشگاه‌های آسیا حضور دارد، تصریح کرد: وقتی تیم‌های پایه در یک باشگاه قوی باشند مسلما تیم‌ بزرگسالان آن باشگاه شرایط خوبی خواهد داشت.

دریافت مجوز «مدرسه فوتبال» توسط افراد غیر متخصص

وطن‌خواه دریافت مجوز «مدرسه فوتبال» توسط افراد غیر متخصص را یکی از مشکلات اساسی در حوزه تیم‌های پایه دانست و ادامه داد: متوجه نمی‌شوم چرا به افرادی که سابقه فوتبالی ندارند مجوز دایر کردن مدرسه فوتبال داده می‌شود!؟

این مربی تیم‌های پایه نداشتن زمین‌های تمرین اختصاصی تمرین برای تیم‌ها را از دیگر مشکلات فوتبال گیلان عنوان کرد و افزود: متأسفانه دو ورزشگاه عضدی و سردار جنگل رشت اجاره داده شده و فردی که این ورزشگاه‌‎ها را اجاره پرداخت کند باید زمین را به باشگاه‌ها اجاره دهد و باشگاه برای پرداخت اجاره مجبور هستن به خانواده‌های بازیکنان برای دریافت پول فشار بیاورند.

وی در گفتگو با دیارمیرزا، افزود: خانواده اکثر بازیکنان خوب دارای وضع مالی خوبی نیستند و به همین علت با فشارهای باشگاه‌ها برای دریافت پول از بردن فرزندان خود به باشگاه‌ها سر باز می‌زنند.

جلوی واگذاری باشگاه‌های پایه سپیدرود گرفته شد

وطن‌خواه با گلایه از بی‌توجهی نسبت به ضعف امکانات زیرساختی و لجستیکی فوتبال گیلان گفت: تیم گوهررود رشت که مالکیت آن برعهده من است از زمین اختصاصی برخوردار است اما تیم‌های شاخص فوتبال گیلان متاسفانه زمین اختصاصی ندارند که این یکی از دردهای فوتبال استان است.

وی در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های پایه سپیدرود رشت که گفته شده بود توسط کیومرث بیات به فرد دیگری واگذار شده است، نیز گفت: جلوی واگذاری باشگاه‌های پایه سپیدرود گرفته شد.

وطن‌خواه در همچنین اظهار کرد: تیم‌های پایه تیم سپیدرود وضعیت خوبی ندارند و تیم داماش گیلان نیز اصلا تیم پایه‌ای ندارد و این موضوع مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس رسمی امور پایه فوتبال، استفاده از مربیان بومی و جوانان را پیشرفت فوتبال گیلان حائز اهمیت دانست و ادامه داد: در رشت نه تنها بازیکن‌سازی نمی‌شود بلکه مربی‌سازی نیز صورت نمی‌گیرد و فقط سرمایه‌سوزی اتفاق می‌افتد.

وطن‌خواه با بیان اینکه تا به حال چرا یک نفر نتوانسته است که در پایه‌های سپیدورد این تیم‌ها را به لیگ یک یا لیگ برتر برساند؟، گفت: این اتفاق به دلیل مشکلات لجستیکی و بی‌توجهی مسئولین رخ داده است.سعید متقی‌طلب با دست‌های خالی، آبروی پایه‌های سپیدرود را حفظ کرد.

دلالی و شرط‌بندی سم جدید فوتبال شده است

وی با بیان اینکه با حضور سیاسیون در ورزش مخالفیم و آنها باید فقط از تیم‌های ورزشی حمایت کنند، اظهار داشت: دلالی و شرط‌بندی سم جدید فوتبال شده است.

این مربی تیم‌های پایه گفت: شهرستان رشت با مشکل دروازبان در تیم‌های رو به رو است زیرا مربیان متخصص کمی در این زمینه داریم.

وطن‌خواه همچنین اظهار کرد: مدیران ورزشی باید به پتانسیل مربیان جوان اعتماد کنند.

وی با اشاره به اینکه چرا گیلان یک بازیکن ملی در رده پایه ندارد اما تعداد زیادی مدرسه فوتبال دارد؟ و صلاحیت ورزشی بر مبنای چیست؟، تأکید کرد: هیئت فوتبال گیلان متولی این ورزش است و باید برای با کیفیت برگزار شدن لیگ پایه ورود جدی کند.

مربی تیم‌های پایه سپیدرود رشت در پایان توجه به باشگاه‌های پایه را رمز موفقیت در فوتبال دانست و خواستار حمایت بیشتر مسئولین از تیم‌های پایه فوتبال در شهرستان رشت شد.

Share