تشریح اقدامات ارتش در گیلان؛

از تامین دستگاه اکسیژن ساز تا خرید ویلچر و بازسازی بیمارستان فومن

سرهنگ رحمانی گفت: طبق فرامین فرمانده معظم کل قوا، ارتش در شرایط بحران، خارج از وظایف ذاتی خود اقدام به رفع محرومیت ها می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری فرماندار شهرستان فومن درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای رفع احتیاجات بیمارستان فومن با حضور سرهنگ رحمانی نماینده تام الاختیار ارتش در استان، جمعی از روسای ادارات مسئول و خبرنگاران برگزار شد.
محسنی ضمن تعزیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش، با اشاره به بهره گیری از ظرفیت ارتش و اقدامات سازنده انجام شده، هدف از این نشست را اطلاع رسانی درخصوص آخرین اقدامات صورت پذیرفته در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن با همکاری ارتش اعلام کرد.
وی با بیان این که به دلیل شیوع موج پنجم کرونا در کشور، استان و شهرستان ما نیز درگیر این مساله شده، از انجام پیگیری های فشرده درخصوص تامین لوازم مورد نیاز بیماران کرونایی در بیمارستان فومن خبر داد و افزود: پس از هماهنگی با سرهنگ رحمانی و مکاتبه با استاندار، زمینه مکاتبه با فرمانده نیروی زمینی ممکن شد و مقدمات تهیه دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی فومن فراهم گردید.
محسنی با اشاره به آمادگی ارتش برای احداث بیمارستان صحرایی ارتش در مرکز استان به دلیل پر شدن تخت های مراکز درمانی استان، از هماهنگی و پیگیری جهت آغاز احداث بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان پورسینای رشت توسط ارتش جمهوری اسلامی خبر داد.
وی در ادامه ضمن اشاره به تحویل تعداد ۵۰ دستگاه ویلچر به بهزیستی شهرستان توسط ارتش، از معاضدت آن در تکمیل ساخت سوله ورزشی واقع در شهر ماکلوان با استفاده از منابع اعتباری محرومیت زدایی ارتش خبر داد و ضمن اشاره به طرح آبرسانی آبرود و کنده سر، از آمادگی ارتش جمهوری اسلامی برای توسعه فعالیت های خود در راستای رفع نیازهای در شهرستان از جمله بهسازی و روکش آسفالت داخل بافت طرح هادی روستای آبرود خبر داد.
محسنی با قدردانی از معاضدت سرهنگ رحمانی نماینده تام الاختیار ارتش در شهرستان در ساخت مسکن برای اقشار محروم، کمک به مددجویان بهزیستی، محرومیت زدایی در شهرستان، تامین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای بیماران، نوسازی و تجهیز مراکز درمانی، تامین اقدام بهداشتی برای کادر پزشکی و درمان، و ده ها اقدام ماندگار دیگر، بازسازی و ارتقای بیمارستان فومن با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان را مورد توجه قرار داد و آن را از دستاوردهای بزرگ حضور ارتش در شهرستان عنوان کرد.

تامین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول های اکسیژن

در ادامه، سرهنگ رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز و نماینده تام الاختیار ارتش جمهوری اسلامی در استان گیلان با قدردانی از همکاری و پیگیری های فرماندار شهرستان در رفع مشکلات و کمبودها در شهرستان، از اهتمام ارتش در محردمیت زدایی در کشور خبر داد و افزود: طبق فرامین فرمانده معظم کل قوا، ارتش در شرایط بحران، خارج از وظایف ذاتی خود اقدام به رفع محرومیت ها می کند و بر این اساس، طبق دستور فرماندهی ارتش، تمام بیمارستان های ارتش در خدمت مردم و پذیرای بیماران عزیز میهن اسلامی هستند.
وی اظهار کرد: با همت ارتش، تا کنون ۶ بیمارستان در راستای مقابله با کرونا در کشور احداث شده است و هم اکنون در مراحل پایانی احداث بیمارستان دائمی تنفسی با تمام تجهیزات پزشکی لازم برای بیماران در رشت هستیم و تا پایان هفته با حضور فرمانده نیروی زمینی و مسئولان استانی به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول گفت: تامین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول های اکسیژن و مخزن اکسیژن برای بیمارستان ها، در اختیار مردم و بیماران عزیز قرار خواهد گرفت.
سرهنگ رحمانی با بیان این که در تلاش هستیم ظرف یک ماه آینده بخشی از خدمات سی تی اسکن در بیمارستان را به بهره برداری برسانیم، از تلاش برای تکمیل بخش ام آر آی و سایر خدمات تخصصی در این بیمارستان خبر داد و افزود: در سال گذشته قادر به تکمیل نوسازی و تجهیز مرکز خدمات درمانی ماکلوان شدیم.
وی ضمن اشاره به انجام کمک ۳۰۰ میلیون تومانی به بهزیستی در قالب خرید و تحویل ۵۰ دستگاه ویلچر و ۱۰ دستگاه یخچال به مددجویان این سازمان، از پرداخت بخش اعظم هزینه پروژه آبرسانی به روستای آبرود و کنده سر و همچنین تامین بخشی از احتیاجات جهت تجهیز مصلای فومن خبر داد و اقدامات جدید ارتش برای محرومیت زدایی در شهرستان فومن را برشمرد.

Share