در ستاد مبارزه با کروناویروس فومن عنوان شد

با واحدهای صنفی متخلف در فومن برخورد می‌شود

محسنی با انتقاد از اداره صمت و اتاق اصناف، بر لزوم رسیدگی به تخلفات آن دسته از واحدهای صنفی که فعالیت خود را تا ساعت ۲۰ تعطیل نمی کنند، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هشتمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان فومن با حضور محمدحسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن در ابتدای این جلسه از زحمات تمام دست اندرکاران دخیل در مراقبت های بهداشتی در شهرستان تشکر کرد و افزود: در شهرستان هر ۷۲ ساعت جلسه مستمر پایش اقدامات در مقابله با ویروس کرونا برگزار شده و در مجموع ۱۰۷ مصوبه اجرایی شده داشته ایم.

فرماندار شهرستان فومن افزود: با هماهنگی بسیج و شهرداران، روزانه معابر عمومی و پمپ بنزین های شهرستان ضدعفونی می شود.

وی با بیان این که روزانه ۳۵۰۰ ماسک در شهرستان تولید می شود، از تمهیدات لازم جهت فعالیت داروخانه ها تا ساعت ۲۴ در شهرستان خبر داد و افزود: برای توزیع مواد بهداشتی بین داروخانه ها برنامه ریزی شده است.

محسنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص توزیع اقلام خوراکی و مصرفی برای نیازمندان از افزایش ساعات کار واحدهای صنعتی و همچنین گشایش خط تولید برای ساخت و عرضه مواد بهداشتی خبر داد.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اقدامات انجام شده و هماهنگی ها درخصوص ساماندهی تدفین افراد متوفی از فراهم سازی بستر لازم برای اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد و افزود: در مجموع بیش از ۶۷ هزار نفر معادل ۷۳ درصد از جمعیت شهرستان غربالگری شده اند و این رقم هم اکنون افزایش یافته است.

محسنی همچنین بر لزوم انجام اقدامات لازم جهت تسریع در تکمیل خانه های بهداشت دارای پیشرفت کار بالا در شهرستان تاکید کرد.

وی از آماده شدن طرح کنترل و محدودسازی ورودی مسافران و گردشگران به شهرستان از تاریخ ۲۶ اسفند ماه خبر داد و با انتقاد از اداره صمت و اتاق اصناف، بر لزوم رسیدگی به تخلفات آن دسته از واحدهای صنفی که فعالیت خود را تا ساعت ۲۰ تعطیل نمی کنند، تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: از امروز تیمی با مسئولیت معاون فرماندار و با حضور دستگاه های مربوطه به پایش شهرستان از حیث رعایت زمان تعطیلی واحدهای صنفی به ویژه قهوه خانه ها و رعایت نکات بهداشتی در نانوایی ها می پردازد.

وی همچنین بخشداران و دهیاران را به پایش مسافرکاشانه ها و جلوگیری از اسکان مسافران و گردشگران مکلف نمود و همچنین اداره اوقاف را موظف به هماهنگی با هیئت امنا درخصوص بسته بودن اماکن زیارتی دانست.

فرماندار شهرستان فومن با اعلام لزوم توقف برنامه هایی از قبیل مراجعه به آرامستان ها در آخرین پنجشنبه سال خواهان توقف برنامه ها و مراسم فرهنگی و مذهبی در کلیه اماکن عمومی به منظور حفظ جان مردم شد.

محسنی با تشکر از حضور دکتر قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در شهرستان فومن اذعان داشت: پس از یک ماه از شیوع ویروس در کشور، تا کنون هیچ یک از متولیان دانشگاه علوم پزشکی جهت رسیدگی به مشکلات و مطالبات به شهرستان نیامده اند البته انتقادهای وارده به معنای نادیده گرفتن اقدامات و خدمات انجام شده نیست.

یک فرد آلوده به کروناویروس قادر به مبتلا کردن شش نفر است

دکتر قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با تشکر از تلاش های انجام شده توسط مسئولین شهرستان در مقابله با ویروس کرونا، از مواجهه با بحرانی خبر داد که نه سابقه داشته و نه کشور آماده مقابله با آن بود.

وی با بیان این که سازمان بهداشت جهانی درخصوص این ویروس اعلام همه گیری جهانی کرده، از درگیری و مشکلات کشورهای توسعه یافته با این ویروس خبر داد.

قربانی، مواردی از قبیل گردشگری بودن، تراکم جمعیتی بالا و ضعف زیرساخت های درمانی در استان را از مشکلات پیش روی دستگاه های مسئول در مواجهه با این ویروس عنوان کرد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان با بیان این که افزایش حجم ورودی افراد به فروشگاه ها و اماکن عمومی باعث افزایش ابتلاء به ویروس و مراجعه به مراکز درمانی می شود، خواستار فرهنگ سازی و تعهد عمومی درخصوص قطع حلقه اتصال ویروس کرونا شد.

وی با اشاره به این که گیلان از حیث غربالگری با ۱.۳ میلیون نفر فرد غربالگری شده، از رتبه های برتر کشور است، از زحمات دست اندرکاران در این حوزه تقدیر کرد.

قربانی با بیان این که یک فرد آلوده به ویروس قادر به مبتلا کردن شش نفر است، خواستار مسئولیت پذیری بیشتر افراد در کاهش ارتباطات و رفت و آمدها شد.

وی با استقبال از فعالیت بخش خصوصی در حوزه واردات اقلام و دستگاه های بهداشتی گفت: در صورت امکان و توان فعالان این بخش، نسبت به واردات الکل و دستگاه های مربوطه اقدام شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از باز بودن قهوه خانه‎ها که کانون انتشار ویروس هستند، خواستار جدیت دست اندرکاران در برخورد با موارد تخلف شد.

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر و تشکر از مسئولین شهرستان در رسیدگی به مشکلات ناشی از شیوع ویروس، خواستار اطلاع رسانی شفاف و انعکاس حقایق به مردم شد و از تکمیل عملیات به روزرسانی بخش اورژانس بیمارستان شهرستان فومن تا فروردین ماه سال آتی خبر داد.

دادستان شهرستان در این جلسه با بیان این که به منظور تسریع در عملیات مقابله با ویروس کرونا دستورات لازم جهت ترک تشریفات اداری صادر شده، خواستار اقدام انقلابی و جهادی با سرعت بالا به منظور برخورد با موارد نقض قانون توسط برخی اصناف مختلف شد.

در پایان، روسای شبکه بهداشت و درمان، صنعت معدن و تجارت و بیمارستان فومن گزارشی از آخرین وضعیت و عملکرد واحدهای زیرمجموعه خود ارائه نمودند.

Share