فرماندار فومن تاکید کرد؛

غیربومی‎های ساکن در روستاهای فومن ظرف ۲۴ ساعت آینده از شهرستان خارج شوند

محسنی گفت: با هماهنگی پاسگاه های انتظامی، از ورود افراد غیربومی به روستاها جلوگیری نموده و همچنین افراد غیربومی ساکن در روستاها را مکلف به خروج از شهرستان ظرف ۲۴ ساعت آینده نمایند تا این افراد مشمول مجازات تعیین شده توسط قانون نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوازدهمین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضای ستاد در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.
محسنی ضمن تبریک اعیاد و تهنیت روز پاسدار و جانباز، از تلاش های ادارات و دستگاه های عضو ستاد، به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی، بازاریان و اصناف و همچنین نیروهای بخش بهداشت و درمان شهرستان تقدیر کرد.
وی با بیان این که جلسات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان با هدف مدیریت و جلوگیری از انتشار این ویروس و همچنین قطع زنجیره انتقال انجام می شود، همکاری و همراهی بازاریان و اصناف و همچنین اجرای کامل دستورالعمل های ابلاغی درخصوص رعایت فاصله اجتماعی و بسته بودن واحدهای صنفی تعیین شده را خواستار شد.
فرماندار شهرستان با تاکید بر حضور مسئولین و پرسنل ادارات عضو تیم های نظارتی بر اصناف در شهرستان، تسریع در رسیدگی به موارد تخلف انجام شده توسط برخی اصناف را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور، تمام دستگاه ها و مسئولین عضو ستاد را موظف به همکاری کامل و در اختیار گذاشتن امکانات برای عوامل اجرایی این طرح دانست و افزود: در اجرای این طرح هم مبادی اصلی توسط نیروهای انتظامی و نظامی و هم مبادی فرعی با کمک دهیاری ها، شوراهای اسلامی، هلال احمر و سایر دستگاه ها کنترل خواهد شد.
محسنی ضمن بیان این که اجرای طرح در سه شیفت صبح تا بعدازظهر، بعدازظهر تا شب و شب تا صبح روز بعد خواهد بود، افزود: نمایندگان فرمانداری، شبکه بهداشت و ثبت احوال در ایستگاه های مستقر در مبادی ورودی شهرستان حضور خواهند یافت.
فرماندار شهرستان ورود افراد غیر بومی و غیر ساکن در شهرستان به فومن را ممنوع اعلام کرد و افزود: دهیارن به عنوان مسئولان اصلی اجرای مدیریت بحران در سطح روستاها، دو وظیفه مهم دارند: با هماهنگی پاسگاه های انتظامی، از ورود افراد غیربومی به روستاها جلوگیری نموده و همچنین افراد غیربومی ساکن در روستاها را مکلف به خروج از شهرستان ظرف ۲۴ ساعت آینده نمایند تا این افراد مشمول مجازات تعیین شده توسط قانون نشوند.
محسنی با بیان مواردی که تعیین کننده وضعیت سکونت افراد است، کارت ملی، بیمه نامه خودرو و پلاک خودرو را ملاک تعیین بومی یا غیر بومی افراد دانست.
وی در این جلسه درخصوص تکالیف اصناف شهرستان توضیح داد: به جز واحدهای صنفی اعلام شده در قالب جداول ابلاغی، مابقی اصناف باید بسته باشند و تنها صنوفی که ستاد شهرستان به تشخیص خود آن ها را مجاز می داند، قادر به فعالیت خواهند بود.
فرماندار شهرستان فومن با اشاره به آغاز فصل کشاورزی افزود: فروش نهاده ها و لوازم و ادوات کشاورزی و خوراک دام در قالب فعالیت محدود مغازه داران مجاز است.
محسنی با بیان این که فعالیت واحدهای صنعتی بزرگ باید محدودتر و تعداد شیفت های کاری کاهش و به یک شیفت تقلیل یابد، اقدامات حمایتی دولت از صنایع را مورد توجه قرار داد و افزود: امنیت و حفظ جان مردم، مهم ترین اولویت فرماندار شهرستان است.
وی با تأکید بر لزوم کاهش تردد در شهر فومن، محدودیت ها را فقط برای افراد غیر بومی ندانست و شهرداران را مکلف به اطلاع رسانی درخصوص ممنوعیت ترددهای غیر ضروری داخل شهری برای شهروندان دانست و نیروی انتظامی را به عنوان ناظر جهت اعمال قانون بر اساس ضمانت ابلاغی طرح اعلام نمود.
فرماندار فومن همچنین خواهان همکاری فعالان رسانه ای در فضای مجازی در انعکاس صحیح اقدامات موثر انجام شده و پرهیز از انتشار اخبار و اطلاعات نادرست شد و افزود: تلاش ها و فداکاری نیروهای فعال در مقابله با ویروس کرونا به طور شایسته بازتاب داده شود.
در ادامه، اعضای ستاد از جمله فرمانده نیروی انتظامی، روسای شبکه بهداشت و درمان، صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف به بیان گزارش عملکرد خود پرداختند و ستاد را از اقدامات انجام شده خود در شهرستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا مطلع نمودند.

Share