وزارت بهداشت اعلام کرد:

کرونا جان ۱۲۳ نفر دیگر را در ایران گرفت | ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز هستند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۲۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۰) براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷هزار و ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۳۹۷ نفر از آن‌ها بستری و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۸۳ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۰۴ نفر از بیماران بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۳ هزار و ۱۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۳ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون ۴ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۵۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۴۰ دوز رسید.

به گزارش وزارت بهداشت همچنین، در حال حاضر ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

Share