محمدیاری اعلام کرد:

کارگران سد شفارود از ۵ ماه پیش حقوق دریافت نکرده‌اند

نماینده طوالش در مجلس گفت: کارگران سد شفارود از حدود ۵ ماه پیش حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند و این موضوع زیبنده مجلس انقلابی نیست که ما خود را انقلابی بدانیم اما عده‌ای از مردم حدود ۵ ماه حقوق دریافت نکنند و شرمنده خانواده‌شان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به بند (۶) ماده (۴۵) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس این ماده، کمیسیون‌های تخصصی جهت کسب اطلاع از کم و کیف اداره کشور، لازم است گزارش‌های عملکردی و نظارتی خود را به مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی افزود: کارگران سد شفارود از حدود ۵ ماه پیش حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند و این موضوع زیبنده مجلس انقلابی نیست که ما خود را انقلابی بدانیم اما عده‌ای از مردم حدود ۵ ماه حقوق دریافت نکنند و شرمنده خانواده‌شان باشند.

وی اضافه کرد: چندین بار به وزیر نیرو در مورد موضوع مذکور تذکر دادم که نظارت خود را در سد شفارود بیشتر کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیمانکاری که اهلیت ندارد و لاکچری زندگی می‌کند، نمی‌تواند به درد مردم و کارگران که از وجود خود مایه می‌گذارند توجه کنند.

محمدیاری ادامه داد: مدیریت پیمان که منصوب وزارت نیرو است به جای نظارت بر عملکرد پیمانکار، بیشتر به زرق و برق و اقامت لاکچری عوامل خود در منطقه اهتمام دارد و ماهانه میلیاردها تومان هزینه می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کارگرانی که ۵ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند در برابر فرمانداری رضوانشهر تجمع کردند، افزود: در این رابطه به استاندار نیز تذکر دادم اما وی توجهی به این موضوع نداشت، از هیأت رئیسه می‌خواهم که وزیر مربوطه را به مجلس احضار کند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: یکی از مشکلات وزارت نیرو دیون این وزارتخانه به بخش خصوصی و طلبکاران است که حتماً باید این موضوع را از دولت پیگیری کنیم، کمیسیون مربوطه نیز پیگیری خواهد کرد تا این مشکلات حل و فصل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در انتخاب پیمانکاران دقت لازم صورت گیرد.

Share