نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس؛

تعطیلی پروژه سد شفارود | کارگران پروژه ۵ ماه حقوق نگرفتند

محمدیاری با بیان اینکه پروژه سد شفارود با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملا تعطیل شده گفت: پنج ماه است که کارگران سد شفارود حقوق نگرفتند و اخیرا به رئیس جمهور و وزیر نیرو هم نامه نوشتم تا تصمیم جدی در مورد این پروژه اتخاذ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «حسن محمدیاری» شامگاه جمعه (۱۹ شهریور) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: اخیرا به دستور و موافقت رئیس جمهور، رؤسای کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای نظارت بیشتر عضو کمیته ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا شدند و دو جلسه هم تاکنون برگزار کردند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس بیشتر مباحثی که در جلسات مطرح شد را در راستای جلوگیری از آسیب بیشتر شیوع کرونا به قشرهای مختلف مردم ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه دانشجویان و دانش‌آموزان بیشتر از همه در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند تاکید ما این بود که تمهیدات لازم برای آغاز روند آموزش اتخاذ شود.

محمدیاری معیشت و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه را هم از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه کمیسیون اجتماعی و وزارت کار اعلام کرد و ابراز داشت: ماموریت اصلی کمیسیون اجتماعی بحث معیشت مردم است که در دوران کرونا آسیب بسیار زیادی دید و مردم هم در این حوزه مراجعات بسیار زیادی به ما نمایندگان دارند.

وی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی بحث پرداخت یارانه به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و خانوارهایی که به جهت شیوع این بیماری سرپرست خود را از دست دادند را هم مورد پیگیری قرار داده است عنوان کرد: قطعا این گروه‌ها نیاز به حمایت دارند و باید برای آنان پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل موظف به تدوین برنامه‌ای مدون برای جلوگیری از لطمه به ساختار اجتماعی، اداری و اجرایی کشور به ویژه آموزش و پرورش شده است گفت: کمیسیون اجتماعی در حوزه مسئولیت‌های خود توانسته گام‌های بلندی بردارد و یکی از اولویت‌های آن بحث مسکن و اشتغال پایدار است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس آخرین تصمیمات خانه ملت در حوزه مسکن و اشتغال پایدار را برشمرد و اضافه کرد: طرح جهش تولید مسکن در مجلس مصوب شد و ایرادات آن رفع شد و امیدواریم با عملیاتی شدن آن رونقی در بحث مسکن ایجاد شود ضمن اینکه رئیس جمهور هم در مورد احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی قول‌هایی را به مردم دادند.

محمدیاری در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و عضویت خود در کارگروهی که در این راستا تشکیل شده هم اشاراتی داشت و گفت: ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق تبصره ۱۸ قانون بودجه پیش‌بینی شده که سیستم بانکی موظف است برای واحدهای مسکونی شهری ۴۰۰ میلیون و برای روستایی ۲۵۰ میلیون تومان وام به صورت فروش اقساطی و مشارکت ۲۰ساله در اختیار مردم بگذارد.

وی با بیان اینکه نهادها و وزارتخانه‌های دیگر هم موظف به واگذاری ۲۵۰ هزار اراضی در اختیار خود به سازمان راه و شهرسازی جهت ساخت و ساز مسکن شدند اذعان کرد: احیاء و بازسازی بافت‌های فرسوده و رفع معضل حاشیه‌نشینی هم از دیگر اهداف طرح جهش تولید مسکن محسوب می‌شود.

*استخدام‌های حجمی، قراردادی و شرکتی ساماندهی می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اشتغال پایدار را هم از دیگر موضوعات مورد تاکید این کمیسیون ذکر کرد و یادآور شد: طبق مصوبات کمیسیون اجتماعی درصددیم در بحث اشتغال واسطه‌ها را از میان برداریم و به نوعی استخدام‌های حجمی، قراردادی و شرکتی را ساماندهی کنیم که قانونی هم در این زمینه در کمیسیون اجتماعی مصوب کردیم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس در ادامه وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان این سه شهرستان را هم برشمرد و اظهار داشت: غرب گیلان از حیث بهداشت و درمان واقعا کم برخوردار بود اما در حال حاضر و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم این حوزه از حیث تجهیزات پیشرفت کرد و بهترین بیمارستان را در تالش داریم.

محمدیاری با تاکید بر اینکه سومین دستگاه اکسیژن‌ساز هم به شهرستان تالش اختصاص پیدا کرد افزود: در شهرستان ماسال هم اخیرا دستگاه اکسیژن ساز را با ظرفیت ۶ هزار لیتر در دقیقه در حال نصب داریم از سویی اخیرا در خلال رأی اعتماد به وزرای دولت ملاقاتی با معاون رئیس جمهور داشتم و مجوز نصب دستگاه اکسیژن ساز شهرستان رضوانشهر را هم گرفتم.

وی افتتاح درمانگاه تخصصی ماسال و بخش جدید اطفال بیمارستان رسالت با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در شهرستان رضوانشهر علاوه بر دستگاه اکسیژن ساز ما به دنبال این هستیم تا بخش‌های تخصصی را فعال کنیم و در همین راستا قول‌هایی را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گرفتیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه دو سد لاستیکی در تالش و ماسال با هدف انتقال آب به کانال‌ها برای بهبود کیفیت زیر کشت ۹۲۵ هکتار از اراضی وجود دارد اذعان کرد: تثبیت بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از پدیده کف کشی از جمله مزیت‌های این سد لاستیکی است که هم‌اینک حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه در مورد سد شفارود وی بارها و بارها در مجلس پیگیر بوده و به وزرای مربوطه تذکر داده است عنوان کرد: پنج ماه است که کارگران سد شفارود حقوق نگرفتند اخیرا بنده به رئیس جمهور و وزیر نیرو هم نامه نوشتم تا واقعا یک تصمیم جدی در مورد این پروژه که عملا تعطیل شده اتخاذ شود.

محمدیاری نارضایتی کارگران و مشکلاتی که در مورد پروژه سد شفارود ایجاد شده را زیبنده نظام اسلامی ندانست و با بیان اینکه اتفاقات اخیر تبعات اجتماعی خواهد داشت افزود: سد مخزنی شفارود بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعطیلی پروژه، عدم پرداخت دستمزد کارگران و بلاتکلیفی آنان مرا بسیار دچار رنج و تألم کرده است.

وی توسعه زیرساخت‌های روستایی و ییلاقی و ساماندهی مسیرهای دسترسی شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال را از دیگر اولویت‌هایی که به شکل ویژه پیگیری می‌شود دانست و خاطرنشان کرد: در خصوص تخصیص قیر رایگان امیدواریم هر چه سریع‌تر وعده‌ها عملیاتی شود تا بتوانیم نسبت به توسعه راه‌های دسترسی اقدام کنیم.

Share