رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛

فساد اخلاقی برخی از مدیران | از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی انتظار برخورد داریم

حجت‌الاسلام صفری ملک میان ضمن اشاره به فساد اخلاقی برخی از مدیران استان گیلان گفت: از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی انتظار برخورد داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان،  محمد صفری ملک میان اظهار داشت: از شاخصه‌های اصلی مدیران نظام اسلامی طهارت و پاکدستی است و طبق تاکیدات دین مبین اسلام و انقلاب این دو مهم باید همواره در سرلوحه کار مدیران و مسئولان قرار بگیرد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان لازمه ایجاد یک جامعه سالم را مبرا بودن آن جامعه از هرگونه فساد و مصادیق آن دانست و عنوان کرد: مدیران و کارگزاران جامعه در هر اجتماعی چه اسلامی و چه غیراسلامی بایستی از شاخصه‌هایی مانندعدم طمع به جان و مال و ناموس مردم، عفت و پاکدامنی، طهارت و سلامت اخلاقی برخوردار باشد.

صفری ملک میان با بیان اینکه فضای ادارای و مدیریتی جامعه ما باید حتما از این طهارت نسبی برخوردار باشد تصریح کرد: متاسفانه در پاره‌ای از مواقع ما می‌شنویم که برخی از مدیران خواسته یا ناخواسته به دام‌هایی انداخته می‌شوند که موجبات وهن و شبهه برای نظام اسلامی فراهم می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس افزود: با توجه به موارد ذکر شده ما تاکیدات مکرری به مدیران امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی گیلان داشتیم که هیچ گونه تساهل و تسامحی در این حوزه نباید وجود داشته باشد و اگر می‌بینیم مدیری گرفتاری اخلاقی در حوزه اداری یا خارج از آن به وجود می‌آورد حتما باید با شدت با آن مبارزه و فرد مورد تنبیه قرار بگیرد تا درس ادبی برای دیگران باشد.

وی جلوگیری از بروز فساد اخلاقی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه در تمام نظام‌ها به همین شکل عمل می‌شود اضافه کرد: جامعه ما جامعه اسلامی است و باید در اینگونه موضوعات بیشتر دقت کنیم از طرفی حتی اگر به نظام‌های لائیک هم توجه داشته باشیم می‌بینیم که در محیط اداری هیچ نوع فسادی نباید صورت بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اظهار داشت: متاسفانه در برخی از جاها خبرهایی را می‌شنویم که این دست از اخبار موجبات ناراحتی و نگرانی مردم و بزرگان دینی را به همراه دارد و از این جهت مدام در حال تاکید به نهادها هستیم و نسبت به این تاکیداتمان هم استدلالات لازم را داریم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه باید حتما جلوی فسادهای مالی و اخلاقی برخی مدیران گرفته شود خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید جامعه‌ای باشد که بتواند از بسیاری جهات برای سایر جوامع الگو باشد و در همین‌جا از تمام مدیران اطلاعاتی و امنیتی، نظامی و انتظامی استان گیلان که به نوعی برای طهارت نظام مدیریتی قدم برمی‌دارند تشکر و قدردانی می‌کنم.

Share